uživanje, livada, žena, cvijet
Izvor: Silviarita/Pixabay
La Sognatrice
MALE STVARI SREĆU NOSE

10 malih promjena za nove životne navike

Nova godina, nove odluke... Obično to ide zajedno u paketu. Ima nešto u tome da se vežemo uz promjene datuma, godišnjih doba ili blagdana kada donosimo neke veće odluke. Odluke koje će nas promijeniti na bolje i zbog kojih ćemo stvoriti nove obrasce ponašanja.

No većina nas uzme prevelik zalogaj, a to je da se drastično i odjednom odlučimo na promjenu i najčešće se vežemo uz neki datum kada ćemo krenuti s našim 'novim' načinom života.

'Od 1.1. više neću pušiti, počet ću više trenirati, zdravije jesti, čitati više knjiga, provesti više vremena na svježem zraku, nastojat ću manje psovati, pronaći ću neki hobi...'

Sve su to primjeri odluka kroz koje smo više/manje svi prošli. Neki manje, a neki više uspješno. Svi na raspolaganju imamo 24 sata u danu i odluku kako ćemo ih iskoristiti, a upravo ta vječna borba s vremenom najčešći je krivac zašto lako odustajemo od novih odluka.

No što ako te odluke ne moraju biti drastično 'velike' i oduzimati nam puno vremena? Što ako je dovoljno prakticirati neke manje promjene, uvesti neke mini navike koje neće previše (kratkoročno) promijeniti naš stil života, ali dugoročno će nam donijeti dobrobit i zadovoljstvo? Što ako smo uvjereni da nikada ništa ne uspijemo odraditi do kraja i onako kako treba, a ustvari smo to radili na krivi način? Je li moguće uspostaviti svakodnevne male navike koje će postati naša svakodnevica, a da ih se ne zasitimo i vratimo se starim navikama?

Moguće je – uz postavljanje malih ciljeva. Najčešće pogreške koje radimo su upravo pogreške u postavljanju ciljeva. Primjerice, umjesto da si zadamo cilj da ćemo u roku od dva tjedna pročitati pet knjiga, možda je praktičnije i ostvarivo odrediti da svaki dan čitamo po 10 stranica ili, na primjer, po pola sata. Na taj način naše odluke neće prerasti u obvezu, već će postati male navike naše svakodnevice.

Stoga, u nastavku donosimo 10 malih radnji koje vam mogu postati svakodnevne navike i stil života. Probajte, ne odustajte i pratite kako će vam se život mijenjati na bolje.

1. Pišite dnevnik zahvalnosti

Svako jutro ili navečer zapišite tri stvari na kojima ste zahvalni taj dan. Treba vam doslovno pet minuta (ako sporo pišete). Cilj je uočavati svaki dan ono pozitivno što se dogodilo. To može biti apsolutno bilo što zbog čega se vi osjećate dobro. Zahvalni za obitelj, prijatelje, dobar ručak ili pohvalu na poslu... Što god vam je izmamilo osmijeh taj dan kada ste pomislili na to. Nabavite si posebnu bilježnicu u koju ćete svaki dan zapisivati i povremeno pogledajte na čemu ste sve bili zahvalni. Na taj način prakticirat ćete i uvježbavati svoju vještinu zahvalnosti i podsjećati sebe koliko ste sretni.

2. Vježbajte jednu minutu kada se probudite

Jedna minuta je dovoljna da vam se tijelo razbudi i prokrvi organizam. Napravite 10 trbušnjaka, izdržaj ili preskakanje užeta tj. bilo kakvu tjelovježbu zbog koje će vam porasti srčani ritam. Jedna minuta ne oduzima puno vremena, ali onaj dobar osjećaj nakon je nemjerljiv.

3. Ustanite svakih sat vremena

Danas uglavnom živimo sjedilačkim načinom života i zaboravljamo koliko štete nam to čini. Pišite si podsjetnike, namjestite alarme ili učinite nešto treće što će vas podsjetiti da se ustanete svako malo. Tijelo treba kretanje kako bi funkioniralo.

4. Pijte više vode

Uvijek nosite bocu vode sa sobom, gdje god išli i neovisno na koliko dugo.

5. Isključite obavijesti na pametnim uređajima

Iako danas ne možemo zamisliti život bez pametnih uređaja, činjenica je da moramo smanjiti njihovu upotrebu. Izbjegavajte gledati u ekran prije spavanja i ugasite obavijesti za što više aplikacija koje vam nisu nužne. One vam skreću pozornost i oduzimaju previše vremena.

6. Pripremite odjeću za naredni dan

Možda vam je ovaj savjet neobičan, ali vjerujte - zlata vrijedi. Koliko puta ste ujutro zakasnili na posao, sastanak, pregled kod doktora i to samo zato jer ste tražili što obući (ovo vrijedi i za muškarce)? Zašto biste trošli svoju energiju i dragocjeno vrijeme ujutro kada sve možete pripremiti navečer prije odlaska na spavanje? Priprema odjeće koju ćete nositi idući dan nije samo briga o svome izgledu, nego čuvanje energije i raspoloživog vremena za stvari koje vam više vrijede (npr. 15 minuta duljeg spavanja ili jutarnje kave s voljenom osobom).

7. Provedite svaki dan 1 minutu samo sa sobom

Odvojite vrijeme za sebe. Upalite mirisnu svijeću, pripremite si kavu, čašu vina, udahnite i izdahnite duboko i osvijestite taj trenutak. Uživajte, pa makar nakratko sami sa sobom i svojim mislima.

8. Uložite u sebe

Svaki dan si odredite cilj koji želite postići taj dan. Odredite cilj koji će vam biti koristan i kojim ćete dugoročno ulagati u sebe. Primjerice, čitajte 15 minuta dnevno, šećite na otvorenom 20 minuta dnevno, instalirajte aplikaciju za učenje jezika koju ćete koristiti 10 minuta dnevno ili nešto posve drugo. Ulaganje u sebe je najbolje isplativa investicija, budite sigurni u to.

9. Stavite svoje voljene na prvo mjesto

Svaki dan odvojite barem pet minuta da nazovete svoje najdraže. Ako imate priliku biti s njima uživo – još bolje. Pobrinite se da su vam voljene osobe prioritet i da u svakom danu odvojite par minuta da ih vidite, nazovete, pošaljete poruku... Malo je potrebno da vas ispuni i uljepša odnose među vama.

10. Svaki dan učinite neko ljubazno ili dobro djelo

Kompliment kolegi koji je dobro napravio svoj posao, pohvala sestri za uspješno položen ispit, osmijeh teti na blagajni u dućanu... Ovo su samo neki primjeri malih stvari koje mogu uljepšati dan drugoj osobi, a posredno i vama. Trudite se biti ljubazni prema drugima svaki dan i to im pokazati.

Dakle, u novu godinu krenite s ovom odlukom, a to je da zaboravite na 1. siječnja, na promjenu sata, godišnjeg doba ili dana u tjednu. Nemojte biti rob datuma i svih tih marketinških trikova s interneta zbog kojih se ustvari osjećamo samo lošije. Donesite bolje odluke za sebe radi sebe, onda kada vi to želite. Malo pomalo i bit ćete zahvalni sami sebi.

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.