Malim koracima do velike sreće
FINSKI RECEPT

Malim koracima do velike sreće

Po jutru se dan poznaje - stara je to i poznata uzrečica u kojoj ima mnogo istine. Ako svoje jutro započnemo u pozitivnom ozračju, velike su šanse da će i cijeli dan tako proteći, pa čak i da bude nekakvih problema, poteškoća i negativnosti, puno ćemo se lakše s njima nositi. Naravno, svako to dobro jutro utječe na naš cjelokupni život.

Čini se da recept za to znaju Finci, čija je zemlja već godinama na tronu najsretnijih zemalja svijeta, a ni njihovi susjedi Danci, Norvežani i Islanđani nisu daleko od tog prvog mjesta.

Mnogima je to sve skupa neobično s obzirom da prva mjesta na ljestvici sreće redovno odnose zemlje u kojima su temperature uglavnom niske i gdje je sunce često sramežljivo.

Od pamtivijeka čovjek teži k sreći, odnosno stanju potpunog zadovoljstva i smirenosti, kako je taj pojam definiran u Riječniku hrvatskoga jezika Vladimira Anića.

Često se čuje i da male stvari čine sreću, pa krenimo upravo s njima (po finskom receptu):

1. Svjež zrak

Idealno bi bilo da svako jutro izađete u, barem kratku, šetnju. Ako je to neizvedivo, svakako duboko udahnite svježi zrak na balkonu ili prozoru.

2. Posložite prioritete

Popijte čašu vode ili toplog čaja i postavite si male ciljeve jer ćete ih tako lakše sve ispuniti. Ako ne očekujete mnogo, nećete se mnogo ni razočarati.

3. Disanje

Sigurno ste mnogo puta, u stresnim i uzbudljivim situacijama, čuli nekoga da vam govori – Diši, samo diši! Duboko diši! Nije to bez razloga. Iako je to najčešće potpuno nesvjesna radnja, disanje itekako utječe na naše tijelo. Pravilno, duboko disanje, koje se ponekad treba i učiti, može neizmjerno pomoći u opuštanju i općem dobrom stanju tijela. A u zdravom tijelu je i zdrav duh, zar ne?

4. Hladan tuš

Opće je poznato da hladna voda ima terapeutske moći. Možda se nemamo priliku, kao Finci ili Rusi, kupati u hladnim jezerima, ali nemaju oni bez razloga ukorijenjene navike opuštanja u sauni, a nakon toga skok u hladno jezero ili pod hladan tuš. Jednostavnija verzija tog rituala je nakon jutarnjeg tuširanja u toploj vodi, okrenuti slavinu na hladnu vodu i još se barem 30 sekundi tako tuširati, odnosno ispirati. Ako vam je to nezamislivo, probajte malo po malo ili se barem umijte hladnom vodom. Naime, to tijelu daje energiju, snagu i jako pozitivno djeluje na cjelokupni imunitet. Ako ništa drugo, to je zbilja instant-razbuđivanje.

5. Povezivanje s prirodom

Užurbana svakodnevica i okruženost uglavnom betonom bez dovoljno zelenila može vrlo negativno utjecati na raspoloženje, koliko god toga bili svjesni ili ne. Već i ptice na grani znaju da bi bilo dobro što više vremena provoditi u prirodi, šetati po šumama, isključiti se od urbane buke i vreve, samo slušati šum prirode i gledati u biljke, ptice i nebo. Savršeno bi bilo u tim trenucima isključiti misli o mobitelu.

6. Fizička aktivnost

Bez obzira na to jeste li aktivni sportaš, rekreativac ili ne, pokušajte se što više kretati. Bicikliranje, šetanje, trčanje... što god vas veseli i opušta. Kakva god da je fizička aktivnost u pitanju, ona može imati samo dobar učinak na tijelo i duh. Pogotovo ako se uz to spoji i boravak u prirodi.

7. Ne brinite se

Zabrinutost ne možemo izbjeći, ali je sigurno možemo smanjiti. Na mnoge stvari jednostavno ne možete utjecati niti ih promijeniti, stoga nema nikakve koristi stalno se oko njih brinuti. Ako to uspijete, bit će vam puno lakše, a samim time i život sretniji.

8. Think pink

Osim smanjenja zabrinutosti, treba smanjiti i negativnosti, odnosno razmišljanje o njima. Razmišljajte o pozitivnim stvarima, budite zahvalni na svemu dobrome što vam se događa i što vas okružuje. Ustrajte u toj pozitivi i sigurno će to dugoročno utjecati na vaš osjećaj sreće.

Ima sigurno još mnogo koraka koji bi se mogli dodati na ovu listu, ali i ovo bi mogao biti dobar početak do stanja potpunog zadovoljstva i smirenosti. Sretno do sreće!