- Koje navike ubijaju energiju
- Kako se dopisivati s klijentima, partnerima, suradnicima?
- Kako se nositi s postblagdanskom depresijom?
- Iznosi doprinosa za 2025. godinu
- Namijenjene su djeci, a ne regulira ih gotovo niti jedan zakon
- Što morate znati i koliki ćete porez platiti u Hrvatskoj ako želite ulagati u kriptovalute
- Odlazak konkurenciji: Prava poslodavca i zaposlenika
- Što učiniti ako naiđete na divlje odlagalište otpada
- Tko sve u Hrvatskoj smije čuvati djecu?
- Kako navike okrenuti u svoju korist
Interna komunikacija je poput ljepila koje drži organizaciju na okupu. Lako ju je zanemariti iako je ključna za usklađivanje rada članova tima i osiguravanje nesmetanog odvijanja procesa. Najveći broj organizacija puno više pažnje usmjerava na eksternu komunikaciju računajući da je dionike izvan poduzeća potrebno informirati o mnogočemu. To mogu biti novi proizvodi, popusti na usluge tijekom određenog razdoblja, informiranje o važnih promjenama koje poduzeće radi da bi pružalo kvalitetniju uslugu ili stvaralo bolji proizvod.
Istovremeno postoje mnoge druge informacije koje su važne da bi se ostvarili ciljevi i zadaci o kojima govore poruke plasirane eksternom komunikacijom. Njih nije potrebno, a ponekad je i štetno davati javnosti na uvid. Ali je zato nužno s njima upoznati sve ili veliku većinu zaposlenih!
Ključno imati čvrstu internu komunikaciju kao važan dio strategije za upravljanje ljudskim resursima jer loša komunikacija, propušteni rokovi, pa čak i sukobi mogu nastati kada se informacije ne dijele ili se izgube tijekom prijenosa.
Ona pomaže osigurati da se važne poruke i novosti jasno i dosljedno dostavljaju svim zaposlenicima, bez obzira na njihovu ulogu ili lokaciju. Od obavijesti koje su relevantne za cijelu organizaciju do novosti specifičnih za tim, učinkovita interna komunikacija drži sve na istoj valnoj duljini. Ona sve usklađuje s ciljevima i prioritetima organizacije. Ne radi se samo o slanju e-pošte ili održavanju sastanaka - interna komunikacija trebala bi biti dvosmjerna ulica. Poticanje povratnih informacija, poticanje otvorenog dijaloga i stvaranje prilika za dijeljenje ideja i briga može doprinijeti izgradnji sustava informiranja koji se naročito ističe u kriznim situacijama kada su potrebne i krizne intervencije.
Kada informacije ne teku slobodno i učinkovito unutar organizacije, to može dovesti do niza problema koji mogu ozbiljno ugroziti uspjeh. Jedan od najvećih problema s lošom internom komunikacijom je taj što prekida povezanost između timova i odjela. Ljudi ostaju u neznanju o važnim novostima, odlukama ili promjenama, što dovodi do zbunjenosti, neusklađenosti i nedostatka kohezije.
Kada se zaposlenici osjećaju nepovezano s ciljevima, vrijednostima i vizijom organizacije ili kada nisu informirani, mogu postati neangažirani i demotivirani pa loša interna komunikacija može imati štetan učinak na angažman i moral zaposlenika.
Dokazane strategije za poboljšavanje interne komunikacije
Učinkovita komunikacija leži u srcu svake uspješne organizacije, a osigurati jasnu i dosljednu komunikaciju unutar tima ili cijele organizacije nije lak pothvat. Otvoreni dijalog i kultura povratnih informacija temelj su učinkovite komunikacije. Potaknite okruženje u kojem se zaposlenici osjećaju sigurno izraziti svoje ideje, brige i prijedloge. Redoviti timski sastanci pružaju platformu za brainstorming, informiranje o napretku u određenim projektima i zajedničko rješavanje problema.
Jedan na jedan komunikacija omogućuje razgovore i rješavanje individualnih potreba. Anonimne ankete mogu biti dobar izvor iskrenih povratnih informacija, ističući područja za poboljšanje i osiguravajući da se čuje feedback zaposlenika. Često je tu riječ o frustracijama izazvanim lošim međuljudskim odnosima ili neprilagođenim procesima, a čak i nekonstruktivna kritika će dovesti do razmišljanja kako da se neke procesi i odnosi poboljšaju.
Usklađivanje interne i eksterne komunikacije za maksimalni učinak
Važno je imati čvrstu unutarnju komunikacijsku strategiju kao i vanjsku. Zaposlenici su ambasadori vašeg brenda. Ako zaposlenici nisu upoznati s vrijednostima organizacije, ne žive ih i ne pokazuju kolegama i kupcima oni će primijetiti da postoji disbalans između ponašanja zaposlenika, kvalitete usluge i poruka koje se odašilju komunikacijom prema vanjskim dionicima. Interna i vanjska komunikacija su dvije strane iste medalje. Interna komunikacija treba podržati poruke koje šaljete van. Morate prilagoditi ton i specifičnosti za svaku publiku.
Dobra integracija obaju smjerova komunikacije zahtijeva koordinaciju između vaših unutarnjih i vanjskih komunikacijskih timova. Osigurajte konzistentnu sliku vašeg brenda kroz postavljanje kvalitetnog temelja u internoj komunikaciji. Redoviti check-inovi, dijeljene sadržaja i smjernice za dosljednost poruka mogu puno pomoći. Tako svačiji trud pojačava glavne poruke umjesto da su one proturječne ili zbunjuju primatelje. Rezultat? Kohezivan glas brenda i ugled koji podjednako odjekuje među zaposlenicima i kupcima.
Interna komunikacija zlata vrijedi
Koliko god smo usredotočeni na vanjsku publiku, ključno je ne zanemariti interne primatelje poruka, jer su oni okosnica naše organizacije. Lako je usredotočiti se na marketinške kampanje i prodajne oglase, ali ne zaboravite ljude koji stvaraju proizvod ili uslugu s kojima osvajate tržište. Poboljšanje interne komunikacije će podići moral, poboljšati suradnju među njima i stvoriti organizacijsku kulturu koja potiče ostvarenje rezultata.
Kada su zaposlenici informirani o tome kako njihov rad utječe na rezultat poduzeća veća je vjerojatnost da će biti angažiraniji. Ulaganje u internu komunikaciju je, dakle, važno za postizanje boljih rezultata. Imate zaposlenike koji zaslužuju biti informirani i tako vas učiniti jačima i dugoročno uspješnijima.
Ako vas zanimaju savjetodavni tekstovi o strategijama i procesima, razvoju zaposlenika i upravljanju ljudskim potencijalima, čitajte tekstove autora Igora Purete. Tekstove omogućuje Ramiro koji više od 20 godina pomaže organizacijama ostvariti poslovni rast.
*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.
- BEZ RAČUNA SE NE RAČUNA
Tko i kako može raditi bez izdavanja računa?
- ZAŠTITA POTROŠAČKIH PRAVA
Što kada je akcija prošla, cijena pogrešno istaknuta, sniženje neuračunato?
- KORAK PO KORAK
Pokrećem stambenu zadrugu – otkuda krenuti?