dugine boje
Izvor: Alexander Grey / Pexels
Nataša Krezić
BReNDOVI U BOJAMA DUGE

Kako brend može zauzeti stav i posvetiti se nekom cilju

Ponovno i ove godine naš su digitalni oglasni prostor obasjale boje duge. Ako ste i vi razmišljali ukrcati se na taj brod vrijedi to napraviti kako spada.

Puko bojenje logotipa duginim bojama u najmanju je ruku površno i oportunističko šlepanje brenda bez stvarne veze brenda i cilja.

Ne želite se doimati neiskreno, niti se dodvoravati nekoj skupini. Želite ostaviti dojam brenda koji je iskren i kojem je stalo.

Zato, kada odlučite zauzeti stav, evo 5 naputaka kako se posvetiti bilo kojem cilju, na način koji će biti na koristi i brendu i cilju.

1. Vjerodostojnost

Kada se brend želi pozabaviti nekim ciljem, mora voditi računa da je taj cilj 'on brand' i to prije svega u skladu s vrijednostima brenda.

Primjerice, ako ste konzervativni brend koji dijeli tradicionalne obiteljske vrijednosti sa svojom ciljnom skupinom, nećete posegnuti za bojama duge. Takav bi postupak mogao razočarati i uvrijediti ih.

Promotrite što je važno vašim kupcima i vama, te ima li to smisla na dugi rok, npr. održivost, zelena energija, ravnopravnost spolova... i posvetite se tome. Ciljeva je mnogo, a sigurna sam da se barem jedan može uklopiti u vašu strategiju i planove.

2. Posvećenost

Potom se brend mora posvetiti se cilju i uložiti vrijeme, trud i novac u promociju i komunikaciju tog cilja, ne jednom ili samo tijekom jednog tjedna ili mjesec dana. Sve drugo doimat će se lažno i oportunistički, čak i kao podilaženje, a ljudi ne vole brendove koji nisu iskreni, autentični i dosljedni. To ih zbunjuje i ultimativno odbija.

3. Empatija i edukacija

Ako je brend ozbiljan i spreman posvetiti se nekom cilju mora pokazati empatiju i razumijevanje. Najbolji način za to je edukacija: prvo samog brenda i zaposlenika.

Brendovi imaju priliku, snagu i sredstva educirati i osvijestiti javnost i time dati svoj obol cilju tijekom cijele godine, a ne samo na jedna dan ili tijekom jednog mjeseca.

Primjerice, šteta bi bila, ako podupirete osobe s invaliditetom i potrudili ste se oko pristupa prodajnim prostorijama i uslugama, sponzorirate događanja i programe koji su im od pomoći, da se oni ne osjećaju dobrodošlo zbog vašeg prodajnog osoblja koje nije obučeno uslužiti ih na adekvatan način. Kako oni to očekuju i vi želite.

4. Senzibilizacija javnosti uključivanjem

Osim interne edukacije kojoj je cilj empatija, brend treba uključivati različitosti u redovnu komunikaciju (npr. žena, osoba s invaliditetom, homoseksualnih parova i roditelja…) kako bi potaknuo razgovor i senzibilizirao javnost. Sve s ciljem pozicioniranja kao autentičan i uključiv brend koji prati promjene, na njih reagira i prilagođava se.

5. Aktivna suradnja i pomoć

Kreiranjem partnerstava s organizacijama koje pomažu zajednici oko cilja, brend može doista pomoći: privući pažnju i sredstva. Ovo mnogi brendovi danas uvelike prakticiraju i tako dokazuju svoju autentičnost.

Puno više toga od pukog bojenja logotipa, zar ne? Da, ali vrijedno truda ako je cilj pravi i u skladu s brend strategijom.

Pratite i ostale korisne tekstove marketinške stručnjakinje Nataše Krezić, kao i druge tekstove iz sfere marketinga, PR-a i prodaje.

Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.