kvaliteta
Izvor: Gerd Altmann/Pixabay
KONTROLIRANJE PROCESA

Kako povećati kvalitetu i efikasnost

Zašto je kontroliranje procesa i rezultata bitno? Možemo li stvoriti efikasniju upravu? I kako? Kako baratamo osobnim podacima i jesmo li svjesni njihove važnosti? Kako će županije izgledati za 15 godina?

Na ova i još mnogo drugih pitanja odgovore su dali panelisti na konferenciji Zajednice županija koja se održala 27. rujna u zagrebačkom Hotelu Antunović, na panelu 'Kvaliteta i povećanje efikasnosti'.

Harmonizacija i kontroliranje procesa

Ako je dobro posložena, uspostava sustava unutarnjih kontrola garancija je transparentnog i ekonomičnog trošenja javnog novca, a da su svi korisnici zadovoljni.

- Sustav unutarnje kontrole uspostavlja korisnik, odnosno općina, grad, županija ili, pak, ministarstva i ostale uprave, a revizija procjenjuje sustave. Naime, revizija kroz svoj rad provjerava jesu li sustavi učinkoviti i služe li svrsi – rekla je Ivanka Znika, pročelnica Službe za unutarnju reviziju Krapinsko-zagorske županije, i dodala da oni u reviziji daju svoja mišljenja i učinke tih revizija koji se onda mogu koristiti za unapređenje.

Efikasnost revizije podrazumijeva proces i vrijeme u kojem se taj proces mora realizirati, podrazumijeva i resurse da bi se koji su potrebni da bi se proces realizirao.

Upravljanje kvalitetom i upravljanje osobnim podacima

Podaci koji se upotrebljavaju u procesima samo su mali dio kvalitete. Kvalitetu promatramo s više aspekata – što je ona za građane, odnosno korisnike, a što je kvaliteta za proces. Postoje određene županije gdje su sustavi jako dobro implementirani - rekla je Ana-Marija Putrić, viša savjetnica za zaštitu osobnih podataka u Osječko-baranjskoj županiji, i dodala da je edukacija o GDPR-u među djelatnicima u javnom institucijama jako važna kako bi građani ipak bili sigurni što se tiče njihovih osobnih podataka.

Također, kaže Putrić, treba se jako paziti koji se podaci od korisnika prikupljaju, ali tu je Agencija za zaštitu osobnih podataka (AZOP) i aplikacija GDPR Hrvatska koji uvelike pomažu kada se radi o zaštiti osobnih podataka.

- Informacijska sigurnost izuzetno je važna kada se radi o klasificiranim podacima – zaključila je Putrić.

Važnost digitalizacije u provođenju revizije

Da bi se neki projekt realizirao potrebna su tri faktora – tehnologija, digitalizacija i ljudski kapital.

- Država ne može pokrenuti niti jedan projekt bez županija. Županije su pokretači procesa i projekata. Neke su županije pokrenule određene procese, ali ih treba pojačati. Ali prije svega treba jačati ljudski kapital, jer je to neraskidivo vezano za demografski razvoj i za gospodarstvo – rekao je Niko Raič, načelnik Sektora za harmonizaciju razvoja sustava unutarnjih kontrola, koji se inače bavi provođenjem edukacija i certificiranjem unutarnjih revizora.

Županije se mogu karakterizirati kao vrlo efikasne u svom poslu, ali treba svakako odvojiti dio koji je ograničen pravilima i propisima.

- Ta nas pravila i propisi često sputavaju, pa građani dobivaju dojam da ništa ne radimo. U dijelu posla koji nam je u potpunosti 'otvoren' smo brzi, efikasni, dostupni. Prostora za prilagodbu i poboljšanje uvijek ima. Kako se razvija tehnologija, tako se i mi razvijamo. Pratimo tehnološki razvoj i nastojimo biti u koraku s njim da ne zaostajemo. Ulažemo u ljude i obrazovanje. Da, nedostaje nam kadra, ali se trudimo biti pozitivni – zaključila je Znika.

Budućnost županija

Na pitanje kako će županije izgledati za 15 ili 20 godina, svi se slažu da, ako je napredak vidljiv u zadnjih 20 godina, onda će u idućem razdoblju biti još i veći. U svakom slučaju, digitalizacija je presudna i puno toga mijenja.

Sadržaj podržava Hrvatska zajednica županija.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.

Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.