emoticon, smile
Izvor: CreativeMagic/Pixabay
Franchise Brand Leader Award

Što je franšiza i zašto je među najboljim načinima profitabilnog poslovanja

Kada se spomene pojam franšiza, najčešće se pomisli na McDonald's, Subway ili sličan popularni brend koji žari i pali cijelim svijetom. Ali što je to zapravo franšiza?

Moglo bi se reći da je franšiza vlastiti biznis pod okriljem tuđeg brenda, a upravo to predstavlja jedan od najboljih načina za profitabilno poslovanje, prvenstveno zbog toga što rizik je poslovnog neuspjeha znatno nizak u okvir franšize.

Što je franšiza?

Franšiza je vrsta poslovnog modela u kojem davatelj franšiza prepušta primatelju franšize pravo na korištenje svog brenda i podučava ga svom načinu poslovanja, a, zauzvrat, primatelj franšize na sebe preuzima odgovornost otvaranja i vođenja poslovnice, piše Wikipedia.

Franšize u Hrvatskoj

Zanimljivo je da u RH:

  • posluje 220 franšiznih sustava
  • u njima se zapošljava više od 17.500 osoba
  • rast franšiznog tržišta je oko 20 posto
  • ovaj način poslovanja postoji u 13 industrijskih sektora
  • franšize u Hrvatskoj raspoređene su na 1100 lokacija

S druge strane, u Europi posluje 15.350 franšiznih brendova koji zapošljavaju 13 milijuna osoba. Na svjetskoj razini postoji više od 25 tisuća franšiznih brendova, a čak 3 milijuna primatelja franšiza zapošljava više od 25 milijuna ljudi.

Franchise Brand Leader Award

Upravo zbog važnosti ove teme su Prvi poslovni radio PoslovniFM, Brending Akademija i Hrvatska udruga za franšizno poslovanje FIP utemeljili prvu, jedinstvenu franšiznu nagradu na hrvatskom i regionalnom tržištu Franchise Brand Leader Award 2021. Svečanost dodjele nagrade održat će se 27. travnja u Hotelu Hilton Garden Inn u Zagrebu uz okrugli stol Franšize-poslovni model budućnosti. Ovakav franšizni poslovni summit organizatori planiraju održavati svake godine.

Dvije su posebnosti ove nagrade:

  • prva je pionirska zadaća njezina utemeljenja ne samo na hrvatskom, nego i širem području jugoistoka Europe
  • druga je dodatno poslovno pozicioniranje

Naime, pobjednik nacionalnog natjecanja sudjelovat će u izboru koji organizira European Franchise Federation - The 2022 European Franchise Award, europske franšizne nagrade koja se prvi se put dodjeljuje, i to u rujnu 2022. u Bruxellesu.

Dobitnik nagrade Franchise Brand Leader Award, osim prigodne, dobit će i 4.500 eura vrijednu nagradu - prava besplatnog izlaganja na Franchise Expo sajmu u Frankfurtu, dok će ostali dobitnici moći ostvariti popust na nastup od 55 posto. Istodobno, pobjedniku je osiguran na franšiznoj platformi besplatan virtualni prostor za predstavljanje tijekom 12 mjeseci, kao i predstavljanje u uglednom Global Franchise Magazine.

Utemeljenje i organizaciju dodjele podržali su: Hotel Hilton Garden Inn, Carwiz International, Franchise Expo Frankfurt, Donum-pro, Fish Delish, Malac genijalac, Global Franchise Magazine, Franchise Development Croatia, Parlarum, Mobile One, Body Creator, Ferdinand knedle, Unimedia i Organizatori bez granica. Medijsku podršku pružili su Global Franchise Magazine, platforma Poduzetnik, poslovni portali Točkanai, Suvremena i Poslovni savjetnik te portal Savjeti.hr.

Sve informacije su dostupne i mogu se pratiti i na posebnoj web stranici te na stranicama i u programu prvog poslovnog radija PoslovniFM.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.