- Zašto je dobro organizirati uredske božićne zabave?
- Kako postići rodnu ravnopravnost u javnom i poslovnom sektoru
- Zašto je interna komunikacija jednako važna kao i eksterna
- Kako svog limenog ljubimca njegovati zimi
- Koje sve potpore poslodavci mogu dobiti od države?
- TOP 5 savjeta kako se odgovorno brinuti o kućnim ljubimcima
- Stambena politika RH – mit ili stvarnost
- Kako aktivirati žene 55+ da se vrate na tržište rada
- Važne tekućine u automobilu - koliko ih često mijenjati da automobil dulje traje?
- Što darovati klijentima i suradnicima?
Sigurno ste već čuli za hashtag, možda ga i upotrebljavali ili se čak zapitali upotrebljavate li ga ispravno. Znate li definiciju hashtaga?
Hashtag je riječ ili fraza kojoj prethodi znak funte (ili ljestvi) #. Obično se koristi na platformama društvenih medija za kategorizaciju sadržaja i olakšavanje pronalaženja.
Okrutna stvarnost organskog objavljivanja na društvenim mrežama pokazuje da će manje od 10 posto vaših sljedbenika vidjeti vaše postove na većini platformi. Pod pretpostavkom da objavljujete u najaktivnije doba dana i u najboljim danima za svoje sljedbenike. No hashtagovi će vam tu ipak malo pomoći.
Mogu se upotrebljavati na mnogim društvenim platformama kao, na primjer, Facebook, TikTok, Twitter, LinkedIn, YouTube i Pinterest. Koristeći ih, omogućavate korisnicama da nađu točno ono što žele i što im treba.
Koja je svrha hashtaga?
S obzirom na sofisticiranost današnjih algoritama društvenih medija, možda ćete se teško prisjetiti kaotičnih feedova s početka 2000-tih. Korisnici su imali ograničenu kontrolu nad sadržajem koji su vidjeli i bili su frustrirani što im se prikazuje previše nezanimljivih i njima nevažnih postova. Hashtagovi su izumljeni kako bi pomogli u uvođenju reda u korisničko iskustvo društvenih medija. Oni grupiraju slične razgovore kako bi pomogli ljudima pronaći sadržaj koji im je važan. Nakon što se hashtag objavi, on postaje pretraživ.
Zašto koristiti hashtagove za svoj posao?
Hashtagovi, iako se možda čine kao mali kotačić u cijelom stroju, mogu biti koristan alat vašeg biznisa. Evo kako ih i zašto koristiti:
Povećavaju doseg i angažman
Hashtagovi povećavaju vidljivost objave, odnosno broj ljudi do kojih će ona doprijeti, što je vrlo važno. Jednostavna je računica - što više ljudi nešto vidi, veća je šansa da će se netko “zakvačiti“. Angažman je također bitan, on isto utječe na vidljivost, potiče korisnike na raspravu, razmjenu ideja, komentiranje. To vam može pomoći u osiguravanju sponzora koji će se prije odlučiti platiti reklamu na profilu ili stranici koja ima zanimljiv sadržaj koji privlači puno publike.
Dodatni kontekst: Hashtagovi također vašem sadržaju pružaju kontekst, stavljajući ga, takoreći, u jednu nišu. Na primjer: modu, hranu, životinje, pa čak i općenitije od toga, kao na primjer: kolači, šeširi, zečevi... Tako vaša poruka postaje jasnija i razumljivija. To je posebno korisno za vizualni sadržaj poput fotografija i videozapisa na platformama kao što su Instagram i Pinterest.
Povezuju vas s istomišljenicima
S pomoću relevantnih hashtagova možete se povezati s drugima koji dijele slične interese ili raspravljaju o povezanim temama. Ovaj angažman može dovesti do smislenih interakcija, svijesti o robnoj marki i potencijalnih poslovnih prilika. Iz takvih interakcija može se razviti zajednička poslovna ideja, prodaja te razne druge prilike.
Promoviranje usluga ili proizvoda
Ako ste vlasnik obrta ili male tvrtke, hashtagovi pružaju izvrstan način za promociju vaših proizvoda ili usluga. Na primjer, ako prodajete ručno izrađen nakit, korištenje hashtagova poput #HandmadeJewelry ili #SupportLocal može pomoći potencijalnim kupcima da pronađu vaše postove.
