- Kako izgraditi snažan brend i prepoznatljivost na tržištu?
- 10 trikova za bolje i jednostavnije glačanje
- Kako se pripremiti za mirovinu: Planirajte sada, uživajte kasnije
- Koliko su potrošači sigurni u digitalnom svijetu?
- Kako obojiti pisanice “bez kemije” i aranžirati stol za Uskrs?
- Što dobar brend čini dobrim brendom
- Spremanje odjeće na dulje vrijeme: kako da ostane "svježa", a vi izbjegnete Sizifov posao?
- Savjeti za vođenje tima u malom i srednjem poduzeću
- Kako na pravi način očistiti ekrane, a kako tipkovnicu i miša?
- Dobrovoljni mirovinski fondovi kao dobra prilika za štednju

Zagorje razvija brend od 2013., Istra ima najbolje maslinovo ulje sedam godina zaredom, a Osječko-baranjska županija bilježi pozitivne trendove u svim segmentima.
Na panelu o brendiranju županija, na Konferenciji županija 2024. koja se održala 18. rujna 2024. u hotelu Antunović, raspravljalo se o važnosti strateškog planiranja i brendiranja županija koje igra ključnu ulogu u regionalnom razvoju.
Više od 150 sudionika okupilo se na otvaranju Konferencije koja sada već tradicionalno okuplja stručnjake i županijske službenike iz svih resora.
Konferencija je otvorena panelom “Županije kao brend” u kojem je istaknuta važnost strateškog upravljanja brendiranjem županija, ne samo u turističkom smislu već i u privlačenju investicija, demografske revitalizacije i jednakomjernog razvoja gospodarstva. Konferenciju su organizirale Hrvatska zajednica županija i tvrtka Libusoft Cicom 18. rujna u Zagrebu.
Panel “Županije kao brend” okupio je tri župana različitih hrvatskih krajeva koji su govorili o strateškom brendiranju na primjeru svojih županija:
- Željko Kolar, krapinsko-zagorski župan
- Boris Miletić, župan Istarske županije
- Mato Lukić, zamjenik župana koji obnaša dužnost župana Osječko-baranjske županije,
Govoreći o projektu Zagorje – bajka na dlanu župan Kolar istaknuo je da je u Zagorju brendiranje strateški planirano od 2013. godine. Iz aviona, Zagorje izgleda kao dlan, a na tome dlanu imate sedam gradova, sedam rijeka, sedam planina. Važno je da budete inovativni u proizvodima koje nudite, a dio su vizualnog identiteta jer tako širite interes za svoju regiju, ističe Kolar. U toplicama je trenutna investicija 65 milijuna eura, a na nacionalnoj i europskoj razini zaštitili su brojne delicije, među kojima i puricu, i mlince, i štrukle. Tako smo zaštitili cijeli menu koji se služi u OPG-ovima diljem Zagorja, a ima dodatnu vrijednost, kaže Kolar.
Osječko-baranjska županija razvila je strategiju brendiranja turističke destinacije pod nazivom HeadOnEast – "Kreni na istok", koja se uspješno provodi već šestu godinu. Ova inicijativa donosi sve bolje rezultate u turizmu, čime se povećava prepoznatljivost regije. Osim turizma, ove godine započeli smo s brendiranjem županije u gospodarskom smislu pod sloganom "Županija koja raste". Taj krovni brand obuhvaća niz projekata, od kojih je jedan posebno značajan projekt subvencioniranja kamatnih stopa na kupnju kuća i stanova – Stvorimo dom u OBŽ, ističe Lukić.
Slogan "Županija koja raste" odražava rast gospodarskih pokazatelja, a brendiranje obuhvaća i podršku izvrsnim učenicima kroz projekte koji također doprinose ukupnom razvoju Županije.
Sedmu godinu zaredom najbolja maslinarska regija u svijetu, Istarska županija oduvijek razumije važnost brendiranja. Istra je brend, ljudi žele posjetiti Istru, ali ljudi žele doći živjeti u Istru – zato moramo biti izvrsni i moramo biti konkurentni, dodao je župan Miletić.
Najveći izazov je odrediti pravi smjer brendiranja i prilagoditi očekivanja realnom stanju na terenu. Iako javna uprava ima definirane parametre i nadležnosti, svaka županija ima svoje specifičnosti. Ključno je pronaći najjače adute i graditi priču oko njih. Prilikom brendiranja važno je biti realan u procjeni vlastitih resursa i potencijala, a zatim na temelju toga razviti autentičnu strategiju. No, osim formalnih brand strategija, najvažniji faktor su ljudi – dužnosnici i zaposlenici županije. Svaki referent koji radi s građanima predstavlja lice županije, i zbog toga je važno ulagati u ljude kako bismo uspješno brendirali našu upravu, kaže Lukić.
U uvodnom djelu Konferencije županija predstavljen je priručnik Socijalne inovacije u javnoj upravi, koji su predstavili autori Dragica Marač i Danijel Trošić, namijenjen djelatnicima u javnoj upravi koji predstavlja sveobuhvatan uvod u svijet socijalnih inovacija. Primjerima udruženja, ureda i laboratorija za socijalne inovacije te primjerima dobre prakse diljem svijeta, autori priručnika žele inspirirati čitatelje da sami potraže načine implementacije socijalnih inovacija u svoje sredine.
Sadržaj podržava Hrvatska zajednica županija.
- DOBRO JE ZNATI
Kako napraviti mjesta na Gmailu, bez plaćanja
- PRIRODNIJE METODE
Kako se riješiti mrava u stanu i vrtu?
- BANKOVNI RAČUNI
Što je osnovni račun i hoće li ga se isplatiti otvoriti?