ljutnja, bijes, iritacija, vikanje
Izvor: yogendras31/Pixabay
SAMOKONTROLA

Razdražljivi ste? Uz ovih 9 savjeta možete se staviti pod kontrolu

Za 'pucanje po šavovima' dovoljne su male stvari. Partner/ica diše preglasno, suđe u sudoperu, traženje parkinga, kišni vikend... Zapravo smo svakodnevno okruženi situacijama i sitnicama koje povećavaju razinu kolektivne razdražljivosti.

Što sve dovodi do stresa, nije potrebno posebno obrazlagati. Svi znamo da su među glavnim okidačima nedostatak sna, previše posla, nizak šećer u krvi, smanjena fizička aktivnost, prekratak dan...

Frustracija proizlazi iz istih hormona stresa koji se aktiviraju kada uđemo u 'bori se ili bježi mod', piše Psychology Today, kada nas i najmanji stimulans može dovesti do toga da skočimo i reagiramo kao da smo napadnuti.

Ako ste već i sami sebi naporni zbog toga koliko ste u zadnje vrijeme razdražljivi, evo nekoliko savjeta kojima možete pokušati kontrolirati svoju frustraciju.

1. Priznajte da ste ljuti

Ne pokušavajte odgurnuti svoju frustraciju u nadi da će ona sama od sebe nestati. Čak i kada vam je potrebno samo malo vremena i prostora, ne želite se gušiti u svojim neriješenim emocijama. Zapravo, verbaliziranje činjenice da ste frustrirani može značajno pomoći. Pogotovo ako ste skloni obrušiti se na sve oko sebe, i potom žaliti, razmislite o tome da potvrdite situaciju rečenicom poput: 'Žao mi je, osjećam se razdražljivo danas, mislim da mi treba odmak, fini ručak, šetnja...' 

2. Duboko udahnite

'Duboko u dahni i broji do deset' rečenica je koju se često, u stresnim situacijama, čuje. Osim što će vas fizički smiriti, fokusiranje na vaš dah natjerat će vas da se odmaknete od svoje trenutne emocionalne reakcije (ili pretjerane reakcije). Slično kao što biste se mogli nositi s tjeskobom ili ljutnjom, riješite se svoje razdražljivosti fizičkim tehnikama poput ove vježbe dubokog disanja.

>>>Pravilno disanje – Kratke i jednostavne vježbe za bolje zdravlje i opuštanje

3. Omogućite si samoću

Čak i ako drugi ljudi nisu izvor vaše razdražljivosti, ne želite ljude oko sebe izlagati svojim malim ludostima. Pronađite mirno mjesto za dekompresiju i razmislite o stvarima.

Razdražljivost može biti način na koji vas um upozorava da vam je potreban odmor, pa ga uzmite, kaže dr. Guy Winch za Psychology Today. Slušajte glazbu, vježbajte jogu ili se istežite, meditirajte ili se kupajte u pjenušavoj kupki. Kada završite, duboko udahnite i pripremite se za ponovno uključivanje u svakodnevicu 'hladne glave'.

4. Nađite perspektivu

Dok se odmičete od iritantne situacije, sagledajte svoju trenutnu emocionalnu reakciju. Procijenite je li vaš odgovor proporcionalan problemu. Malo perspektive može vam pomoći da raspršite svoje emocije i dopustite da se racionalnost vrati na upravljanje vašim umom.

5. Pokrenite se

Odavno znamo da tjelovježba oslobađa od stresa. I to nije jedino čemu pomaže fizička aktivnost. Oslobodite se negativne energije i odvojite vrijeme za šetnju, odlazak u teretanu ili bilo koju fizičku aktivnost.

>>>7 trikova za pravilno izvođenje planka, uz što manje muke

6. Jedite međuobrok

Nije tajna da razina gladi utječe na raspoloženje. Pripremite si međuobrok i na vrijeme si osigurajte dovoljno energije za tijelo i dušu. Zdrava i uravnotežena prehrana jednako je važna kao i fizička aktivnost.

>>>Organizirajte svoju tjednu prehranu i maksimalno uštedite vrijeme

7. Identificirajte svoje okidače

Pokušajte identificirati uzroke iritacije. Jeste li uvijek ljuti na istu osobu? Postoje li određena ponašanja ili situacije koje vas jednostavno izbacuju iz takta? Ako to shvatite, može vam pomoći da se pripremite i da upravljate situacijom, pa čak i da izbjegnete iritaciju u budućnosti.

>>>6 navika koje iscrpljuju i kako ih se riješiti

8. Spavajte

Ako se tijekom dana osjećate razdražljivo, uzrok može biti nekvalitetan san tijekom cijele noći. Za zdravlje čovjeka nije važan samo dostatan broj sati sna, jednako važna je i njegova kvaliteta. Normalno stanje je uvijek se osjećati odmoreno nakon buđenja i zadržati taj osjećaj tijekom dana. Sve to utječe i na razinu stresa i na mogućnosti suočavanja sa stresnim situacijama.

9. Razmislite o stručnoj pomoći

Razdražljivost može biti znak ozbiljnijeg problema mentalnog zdravlja, poput anksioznosti ili depresije. Ako osjećate da vaša stalna iritacija nije nešto što možete riješiti sami, razmislite o tome da potražite pomoć stručnjaka za mentalno zdravlje.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.