Pronalazak i selekcija sadržaja
„Pročistite“ korisnički generirani sadržaj (UGC): hashtagovi s robnom markom potiču korisnike da podijele svoja iskustva s vašim proizvodima ili uslugama. Vi iz tih dobivenih informacija možete izdvojiti ono najvažnije, najbitnije i najbolje za vas, spojiti u jedno i podijeliti svoj generirani sadržaj s vašom publikom, gradeći tako povjerenje i autentičnost.
Kako najpametnije i najbolje koristiti hashtagove?
Nije loša ideja otići na društvene mreže i proučavati svijet hashtagova. Pogledajte influencere ili tvrtke za koje mislite da rade dobar posao i pratite kako koriste hashtagove. Učite na tuđim greškama i uspjesima. Bilježite, skupljate znanje i informacije.
Kada krenete s korištenjem hashtagova, svakako iskoristite one trendovske, popularne i ne zaboravite one koji se najbolje nadovezuju na ono što radite. Budite kreativni i maštoviti. Nikad ne znate kada bi netko mogao primijetiti vašu tvrtku ili posao te je ovo savršen način da svoj sadržaj dodatno pogurate.
Ali uvijek budite oprezni i unaprijed istražite svoje hashtagove. Neke popularne oznake mogu zvučati privlačno, ali zapravo se radi o osjetljivim pitanjima ili događajima koje vaš biznis ne bi trebao pokušavati koristiti za promociju vašeg sadržaja. Stoga pripazite da poštujete granice i dostojanstvo svakoga kako ne biste dobili negativne reakcije.
Manje je više?
Znate kako kažu da je ponekad bolje staviti manje jer će to ispričati bolju priču? To svakako nije točno kad su hashtagovi u pitanju, pod uvjetom da ih stavljate smisleno. Statistike pokazuju da najveći uspjeh postižu postovi s 20 ili više hashtagova.
Neke društvene platforme koje koriste hashtagove:
• Twitter (od 2007.)
• Instagram (od 2011.)
• Facebook (od 2013.)
• TikTok (od samog početka - 2016.)
• Pinterest (od 2017.)
• LinkedIn (od 2018.)
• YouTube (službeno od 2021.)
• Snapchat (djelomično od 2016.)
Na kojim društvenim mrežama se hashtag najviše upotrebljava?
Apsolutni pobjednici su Twitter i Instagram. Twitterovo istraživanje hashtagova potvrđuje da postoji značajna prednost u njihovom korištenju. Pojedinci mogu vidjeti 100-postotno povećanje angažmana s pomoću hashtagova. Također, istraživanje pokazuje da će tweetovi s jednim ili više hashtagova imaju 55 posto veću vjerojatnost da će biti retweetani.
Što se pak Instagrama tiče, on je još jedno žarište hashtagova, a dobra vijest za one koji vole opsežno označavati fotografije je da se čini da ne postoji točka zasićenja.
Interakcije su najviše na Instagram objavama s 11+ hashtagova, a kao što smo već rekli, 20 hashtagova mogao bi biti ključan broj. Najbolji dio ove preporuke je taj što podaci dolaze od onih korisnika koji imaju 1,000 ili manje sljedbenika - grupe koja vjerojatno uključuje male tvrtke i one koji tek počinju uranjati u čari Instagrama. Drugim riječima, hashtagovi bi mogli biti vaš najbolji ulog za brzo praćenje na Instagramu.
Zlatna pravila
Vaš hashtag ne bi smio biti dulji od 20 znakova. Ovdje je manje ipak više. Također, ne bi smio sadržavati dijakritičke znakove, odnosno kvačice, preglase i slično. I, naravno, svaki hashtag, bez obzira koliko riječi ima, piše se kao jedna riječ, odnosno #svezajedno.
Zapamtite: Zanimljiv, koristan i jednostavan hashtag vašem će proizvodu dati prepoznatljivost, a može biti i ključ uspjeha njegovog plasmana u viralni svijet.
Čitajte i druge tekstove autorice Sanje Bubalo koja piše prvenstveno o biznisu i financijama, ali ima i korisne životne savjete.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.
*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.
- UPRAVLJANJE TALENTIMA I UČINKOM
Kako uočiti da osoba podbacuje na poslu? I što učiniti?
- RASPOLAGANJE NOVCEM
Prepaid kartice: trošite koliko imate i mudro planirate budžet!
- NACIONALNI TJEDAN DOVOĐENJA KUĆNIH LJUBIMACA NA PO
Ljubimci na radnom mjestu pridonose boljoj atmosferi i produktivnosti zaposlenika