tankanje, benzin, gorivo
Izvor: pixabay.com

Gorivo je sve skuplje! Evo kako ga uštedjeti u vožnji automobilom

Štednja i ušteda su uvijek dobra stvar, pogotovo u ova turbulentna krizna i neizvjesna vremena, kada cijene svega, pa tako i goriva, idu u nebo. Stoga je dobro pripaziti na nepotrebnu potrošnju gdje god i kad god je moguće, a jedan od načina je ušteda goriva optimalnim načinom vožnje.

Najviše se može uštedjeti ako se automobil vozi minimalno, a kao alternativno prijevozno sredstvo koristi klasični bicikl (što ima, među ostalim, prednosti i za zdravlje) ili neko elektično vozilo poput romobila, bicikla ili skutera. No ako to nije moguće pročitajte ovih nekoliko savjeta za uštedu goriva.

1. Održavanje

Ne samo da je redovan servis gotovo i obaveza svakog vlasnika automobila, ako ništa drugo zbog tehničkog pregleda jednom godišnje, nego je to vrlo bitno i zbog sigurnosti. Osim toga posve ispravno vozilo troši najmanje goriva. Neprohodni filtar zraka, staro ulje, istrošene svjećice pridonose većoj potrošnji.

Osim motora, treba se brinuti i o gumama. Automobilske gume uvijek moraju biti pod točno propisanim tlakom. Preniski pritisak u gumama doprinosi njihovom neravnomjernom trošenju te većoj potrošnji goriva. 0,2 bara preslabo napumpane gume povećavaju potrošnju čak do 10 posto. Svakako pritisak u gumama provjeravajte jednom mjesečno.

2. Pametno s gasom

Najvažnije pravilo za štedljivu vožnju je nježno dodavanje gasa. Okretaje držite u najpovoljnijem rasponu, a kada postignete željenu brzinu, prebacite u najviši stupanj prijenosa i tako održavajte brzinu. Idealno je prebacivati u višu brzinu pri cca 2000 okretaja u minuti. Nemojte ostati u nižoj brzini jer već pri 50 km/h možete biti u četvrtoj ili petoj brzini, što ovisi o mjenjaču i vrsti motora. Ako vozite 50 km/h u četvrtoj ili petoj brzini potrošnja goriva pada za 50 posto u odnosu na vožnju u nižoj pri toj brzini. Naravno, sve ovisi o vozilu i vrsti mjenjača – novi automatski mjenjači sami optimiziraju stupanj prijenosa, a ako imate klasični manualni mjenjač trebate sami poraditi na toj optimizaciji. Ako se brinete da preniski okretaji štete motoru, možete odmah prestati jer vožnja na nižim okretajima produžuje vijek trajanja mehaničkih dijelova motora.

3. Zaboravite na ler

Ako imate naviku, kada ugledate u daljini crveno svjetlo na semaforu, lagano se kotrljati u leru, možete prestati. Osim što to mnoge druge vozače iritira, na taj način uopće ne štedite. Radije kočite motorom jer tada elektronika isključuje ubrizgavanje goriva u cilindre i praktički smanjuje potrošnju na nulu. Osim uštede na gorivu, tako štedite i kočne obloge.

4. Lagano i konstantno

Vožnja s puno naglih ubrzanja i kočenja nije štedljiva vožnja. Dapače, takva 'sportska vožnja' povećava potrošnju čak do 50 posto. Idealno je voziti se nekom konstantnom relativno laganom brzinom.

Na primjer, na autocesti možete umjesto 140 km/h voziti 120 km/h i smanjiti potrošnju i do 15 posto, a razlika u vremenu stizanja na odredište je zanemariva.

Ako pak više volite 'kruzati' i voziti se lagano, oko 90 km/h, onda radije izbjegnite autoput i uživajte na alternativnim cestama.

Također, u gradskoj vožnji dobro je predviđati situacije poput crvenog svjetla na semaforu ili skretanja automobila ispred vas. Naime, takvom vožnjom nećete često kočiti i ubrzavati te ćete automatski uštedjeti oko jedne litre goriva na 100 kilometara.

5. Isključivanje motora

Noviji automobili često imaju start-stop sustav koji automatski isključuje motor dok automobil stoji, čime se u gradskom prometu s mnogo semafora može prilično uštedjeti. Ista bi bila stvar da i sami isključujete automobil dok stojite na semaforu. Osim toga, ugasite automobil ako nekoga čekate, nema potrebe da radi.

6. Riješite se tereta

Sve što vam nije svakodnevno potrebno u automobilu izvadite iz njega. Nema potrebe da cijele godine naokolo vozite čizme za planinarenje, razne kutije, kofere, torbe, gajbe ili što god. Svaki nepotreban kilogram viška u automobilu povećava potrošnju. Isto vrijedi i za krovne nosače i kutije jer se tako kvari koeficijent otpora zraka. Ako vam ne trebaju maknite ih s krova jer ćete tako pridonijeti smanjenju potrošnje goriva.

7. Klima uređaj samo ponekad

Klimatizacijski uređaj nije potrebno imati stalno uključen jer on podiže potrošnju od 0,3 do 0,8 litara na 100 kilometara. Naravno, ako su vrućine nepodnošljive ili zime prehladne, nipošto nemojte misliti na potrošnju već upalite klimu. Ipak, racionalizirajte korištenje klima uređaja samo kada je on stvarno potreban.