ljubav, križić-kružić
Izvor: Pixel2013 / Pixabay
Nataša Krezić
LJUBAV BEZ GRANICA

Može li čovjek imati 'vezu' s brendom ili je to ipak malo previše?

Zakonski, naravno, nije moguće imati vezu s brendom. Međutim, nije nemoguće osjećati povezanost s brendom. Pitajte bilo koga tko ima neki Apple proizvod ili BMW auto. Taj osjećaj povezanosti rezultat je interakcije kupca s brendom tijekom koje kupac kroz iskustvo s brendom počne osjećati bliskost, vjernost, pa čak i ovisnost.

Love is delight in contemplation, benevolence in action. - Bertrand Russell

Činjenica je da ljubav dolazi u raznim oblicima, veličinama, bojama... A odnos s brendom, baš kao i bilo koji drugi odnos, koji podrazumijeva emocije, ima svoje faze: od upoznavanja, preko zaljubljivanja i veze, do rastanka ili ostanka.

Evo kako se faze u ljubavi mogu primijeniti na odnos brenda s ciljnom skupinom. Možda ova paralela pomogne da razumijete i kreirate čvršći i dugotrajniji odnos baziran na ljubavi.

1. Upoznajte sebe

Odnos kupca i brenda počinje s brendom: jasnom slikom o tome što je to što brend čini posebnim i drugačijim te zbog čega bi se kupcu trebao svidjeti. Jasno definirane vrijednosti brenda pomažu mu da kreira dublju vezu s kupcem.

Emocije su neizbježni dio komunikacije jer obogaćuju život i daju mu smisao. Brendovi kroz emocije postaju humaniji, a kupci dobivaju dodanu emotivnu, a ne samo racionalnu vrijednost kroz čin prodaje/kupnje.

2. Upoznajte svog kupca

Svaki brend ima svog idealnog kupca s kojim najbolje rezonira tj. čije se potrebe preklapaju s onim što brend nudi. Znati koji je 'tvoj tip' u ljubavi je važno.

Kupca, osim demografskih, određuju i psihografske karakteristike ali i lifestyle, kultura, navike te generacijske razlike. Znači visok, plav sa smislom za humor je samo početak, ostalo - zaposlen, živi s mamom, voli nogomet - je ljubavna priča sa zapletom.

3. Ostavite prvi dojam

Kada smo jednom shvatili koga tražimo onda je od presudne važnosti ostaviti dobar prvi dojam kako bi se kupac vratio po još.

4. Produbite vezu

U fazi kada je veza kupca s brendom toliko jaka da on ima dojam da je to njegov brend, skrojen za njega, brend mora nastaviti raditi na vezi s kupcem, produbljujući je radi kreiranja brend lojalnosti.

Odnos utemeljen na emotivnom reciprocitetu nalikuje braku (iz ljubavi, naravno) i postaje puno više od puke financijske transakcije. To je trenutak u kojem kupci brend opisuju kao osobu i osjećaju istinsku bliskost s brendom koji proizlazi iz iskustva i zajedničkog sustava vrijednosti.

5. Održavajte vatru

Kako svaki odnos sazrijeva tako sazrijeva može upasti u kolotečinu zbog čega je važno održavati ljubav. Brendovi iskru održavaju kroz inovacije (nove proizvode, uslugu) i novosti te komunikaciju.

6. Rastanak ili ostanak

I odnosi kupca s brendom prolaze kroz izazovna razdoblja kada je osobito važno kako i koliko brzo brend reagira na krizne situacije. Ako se brend uspije prilagoditi situaciji i reagirati pravovremeno veza će opstati. U suprotnome, uvijek nešto možemo naučiti i primijeniti to slijedeći put. U ljubavi je ovo poznato kao krizna sedma godina.

Bez obzira na zgodno poklapanje faza u ljubavi, postoji razlika između ljudske i brend ljubavi. Ljudska ljubav je altruistična i intimna, dok je ljubav prema brendu racionalna i ovisna o transakciji, benefitima. Brendovi stoga moraju voditi računa da ne precijene trajnost brenda, te lojalnost i privrženost kupca. Kupci su sebični i u pravilu ih zanima što je to što brend može za njih učiniti, a ne obrnuto, a odnos kupca s brendom vjerojatnije je baziran na navici nego pravoj ljubavi.

Također očekivanja kupaca se mijenjanju s godinama, a danas više nego ikada kupci očekuju od brendova da ih čuju, povežu se s njima i podrže ih u teškim trenucima (osobito u doba korone).

K'o što rekoh: što brend može učiniti za njih, a ne obrnuto.

ljubav prema brendu

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.