komunikacija
Izvor: Freepik
Melita Pavlek
MEĐULJUDSKI ODNOSI

Uživanje u komunikaciji ključ je razumijevanja

Imate li nekada osjećaj da razgovor s drugom osobom zapinje, muči se, ne teče? Obično su to situacije koje jedva čekamo završiti te se i fizički i mentalno odvojiti od te situacije. Upravo su to odlične prilike da sami vježbate koliko možete zaista upravljati svojim komunikacijskim kapacitetom.

Iako ćete teško neverbalno dati znak da želite nastaviti komuniciranje postoji nekoliko jednostavnih savjeta koji mogu poboljšati upravo takve ZASTOJE. Možda neće upaliti svaki puta, ali će sigurno biti odlična osnova da se u komuniciranju osjećate sigurnije.

Zato pokušajte sljedeće:

1. Koristiti komplimente kao uvod

Zvuči manipulativno, ali uopće nema veze s tim. U posljednje vrijeme ljudi jedni drugima toliko rijetko daju iskrene komplimente da smo u potpunosti zaboravili njihovu moć. Dapače, one koji ih daju smatramo prijetvornima, što uopće ne mora biti tako. Uostalom, kome nije drago čuti da dobro izgleda, ima sjajne cipele ili frizuru ili karijeru? Neka kompliment bude iskren, jednostavan i specifično vezan za tu osobu. Puno je jednostavnije biti pozitivan nego što mislimo, pa zašto to ne bismo iskoristili odmah na početku da se povežemo.

2. Pitajte

Pitanja su zaista ljepilo komuniciranja. Postavljanjem otvorenih pitanja potičete razgovor na najbolji mogući način, omogućavajući drugoj osobi da se izrazi i otvori. Ona mogu, pogotovo na početku, biti vezana upravo uz 'small talk' kako bi se svi opustili i zaplovili u odnos. Možda je priča o vremenu, aktualnim temama ili modnim trendovima previše prizemna za vas, ali ako je tako onda nije čudo da vas ljudi zaobilaze. Ne žele svi u prvih pet minuta razgovarati o analitici financijskih burzi, alatima gospodarskog oporavka ili zelenom planu Europe. Možda i žele, ali će lakše ući u ozbiljne teme s par minuta uvoda. Ima razloga za sve što radimo napraviti uvod. Time dajemo i sebi i drugima mogućnost da i mentalno dođemo na poziciju fokusa na glavnu temu.

3. Uživajte - ne dominirajte

Kada želimo da odnos bude jednostavan i ugodan za obje strane dobro je držati svoju želju za dominacijom pod kontrolom. Pustite da druga osoba predloži temu i smjer i uživajte u plesu riječima. Kada osoba uživa u komuniciranju s nekim, jednostavnije će doći do dogovora, rješenja, suradnje. Zato imajte na umu što je vaš krajnji cilj i ne odustajte dok ne nađete pravi komunikacijski stil za svaku osobu posebno.

Kada imate osjećaj da komunikacija teče i da se druga osoba osjeća ugodno, puno ćete jednostavnije nastaviti suradnju. Zapinjanje uvijek ukazuje da se nismo dovoljno prilagodili. A umjesto da to očekujete uvijek od drugih, sada to promijenite sami.

Da biste znali kako treba komunicirati u poslu i privatnom životu, pratite tekstove autorice Melite Pavlek. No ne zaboravite pratiti i druge tekstove koji se kriju iza #marketing&pr&prodaja i #psihologija.

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.

Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.