- Prvi koraci u zdravom životu: Kako potaknuti djecu na vježbanje
- Kako izgraditi snažan brend i prepoznatljivost na tržištu?
- 10 trikova za bolje i jednostavnije glačanje
- Kako se pripremiti za mirovinu: Planirajte sada, uživajte kasnije
- Koliko su potrošači sigurni u digitalnom svijetu?
- Kako obojiti pisanice “bez kemije” i aranžirati stol za Uskrs?
- Što dobar brend čini dobrim brendom
- Spremanje odjeće na dulje vrijeme: kako da ostane "svježa", a vi izbjegnete Sizifov posao?
- Savjeti za vođenje tima u malom i srednjem poduzeću
- Kako na pravi način očistiti ekrane, a kako tipkovnicu i miša?

Cijeli je život baziran na odlukama. Kako bismo donosili informirane odluke bazirane na podacima, a ne na pretpostavkama u marketingu se koristimo istraživanjem tržišta.
Istraživanje tržišta je proces prikupljanja informacija s ciljem što boljeg razumijevanja KUPACA, KONKURENCIJE i TRŽIŠTA. Istraživanje je nužan alat za donošenje poslovnih odluka, a osobito je važno u slučaju lansiranja novih proizvoda i usluga te odgovara na pitanja kako kompanija može dalje rasti.
TKO su vaši kupci i ZAŠTO se ponašaju tako kako se ponašaju…
U kontekstu KUPCA istraživanje nam pomaže definirati tko su naši kupci (aktualni i potencijalni), koje su njihove želje i potrebe te zašto se ponašaju onakokako se ponašaju.
Sigurno mislite da znate tko su vam kupci ili imate sreću da ste sam sebi target, pa kada kreirate marketing mix ili komunikaciju, radite to kao da radite za sebe. No stvari nikada nisu tako jednostavne.
Kao što sam već spomenula pretpostavke su dobre, ali samo ako ih koristite kao osnovu za istraživanje: pitanje ili premisu koju trebate dokazati ili demantirati, ali ne kao jedinu osnovu za donošenje odluka. Jer svi znamo onu Assumption is a mother of all f*** ups, zar ne?
Istina je da svi raspolažemo hrpom podataka skupljenih iz raznih analitika. Ti podaci, čak i kada su skrojeni za nas, mogu poslužiti konstatiranju činjenice ŠTO kupci rade. Međutim, ako želite znati zašto nešto rade, koji je razlog ili okidač nekog njihovog ponašanja, to možete postići samo istraživanjem tržišta.
A tržište i konkurencija...
Što se TRŽIŠTA tiče, istraživanje može pomoći da razumijemo veličinu tržišta, ali i naš udio u njemu stavljajući tako naš brend odnos prema tržištu, ali i konkurenciji.
Kada je KONKURENCIJA u pitanju, istraživanjem možemo dobiti potpunu sliku o konkurentima: što nude, po kojoj cijeni i zašto, te tko što kupuje. Naravno da je dobar način za razumjeti svoju konkurenciju tako da koristite njihove usluge ili kupujete kod njih. Samo tako ćete iz prve ruke znati s kime i čime imate posla. Zato ne dajte da vam nadređeni prigovara ako redovito posjećujete konkurenciju, ako, naravno, isto toliko vremena ili više ne provodite i u svojim trgovinama.
Svi ovako prikupljeni podaci samo su početak, jer na temelju slike o svojoj okolini i protivniku te cilju kojeg želite postići možete početi slagati strateški plan, adekvatno se naoružati i krenuti u osvajanje.
METODE ISTRAŽIVANJA
Istraživanje tržišta koristi razne metode istraživanja tj. načine prikupljana podataka koji se potom analiziraju i služe kao podloga za donošenje odluka.
Dvije su osnovne vrste istraživanja: kvantitativno i kvalitativno istraživanje.
- kvantitativna istraživanja odgovaraju na pitanje KOLIKO (npr. Face to face intervjui, CATI, online ankete itd.)
- kvalitativna istraživanja odgovaraju na pitanje ZAŠTO (npr. fokus grupe, dubinski intervjui itd.)
Ako istražujete nešto što se ne može definirati numerički, poput ideja, iskustva i značenja, koristit ćete se kvalitativnim metodama, a ako želite bolje razumjeti ili testirati neku hipotezu ili izmjeriti učinkovitost rabit ćete kvantitativne metode.
Svaka od metoda ima svoje kada i zašto pa tako i najozloglašenija od svih metoda - fokus grupe (ili hocus-pocus grupe kako ih zove A. Savoia) koje su oduvijek kamen spoticanja. Najpouzdanijim metodama istraživanja smatraju se terenska (face to face) anketa i telefonska anketa.
Svaka metoda zahtijeva određeno vrijeme što također treba uzeti u obzir prilikom istraživanja. Anketa će uvijek dati relativno kratke odgovore, čak i kada je u formi otvorenih pitanja, dok će intervju uvijek rezultirati dužim odgovorima. Kvalitativne metode istraživanja uvijek zahtijevaju više vremena, dok kvantitativne metode, iako daju veću količinu podataka, zbog načina provođenja, troše manje vremena.
Tržište se mijenja, konkurencija ne stoji, a kupci se prilagođavaju svim tim promjenama ili ih svojim novim navikama potenciraju. Bazirajući svoje odluke na istraživanju tržišta izbjegavate upasti u zamku nečijih tuđih praksi (koliko god uspješne bile).
Danas, pored klasičnih oblika istraživanja, postoje i istraživanja bazirana na tehnologiji i znanosti koji vam daju mogućnost da prodrete još dublje u svijest potrošača i saznate što misli i što ga motivira te tako prilagodite komunikaciju. Takva metoda se zove neuromarketing.
Istraživanje uvijek drži vaš brod na ispravnom kursu: prema kupcu. Ne zaboravite to. Brojevi su prijatelji, a analitika je nepresušan izvor znanja bez kojeg nema ideja.
Pratite i ostale korisne tekstove marketinške stručnjakinje Nataše Krezić, kao i druge tekstove iz sfere marketinga, PR-a i prodaje.
*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.
Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
- DOBRO JE ZNATI
Kako napraviti mjesta na Gmailu, bez plaćanja
- PRIRODNIJE METODE
Kako se riješiti mrava u stanu i vrtu?
- BANKOVNI RAČUNI
Što je osnovni račun i hoće li ga se isplatiti otvoriti?