- Prvi koraci u zdravom životu: Kako potaknuti djecu na vježbanje
- Kako izgraditi snažan brend i prepoznatljivost na tržištu?
- 10 trikova za bolje i jednostavnije glačanje
- Kako se pripremiti za mirovinu: Planirajte sada, uživajte kasnije
- Koliko su potrošači sigurni u digitalnom svijetu?
- Kako obojiti pisanice “bez kemije” i aranžirati stol za Uskrs?
- Što dobar brend čini dobrim brendom
- Spremanje odjeće na dulje vrijeme: kako da ostane "svježa", a vi izbjegnete Sizifov posao?
- Savjeti za vođenje tima u malom i srednjem poduzeću
- Kako na pravi način očistiti ekrane, a kako tipkovnicu i miša?

Marketing je umjetnost i znanost. Umjetnost - jer se koristi raznim podražajima (zvuk, slika, okus, miris…) za kreiranje želje i emocije kod kupca, a znanost - jer rabi razne spoznaje i informacije (istraživanja, psihologija, biologija…) za utjecanje na ponašanje potrošača. Jedan od načina kako marketing može utjecati na kupca, koji ima svoje korijene u znanosti, a povezujemo ga s umjetnošću, je BOJA.
Znanstveno gledano, boja nije ništa drugo nego način kako naše oko vidi svjetlo. Različita frekvencija svjetla (tj. svjetlosnog zračenja) i vidjet ćemo crveno, a ne plavo. Ono što boju čini toliko posebnom je to što, pored fizičke, postoji i psihička manifestacija bolje tj. osjećaj ili značenje koje neka boja u nama budi ili za nas ima.
Vasilij Kandinski je u svojoj Teoriji boja (1911.) boju poistovjetio s moći koja izravno utječe na dušu promatrača. A to niti jedan marketingaš ni bi smio zanemariti.
Boja naglašava i olakšava komunikaciju. Brendovi koriste boju da se istaknu, izdvoje i/ili razlikuju. Međutim, boja može biti puno više, njome se može prenijeti emocija, kreirati ozračje i potaknuti akcija. Zato nije dovoljno da marketinški stručnjak ima 'osjećaj' za boje, on mora znati i psihologiju i simboliku boje koju koristi.
Psihologija i simbolika boje
Boja svojom snagom privlači oko kupca, skreće njegovu pažnju te usmjerava poimanje poruke, a time i brenda. Bojom možemo poslati pozitivnu ili negativnu poruku, smiriti ili potaknuti osobu. Svaka boja ima svoje određeno psihološko djelovanje i stoga je moćan psihološki alat u komunikaciji.
Sama po sebi, boja neće automatski proizvesti ciljanu emociju kod kupca ili odaslati željenu poruku, ali u sprezi s ostalim elementima brenda može biti jako bitan element komunikacije. U kombinaciji s teksturom (dodir) i mirisom (njuh) boja je moćan komunikacijski alat koji snažno utječe na odluku o kupovini.
Svaka boja ima i svoje simboličko značenje. Tako različite kulture pridaju drugačija značenja bojama o čemu bi globalni brendovi trebali voditi računa kako bi izbjegli nesporazume. Uzmimo primjer bijele boje koja na zapadu simbolizira čistoću, eleganciju, mir i nevinost, dok u Kini ili Koreji bijelu ne nose na vjenčanjima već na sprovodu jer na istoku bijela boja simbolizira smrt, tugovanje i nesreću.
Odabirom boje možemo utjecati na ponašanje kupca i brendu pripisati određene karakteristike. S obzirom na to da živimo u vrijeme preopterećenosti informacijama i podražajima iz okoline, moramo iskoristiti bilo koju prednost na tržištu koja nam se nudi da bismo opstali i zaradili.
Kada kreirate brend ne zaboravite na boju – Vjerojatno nikada ne biste koristili ružičastu boju u brendiranju banke, baš kao što ne biste propustili priliku svoj ekološki brend obojiti u zeleno ili smeđe. Postoje razlozi za to. A koji su - saznajte u infografici:
Ako vas zanima više sličnih tema pratite i #marketing&pr&prodaja
*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
- DOBRO JE ZNATI
Kako napraviti mjesta na Gmailu, bez plaćanja
- PRIRODNIJE METODE
Kako se riješiti mrava u stanu i vrtu?
- BANKOVNI RAČUNI
Što je osnovni račun i hoće li ga se isplatiti otvoriti?