povrat novca, kupovina
Izvor: Freepik
Petra Ladan
ZAŠTITA POTROŠAČA

Želite vratiti kupljeni proizvod u trgovini, ali vam ne žele vratiti novac? Imaju li pravo na to?

Sve više trgovina ne želi vratiti novac za kupljeni proizvod u trgovini, već nudi zamjenu ili prebacivanje iznosa na karticu, dok istovremeno, ako kupite isti proizvod online, možete vraćati koliko želite.

- Nedavno sam u jednoj zagrebačkoj trgovini kupila nove cipele. Sretna što sam ih uspjela "uloviti" na 30-postotnom sniženju, zaputila sam se kući uvjerena da sam dobro prošla. Kako do tada nisam čula za taj brend, a cipele su bile jako udobne, vozeći se u tramvaju malo sam prosurfala Internetom da vidim što brend još nudi, kad tamo moje cipele povoljnije za dodatnih 30 eura. Ne budi mi teško, vratim se u trgovinu s namjerom da vratim cipele, a potom ih naručim online. Međutim, u trgovinu su mi rekli da ne vraćaju novac, nego da mi mogu ponuditi zamjenu za neki drugi proizvod - kaže čitateljica D. P. (podaci poznati redakciji). 

Slično se dogodilo i njezinoj prijateljici u trgovini namještajem i proizvodima za kuću. Kupila je tepih i kad ga je donijela doma, to nije bilo to. Vratila ga je isti dan, no novac joj je stavljen na potrošačku karticu tog trgovačkog centra.

I, uistinu, sve više trgovina ne želi vratiti novac za kupljeni proizvod u trgovini, već nudi zamjenu ili prebacivanje iznosa na karticu, dok istovremeno, ako kupite isti proizvod online, možete vraćati koliko želite. Zanimalo nas je imaju li na to pravo i kakva su prava potrošača?

Prema Zakonu o zaštiti potrošača, trgovac, doista, nije dužan vratiti novac za ispravan proizvod, već kupcu ima pravo ponuditi zamjenu za nešto drugo. Doduše, kupci su naviknuti da su im do sada u mnogim situacijama trgovci izlazili u susret, iako po Zakonu nisu morali - to je prije svega stvar njihove dobre volje. Kupci nisu dovoljno upoznati sa svojim pravima, a kako je i online prodaja tu puno fleksibilnija, pa se stvari mogu vraćati "do mile volje", mnogi očekuju jednak tretman i u fizičkim trgovinama. Svaki trgovac ima svoj način poslovanja, koji može biti fleksibilniji od zakonskih okvira, no - ako već ne vraćaju novac - bilo bi dobro na to upozoriti kupca prilikom kupnje u trgovini.

Kako udruge za zaštitu potrošača često imaju baš ovakve upite građana, koji se žale da im trgovac ne želi vratiti novac, u nekoliko su navrata i tražili izmjene Zakona o zaštiti potrošača, no o tome se nije još raspravljalo.

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.

Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.