depresija
Izvor: PDPics/Pixabay
RADNA TERAPIJA

4 KORAKA - Kako očistiti kuću kada ste depresivni

Depresija je danas među najčešćim psihičkim poremećajima, a nepovoljno utječe na osjećaje, razmišljanje i ponašanje čovjeka. Kako piše na Wikipediji, nitko nije imun na depresiju i može pogoditi svakoga, a uzrokuje gotovo stalan osjećaj tuge i/ili gubitak interesa za aktivnosti u kojima je osoba nekada uživala. Depresija može dovesti do niza emocionalnih i psihičkih teškoća te utjecati na sniženu mogućnost funkcioniranja osobe u privatnom i poslovnom okruženju.

Kada netko boluje od depresije onda mu je gotovo nemoguće ustati iz kreveta, a kamoli obavljati zadatke koje život nosi, poput oblačenja, hranjenja i čišćenja kuće, a da ne govorimo o nekim 'ozbiljnijim' aktivnostima.

Međutim, upravo te osnovne životne aktivnosti i fizičke potrebe ne bi se smjele zanemarivati jer to depresivnu osobu čini još depresivnijom i onda se samo vrti u krug iz kojeg je teško izaći.

Čista kuća za bolje raspoloženje

No svi znamo da se u čistoj i urednoj kući automatski osjećamo bolje. Tako da bi borba s depresijom upravo trebala krenuti od toga. Često nismo ni svjesni koliko smo zapravo snažni pa u trenucima kada nam se ne da pomaknuti moramo pronaći načina prisiliti se i krenuti. A radna terapija je uvijek najbolji lijek. Ali sve se može!

1. Glazba liječi

Ako volite glazbu, pustite si najdražu veselu, brzu i ritmičnu pjesmu, album, bend, što god i samo pustite da ritam vodi vaše tijelo. U početku će sigurno biti teško i tijelo vas neće slušati, ali prepustite se.

2. Mali koraci

O tome koliko je depresija teška i koliko dugo traje ovisit će i količina energije koju imate te koliko vam je dom neuredan. Ako se već dulje vrijeme borite s ovim podmuklim neprijateljem, vrlo je vjerojatno da se i kaos u stanu nagomilao, pa se čini da je to nemoguće riješiti. Ali nemojte si zadavati velike zadatke. Malo po malo. Pospremite odjeću koje ima na sve strane. Ili posložite suđe koje se neće samo pospremiti u ormare ili perilicu. Maknite sve ono što nije na svom mjestu.

Već i samo jedan riješeni zadatak motivirat će vas da napravite drugi. A onda slijedi i treći... Znate nastavak.

3. Funkcionalnost

Ako je ipak u vašem kućanstvu toliki nered da izgleda kao da mu nema spasa, krenite od toga da svoj dom učinite funkcionalnim za život. To ne znači uredno ili organizirano, pa čak ni posebno čisto. To znači da imate barem čisto mjesto za spavanje i slobodan prostor za kretanje po stanu.
Za početak, stavite čistu posteljinu na krevet (fini, svježi miris čiste posteljine sigurno će utjecati da se osjećate bolje) te očistite put do kuhinje, dnevnog boravka ili kupaonice da se ne biste spotaknuli o hrpe stvari.

Ako imate energije samo za to, onda je to dovoljno. Sigurno ćete se nakon toga osjećati bar malo bolje nego prije, a to je jako važno.

4. Nemojte odustati

Moguće je da će vas u nekom trenu uloviti malodušnost, osjećaj bezizlaznosti, da će vas možda neki predmet podsjetiti na nešto – pozitivno ili negativno. Ali nemojte odustati! Recite sami sebi da je ovo sada dobro za vas i da vi to možete. Uzmite tu vreću za smeće i bacite sve ono što vam ne treba, to može biti oslobađajuće! Fokusirajte se na manje zadatke i idite redom. S vremenom ćete vidjeti da je s malo energije moguće učiniti čuda.

I znajte da uvijek postoji rješenje. Ako se istinski borite sami sa sobom i depresijom, nemojte se ustručavati potražiti stručnu pomoć jer se depresija može liječiti i izliječiti. Sretno!

Ako vas zanima više ovakvih tekstova, pratite #psihologija.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.