- 6 ideja kako iskoristiti stare automobilske gume
- Vožnja u 'rikverc' - kada je moguća i pod kojim uvjetima
- PLAĆANJE RAČUNA I REŽIJA - Koliko dugo treba čuvati dokaz o plaćanju
- Kako tužiti državu
- Kako odgajati dijete s invaliditetom
- Naknade banaka za male poduzetnike i obrtnike
- Zašto kupiti psa kod odgovornog uzgajivača
- 4 vještine koje pomažu da vaš liderski volan ne skrene s puta
- HRT pristojba - tko je i zašto treba plaćati te tko je oslobođen plaćanja
- Savjeti za vožnju kakvom ćete pomoći sačuvati kočnice automobila

Marketing je umjetnost i znanost. Umjetnost - jer se koristi raznim podražajima (zvuk, slika, okus, miris…) za kreiranje želje i emocije kod kupca, a znanost - jer rabi razne spoznaje i informacije (istraživanja, psihologija, biologija…) za utjecanje na ponašanje potrošača. Jedan od načina kako marketing može utjecati na kupca, koji ima svoje korijene u znanosti, a povezujemo ga s umjetnošću, je BOJA.
Znanstveno gledano, boja nije ništa drugo nego način kako naše oko vidi svjetlo. Različita frekvencija svjetla (tj. svjetlosnog zračenja) i vidjet ćemo crveno, a ne plavo. Ono što boju čini toliko posebnom je to što, pored fizičke, postoji i psihička manifestacija bolje tj. osjećaj ili značenje koje neka boja u nama budi ili za nas ima.
Vasilij Kandinski je u svojoj Teoriji boja (1911.) boju poistovjetio s moći koja izravno utječe na dušu promatrača. A to niti jedan marketingaš ni bi smio zanemariti.
Boja naglašava i olakšava komunikaciju. Brendovi koriste boju da se istaknu, izdvoje i/ili razlikuju. Međutim, boja može biti puno više, njome se može prenijeti emocija, kreirati ozračje i potaknuti akcija. Zato nije dovoljno da marketinški stručnjak ima 'osjećaj' za boje, on mora znati i psihologiju i simboliku boje koju koristi.
Psihologija i simbolika boje
Boja svojom snagom privlači oko kupca, skreće njegovu pažnju te usmjerava poimanje poruke, a time i brenda. Bojom možemo poslati pozitivnu ili negativnu poruku, smiriti ili potaknuti osobu. Svaka boja ima svoje određeno psihološko djelovanje i stoga je moćan psihološki alat u komunikaciji.
Sama po sebi, boja neće automatski proizvesti ciljanu emociju kod kupca ili odaslati željenu poruku, ali u sprezi s ostalim elementima brenda može biti jako bitan element komunikacije. U kombinaciji s teksturom (dodir) i mirisom (njuh) boja je moćan komunikacijski alat koji snažno utječe na odluku o kupovini.
Svaka boja ima i svoje simboličko značenje. Tako različite kulture pridaju drugačija značenja bojama o čemu bi globalni brendovi trebali voditi računa kako bi izbjegli nesporazume. Uzmimo primjer bijele boje koja na zapadu simbolizira čistoću, eleganciju, mir i nevinost, dok u Kini ili Koreji bijelu ne nose na vjenčanjima već na sprovodu jer na istoku bijela boja simbolizira smrt, tugovanje i nesreću.
Odabirom boje možemo utjecati na ponašanje kupca i brendu pripisati određene karakteristike. S obzirom na to da živimo u vrijeme preopterećenosti informacijama i podražajima iz okoline, moramo iskoristiti bilo koju prednost na tržištu koja nam se nudi da bismo opstali i zaradili.
Kada kreirate brend ne zaboravite na boju – Vjerojatno nikada ne biste koristili ružičastu boju u brendiranju banke, baš kao što ne biste propustili priliku svoj ekološki brend obojiti u zeleno ili smeđe. Postoje razlozi za to. A koji su - saznajte u infografici:
Ako vas zanima više sličnih tema pratite i #marketing&pr&prodaja
*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
- OBRTNICI I TVRTKE
Iznosi doprinosa za 2023. godinu
- BANKARSKI AKRONIMI
Što je SWIFT broj i zašto je važan za vas i vašu banku?
- ODVAJANJE I RECIKLIRANJE OTPADA
DETALJAN POPIS - Koji otpad ide u koji spremnik
- PRAVILA I PROPISI
Što sve STUPA NA SNAGU od 1. siječnja 2023.
- UŽITAK NA DVA KOTAČA
Zašto je vožnja bicikla jedna od najboljih aktivnosti