kretanje
Izvor: Freepik
ZDRAV DUH U ZDRAVOM TIJELU

Najbolje aktivnosti za "lijene" ljude

Kretanje je zdravo, posebno vježbanje ili aktivnije bavljenje nekom aktivnošću. Mnogima je to lakše otkako su došli ljepši i topliji dani. Drugima pak niti to nije dovoljan motiv da izađu iz kuće jer im se jednostavno ništa ne da. Znate onu staru - na dijeti sam od prvog, počinjem vježbati od ponedjeljka? A taj prvi u mjesecu i taj ponedjeljak nikako da dođu.

Da, nekad se zaista teško pokrenuti iako možda imate dobar motiv. Na primjer, većinu dana sjedite i već počinjete osjećati tegobe tog sjedilačkog načina života. Ili višak kilograma koje biste mogli istopiti samo kad bi skupili snage za malo razgibavanja. Možda vas bole leđa i općenito ste ukočeni?
Sve to trebao bi vam biti poticaj, no ponekad je lijenost jača. Da, ne treba bježati od tog ne baš laskavog pridjeva i uvijek tražiti isprike zašto ne radite ovo ili ono. Postoje ljudi koji su jednostavno prelijeni za vježbanje. Ipak, nije sve izgubljeno. I oni mogu odraditi neke vježbe i razgibati se, a da, ustvari, ne rade previše i "zamaskiraju" sami sebi tu mrsku aktivnost.
Zato smo pronašli idealne aktivnosti za "lijene" ljude.

Kućanski poslovi i rad u vrtu

Nije baš najbolji kardio trening, ali kućanski poslovi su nešto što morate obaviti pa ćete se kretati htjeli vi to ili ne. Ako imate balkon ili vrt koji treba s vremena na vrijeme pokositi, osvježiti, oprati, to vam je dodatna aktivnost. Kućanske poslove rasporedite tako da one s više kretanja ne obavite u jednom danu, pa onda ostatak tjedna sjedite i razvrstavate rublje. Ne štedite se, jer će vam kuća blistati, a vi ćete se napokon pokrenuti. Ako si uz posao pustite i muziku, možda se uhvatite kako plešete dok perete prozore.

Šetnja

Ovo je dosta predvidljiva aktivnost, no zaista ne zahtijeva puno od vas. Ako ipak ne volite šetati, čak niti onih dnevno potrebnih 10.000 koraka, zadajte si zadatke gdje to jednostavno morate. Na primjer, odlazak u trgovinu, poštu, banku, tržnicu... Ako možete, ne birajte najbližu lokaciju već onu malo udaljeniju. Protegnut ćete noge, a ipak nećete besciljno šetati jer ste se uputili obaviti nešto konkretno.

Biljar

Rijetko tko ne voli biljar. Zabavna je to igra koja zahtijeva samo malo šetanja oko stola, minimalno istezanja, nešto ili ništa preciznosti. Ne brinite se, postat ćete precizniji uz malo prakse. To je igra u kojoj se naprosto izgubite i u kojoj možete uživati satima, a da ne primijetite koliko je vremena prošlo. Možda vas igranje biljara neće izvući iz kuće na svjež zrak, ali će vas ipak potaknuti na kretanje i napuštanje kauča.

Kuglanje

Iako je kuglanje dosta dinamičnije od biljara, također je vrlo zabavno, pogotovo u društvu kada vam dva sata prolete u trenutku. Kuglanje zahtijeva nešto više kretanja i uporabe ruku nego biljar, jer ipak se trebate malo zatrčati da biste usmjerili kuglu prema čunjevima. Ali vjerujte, ovo je idealna zabava plus aktivnost za sve ljenjivce koji neće niti osjetiti da su nešto radili koliko će im biti zabavno.

Mini golf

Za razliku od "pravog golfa", tereni mini golfa jedan su do drugoga što zahtjeva minimalnu šetnju igrača, a igra je vrlo zabavna i dinamična.
Osim što ćete vježbati zamah i preciznost i vjerojatno se dobro nasmijati te pomalo naživcirati, otkrit ćete da je mini golf idealna aktivnost za nekog tko se ne želi kretati previše, ali će nužno ipak odraditi "mini trening".

Sobni bicikl

Kod velikog broja ljudi sobni bicikl postane tek vješalica za odjeću. No sve je u vašoj glavi. Ako znate da trebate vježbati, ali teško vam se pokrenuti i radije biste zavaljeni na kauču gledali TV, ovo je možda pravo rješenje za vas.

TV naime možete gledati lagano okrećući pedale svog novog vjernog ljubimca. Krenite s manje zahtjevnim i kraćim dionicama dok gledate omiljenu seriju, emisiju ili film. Ili odredite da ćete voziti bicikl u trajanju vijesti. Kako ćete se polako navikavati, možete produljiti rutu vožnje, a sve to bez napuštanja udobnosti svog doma.

Dječja igra

Imate li dijete, velika je šansa da je ono aktivno i uvijek spremno za igru. Ako vam se ne da vježbati ili smatrate da za to nemate vremena, igrajte se što više i češće s njim, birajući pritom igre na otvorenom. I vi i vaše dijete imat ćete koristi - od provođenja zajedničkog vremena, izlaska na svježi zrak, do samog kretanja. Igrajte se loptom, zaigrajte školice, šetajte i istražujte kvart, lovite se. Ako je zima i imate mogućnosti, idite na klizanje ili sanjkanje, vrijeme će vam proletjeti u trenu. Ljeti pak utopite vrijeme u bazenu, rolanjem ili šetnji šumom.

Stolni tenis

Stolovi za stolni tenis postavljeni su na mnogim lokacijama diljem grada te je potrebno samo ponijeti rekete i upustiti se u ovu zabavnu aktivnost uz koju nećete niti primijetiti da ste se dobro oznojili. Stolni tenis na prvu izgleda jednostavan i nezahtjevan, ali igra vas vrlo brzo povuče tako da i ne shvatite koliko ste puta skakali lijevo ili desno za lopticom da biste uspjeli prebaciti preko mreže. Nakon nekoliko partija primijetit ćete da ste se zadihali "bez imalo muke", a sutradan vas možda i mišići na nogama podsjete da ste ih napokon aktivirali.

#aktivnosti #kretanje #laganeaktivnosti #aktivnostizalijeneljude #vježba

Čitajte i druge tekstove autorice Sanje Bubalo koja piše prvenstveno o biznisu i financijama, ali ima i korisne životne savjete.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.

Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Unatoč toplijem i ljepšem vremenu, nekima je teško odvojiti se od kauča i aktivirati se. Ako su za vas trčanje, rolanje ili badminton "ekstremni sportovi", Sanja Bubalo našla je za vas idealne aktivnosti uz koje ćete se malo, ali ipak minimalno razgibati.