srce, pijesak, emocije
Izvor: La Sognatrice
La Sognatrice
ISKORISTITE NAJBOLJE U SEBI

5 malih tajni velikih emotivaca

'Preosjetljiva si', 'uzimaš sve k srcu', 'moraš malo ojačati', 'nemoj se zamarati' samo su neki od mnogobrojnih komentara koje veliki emotivci slušaju koračajući kroz život. Hipersenzbilnost, pretjerana osjetljivost ili izrazita emotivnost može se smatrati blagoslovom, ali i prokletstvom ako se ne zna usmjeriti kroz prave kanale. Većina 'osjetljivaca' u ranoj životnoj dobi dođe do spoznaje da su drugačiji, da im moždane vijuge funkcioniraju na specifičan način i da im je izuzetno bitno u kakvim su odnosima s drugim ljudima. Drugim riječima, ne žele biti povrijeđeni i ne žele biti oni koji će povrijediti.

Biti veliki emotivac ima puno dobrih karakteristika. Dobronamjernost, izražena empatija, potreba za pozitivnim odnosima s ljudima čine emotivca dobrim materijalom za odanog prijatelja. No nerijetko se taj isti emotivac nađe u okolnostima kada mu pretjerana osjetljivost može izazvati samo nevolje. Barem on tako misli. Što učiniti kada hipersenzbilnost utječe na osobni napredak, samopouzdanje, društvene kontakte i poslovni uspjeh? Kako se nositi sa svakidašnjim stresnim situacijama – na poslu, kod kuće, u školi…? Kako iskoristiti slabe točke emotivne osjetljivosti i kanalizirati ih u pravom smjeru?

Postoji nekoliko trikova kojima se hipersenzibilnost može kontrolirati i usmjeravati.

1. Rad na sebi – prvo i najvažnije

Kontinuirani rad na sebi i svojim vrlinama, vještinama i sposobnostima uvelike utječe na razinu samopouzdanja, a time i na znanje. Što se više zna o nekom problemu, to je taj problem manji. Upoznavajući sve dobre i loše strane hipersenzibilnosti vrlo jednostavno se mogu prepoznati situacije u kojima mozak krene stvarati niz automatskih 'osjetljivih' misli. Osvijestiti stanje svojih emocija u određenim trenucima je pola puta do svladavanja situacije.

2. Okružite se ljudima koji vole vašu različitost – s kim si, takav si

Jednostavno pravilo koje vrijedi u gotovo svim okolnostima. Jedna od temeljnih ljudskih potreba je voljeti i biti voljen. Biti okružen osobama koje cijene vaš karakter i emocionalnu inteligenciju vrlo je važno jer time produbljujete vjeru u sebe. Osim toga, imati osobu kraj sebe koja ima mnogo razumijevanja za promjenjiva emocionalna stanja ustvari je sigurna zona za emotivca. Svi žele biti shvaćeni i osjećati se zaštićeno (ovo osobito vrijedi za one kojima je pustiti suzu lako kao i disanje).

3. Uživajte u svojoj emociji 

Što onda ako je danas dan za izležavanje i gledanje Titanica po stoti put? Dopustiti sebi da se osjećate loše ili izmoreno nije grijeh. Ako vam se plače – plačite, ako vam se pleše i pjeva – radite upravo to. Ako imate potrebu provesti dan igrajući društvene igre, sadeći cvijeće ili kuhajući – uživajte u tome. Nemojte si uskraćivati emocije zato jer mislite da nije trenutak za njih. Slijedite jednostavno pravilo u tom slučaju: just go with the flow.

4. Pustite mašti na volju – budite kreativni

Poznata je činjenica da su hipersenzibilni ljudi izrazito kreativni i puni ideja. Osvijestite svoju kreativnu stranu i usmjerite emocije prema stvarima koje volite raditi. Snimajte, slikajte, crtajte, radite nešto svojim rukama. Nema boljeg osjećaja od uživanja u produktu svoga rada. Time svojim emocijama omogućujete da putuju kroz ono što radite i umjesto razmišljanja o njima jednostavno ih puštate i osjećate kroz druge oblike.

5. Provodite vrijeme u prirodi 

Već je odavno poznato da priroda liječi sve, u svakom smislu. Boravak u prirodi uvelike utječe na psihofizičko zdravlje, a osim što utječe na kvalitetu života ima i snažnu meditativnu ulogu. Mnoga istraživanja su pokazala da vrijeme provedeno u prirodi potiče pozitivne emocije, smanjuje razinu anksioznosti i ima relaksirajući učinak. Planinarenje, šetnja zelenim površinama, kampiranje u prirodi neke su od aktivnosti kojima potičete opuštanje mozga i smanjujete razinu stresa. Nema ničeg ljepšeg od osjećaja zajedništva s prirodom i prepuštanja tim emocijama. Misli postanu čišće, tijelo puno energije, a um oslobođen briga i analiziranja.

Stoga, sljedeći put kada se susretnete s komentarima poput onih s početka teksta, osvijestite svoje emocije i prigrlite ih takvima kakve jesu. Nema ničeg loše u tome što ste preosjetljivi i izrazito emocionalni. Upravo suprotno – na takvu osobinu treba gledati kao na poseban dar i talent. To vas čini posebnim i drugačijim od drugih. To je u konačnici i poanta - biti potpuno svoj i jedinstven.

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.