vrste riže
Izvor: azerbaijan_stockers/Freepik
Petra Ladan
IĆE&PIĆE

Vrste riže – koju odabrati za još veći gastronomski užitak

Riža kratkog, srednjeg i dugog zrna - to bi ukratko bila osnovna podjela omiljene žitarice, koju često i na puno kreativnih načina pripremamo u kuhinji. No na policama trgovina postoji čitav niz vrsta ili naziva za rižu - Arborio, parboiled, crna, integralna, jasmin… - koje, znamo li ih na pravi način upotrijebiti i pripremiti, mogu učiniti veliku razliku u samom okusu jela.

Parboiled riža

To znači da je ta riža već unaprijed tehnološki obrađena ili djelomično prokuhana unutar svoje ljuske prije nego što je oljuštena, tako da je nećete morati namakati u vodi prije kuhanja i brže će se skuhati. Specifična je i to tome da vam se zrna riže neće zalijepiti jedno za drugo nakon kuhanja, pa ćete od nje dobiti savršen rižoto, bez obzira na to od čega ga pripremate, a odlična je i za salate.

Arborio

Ova vrsta riže sadrži više škroba, pa je chefovi najviše preporučuju za rižota (čak i više od parboiled riže), jer smatraju da je zbog škroba rižoto više kremast. Ako volite rižu na mlijeku, Arborio je također prvi izbor za pripremu. Iako je riječ o riži kratkog zrna, koja se stavlja u sushi, Arborio se ipak ne preporučuje koristiti kod pripreme ove poznate japanske delicije.

Riža sa sushi

Riječ je o riži kratkog zrna kao što je japonica (to je ona ista žitarica od koje se radi i sake), no u trgovinama ćete je najčešće naći pod imenom - riža za sushi. Ako se odvažite sami pripremati ovo japansko jelo, znači da ste poprilično vješti u kuhinji. Upravo je riža, možda više od ostalih sastojaka, ključna hoće li vam uspjeti ili ne. Najvažnije ju je pravilno začiniti octom, a posebna je po tome što je ljepljiva, pa ju je lako oblikovati u male grudice. Unatoč tome, dok budete jeli sushi, osjetit ćete svako njezino zrno.

Basmati riža

Ova riža dugog zrna paše gotovo uz sva jela, osobito ona s povrćem, ali znalci kažu kako je idealna za pripremu curryja, pilava i drugih jela indijske kuhinje. Smatra se "super žitaricom", jer sadrži čak osam važnih aminokiselina i minimalne količine masti.

Jasmin riža

Ima pikantan, orašast okus i kao takva najbolje ide uz azijska jela. Ime je dobila po tome što, prilikom kuhanja, ispušta miris koji podsjeća na cvijet jasmina. Preporučuje ju se začiniti sojinim umakom ili bilo kojom kineskom marinadom, pa kao takva je izvrsna u rižotima (osobito ribljim), kao i prilog pikantnoj piletini ili pikantnim pilećim umacima.

Smeđa ili integralna riža

Čest je sastojak mnogih restrikcijskih dijeta i možete je koristiti u baš svim kombinacijama - s mesom, povrćem, u raznim varivima i salatama, ali budite spremni na pomalo drukčiji okus od "obične" riže i na dvostruko više vremena za kuhanje.

Crna riža

Ako imate problema s probavom, onda je ovo najbolji izbor od svih vrsta riže. Bogata je antioksidansima, dijetalnim vlaknima i ima manje kalorija od ostalih vrsta. S obzirom na to da ne sadrži gluten, mogu je koristiti i osobe koje imaju problema s intolerancijom. Od popularne poke bowl, do raznih salata, pa čak i sushija, crna riža oplemenit će sve vaše gastro kombinacije.

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.

Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.