bicikl, biciklizam
Izvor: Lisa Fotios/Pexels
REAlna
UŽITAK NA DVA KOTAČA

Zašto je vožnja bicikla jedna od najboljih aktivnosti

Biciklizam se može smatrati rekreacijom, ali i sportom, ovisno o formi, učestalosti i kontinuitetu prakticiranja. Kraća vožnja biciklom do radnog mjesta ili popodnevna rekreativna relaksacija razlikuju se od višekilometarskih brdskih tura ili profesionalnih utrka. Mi ćemo se ograničiti na rekreativnu i gradsku vožnju. Voziti bicikl je lako naučiti, a zaboraviti gotovo nemoguće. Biciklirati možemo sami ili u društvu, individualni učinak je istovjetan. Neke studije pokazuju da biciklisti žive duže, u odnosu na vozače motornih vozila.

Bicikliranje se smatra se jednom od najboljih tjelesnih aktivnosti za većinu ljudi jer se jednostavno uklapa u dnevnu rutinu, ne zahtijevajući puno vremena i odricanja. Pogodan je i za osobe slabije kondicije, kao i za starije osobe jer omogućava prilagodbu brzine, vremena i mjesta vožnje. Preporučuje se prije vožnje obaviti osnovne vježbe istezanja mišića, uraditi nekoliko pregiba i čučnjeva. Intenzitet vožnje se pojačava postupno. Bilo bi dobro da nismo gladni i žedni dok vozimo. Stoga, slana ili slatka užina uvijek je dobro došla, kao i boca vode.

Bicikliranje ne iziskuje velike materijalne troškove, uz kupovinu kvalitetnog bicikla i opreme, nema dodatnih ulaganja, kako na mjesečnom tako i na višegodišnjem nivou.

Postoje i određeni rizici od eventualnog pada i povreda, no to se rijetko događa i to uglavnom profesionalnim biciklistima. Treba biti oprezan na prometnicama, da ne bismo ugrozili sebe i druge sudionike u prometu. Naročito treba biti pažljiv u jutarnjim satima i u vrijeme popodnevne špice.

Izdvojit ćemo neke od koristi i blagodati vožnje bicikla. 

Zdravstvene koristi

Bicikliranje dokazano jača imunitet. Sastoji se od fizičke aktivnosti u kojoj sudjeluju sve grupe mišića, i mentalnog rasterećenja zbog uživanja na otvorenom prostoru. Vožnja biciklom je aktivnost koja dokazano sagorijeva kalorije, čak i do 1000 kalorija po satu, ovisno o intenzitetu vožnje, i doprinosi izgradnji mišićne mase.

Odlazak na posao biciklom smanjuje rizik od razvoja srčanih oboljenja, tumora, dijabetesa i općenito kroničnih bolesti, pokazale su brojne studije. Osim toga, vožnja biciklom ima pozitivan učinak na rad debelog crijeva i smanjuje rizik od nastanka karcinoma dojke, a doprinosi i boljem seksualnom životu.

Vožnja biciklom ubrzava protok krvi, pa je učinkovita je i za ljudski mozak i njegove kognitivne funkcije, pogotovo za starije osobe, te umanjuje rizik od demencije. Vožnja u prirodi, na čistom zraku, opskrbit će nas kisikom i pročistiti gornje dišne puteve. Za vrijeme vožnje možemo se dodatno opuštati planiranjem aktivnosti, analiziranjem događaja ili slušanjem glazbe. Tako se oslobađamo stresa i briga i koristimo slobodno vrijeme za dodatni učinak. Ako to vrijeme npr. prespavamo ili provedemo u lošem okruženju, nismo na dobitku. Naprotiv, relaksirajuća popodnevna vožnja od samo 30 minuta rezultirat će pravovremenim odlaskom u krevet i ugodnim snom. Bicikliranje se pokazalo i kao odlična metoda u borbi protiv depresije.

Ekološka i ekonomska korist

Svi znamo da bicikl ne zagađuje okoliš. Bicikliranjem upoznajemo okoliš, nove staze i puteve, što doprinosi našoj boljoj orijentaciji u prostoru. Prirodno okruženje, zelenilo, cvrkut ptica i čist zrak potiču lučenje hormona sreće i zadovoljstva. Poželjno je da ga koristi što više ljudi u svakodnevnom kretanju. Gorivo, održavanje automobila je skupo, a dnevne i mjesečne karte javnog prijevoza također nisu jeftine, pa je ušteda novca vožnjom bicikla zagarantirana. Bicikl nikako ne može biti skup, jer svaki će opravdati uloženo.

Vrijeme

Ušteda vremena danas je važnija više nego ikad. Ljudi se žale da se ne mogu izboriti u utrci s vremenom u suvremenom načinu života. Čekanje taksija, javnog prijevoza ili stajanje u prometnoj gužvi svakodnevno uzima mnogo vremena. Vožnja biciklom je spas za aktivne i zaposlene osobe.

Odgovornost u prometu

Biciklisti moraju biti savjesni i odgovorni sudionici u prometu, poštovati pješake i vozače motornih vozila, vertikalnu i horizontalnu signalizaciju, znakove, semafore i označena mjesta za vožnju i prelazak. Ne smiju koristiti slušalice i mobilni telefon u vožnji.

Stoga, ako imate bilo kakav bicikl, počnite ga voziti što prije, sami ili u društvu. Ako ga niste vozili od djetinjstva, ne brinite se, niste zaboravili, trebat će vam samo nekoliko minuta da se vratite u formu. Pronađite parkiralište ili manje prometnu ulicu gdje ćete se osloboditi. Ako tek trebate kupiti bicikl, pomoći ćemo vam savjetima u našem sljedećem tekstu.

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.

Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.