- Kako sve što vam treba smjestiti u mali prostor? 5 kreativnih rješenja za maksimalnu funkcionalnost
- Kako pokrenuti biznis uz minimalan kapital?
- Od grebanja do ljubavi: Realna slika života s mačkom u četiri zida
- Vrtlarenje u stanu: Kako uzgajati začine i povrće na balkonu
- Kako motivirati tinejdžere za školu i izvanškolske aktivnosti?
- Kako se nositi s postporođajnom depresijom?
- 7 koraka do organiziranog doma i života bez stresa
- 26 trikova kako očistiti mrlje na odjeći, tepisima, namještaju, glačalu...
- Kako u obitelji održavati zdrav odnos prema tehnologiji?
- Kako se nositi s emocionalnim stresom u obiteljskom životu?

Nova godina znači nove početke, novogodišnje odluke, dijetu od ponedjeljka, nove mogućnosti, ali i novitete na poslovnom području. Poslovni sektor danas se mijenja brže no ikada. Izloženi smo priljevu ideja, sve razvijenijoj tehnologiji, novim tržištima, svježim razmišljanjima, inovativnim biznis strategijama...
Ponekad se čini da čovjek nema dovoljno sati u danu, dovoljno kreativnosti, snage, inovativnosti i još puno toga što poslovno tržište zahtijeva od njega. Upravo je možda to razlog zašto se poslovni trendovi u 2024. okreću prvenstveno - čovjeku.
Generativna umjetna inteligencija na svakom koraku
Mnoge konzultantske poslovne grupe tvrde da ako za pet godina želite biti lider u nekoj industriji, krajnje je vrijeme da svoje resurse uložite i usmjerite na umjetnu inteligenciju.
Umjetna inteligencija više je od desetljeća temeljito integrirana u mnoge proizvode i usluge koje kupujemo od velikih tvrtki. Generativna umjetna inteligencija otišla je pak korak dalje. Ona se ne oslanja na postojeće podatke, već se bavi stvaranjem originalnog sadržaja poput glazbe, slike, teksta ili čak videa.
Tvrtke koje žele ponuditi nešto novo i nadmašiti konkurente, dobar dio svojih resursa usmjerit će u tom pravcu.
Interpersonalne vještine i ljudski dodir
Tehnički aspekti rada sve se više automatiziraju, što je dovelo do toga da ljudske i interpersonalne vještine padnu u, takoreći, treći plan. A one su itekako potrebne u mnogim segmentima poslovanja.
To će mnoge tvrtke shvatiti upravo u ovoj godini te će povećati svoja ulaganja u razvoj i njegovanje vještina i atributa kao što su emocionalna inteligencija, komunikacija, međuljudsko rješavanje problema te misaono vodstvo.
Specifična znanja i vještine
Već dulji niz godina, kada objave oglas za zapošljavanje, mnoge tvrtke više ne gledaju stavke kao što su dob, stupanj obrazovanja i slično.
Gledaju se i traže kandidati s vrlo specifičnim vještinama, iskustvom u uskim nišama, koji posjeduju ne nužno samo rijetka, već i točno određena znanja.
Taj će trend biti u uzlaznoj putanji i ove godine, a vjeruje se i u godinama koje dolaze. Zato bi bilo dobro, za sve one koji se dvoume i razmišljaju, a traže posao, da se dodatno educiraju u područjima koje su mnogim tvrtkama pri vrhu liste interesa.
Održivo poslovanje
Istraživanja pokazuju da su potrošači izrazito zainteresirani za "suradnju" s tvrtkama koje se trude smanjiti svoj ekološki otisak koji su ostavile u svijetu. Odnosno, kupci daju prednost zelenom, ekološkom, zdravijem, prirodnijem poslovanju i svemu onome što je usmjereno na očuvanje okoliša, pa čak i ako je skuplje od drugih, neekoloških proizvoda.
Zato, svi koji razmišljaju mudro, ove godine razmišljat će održivo te će se pokušati pomiriti s prirodom i tako privući korisnike.
Također, tvrtke koje se žele prikazati zelenijima no što jesu trebaju imati na umu da su potrošači sve svjesniji greenwashinga, odnosno lažnog zelenog marketinga koji podrazumijeva zavaravajuće ili manipulativne aktivnosti te tvrdnje zbog kojih javnost stječe dojam kako neka tvrtka, proizvod ili usluga ima pozitivan utjecaj na okoliš.
Dakle, nije pametno kupcima "mazati oči" jer informacije cure sa svih strana i lažno predstavljanje može takve tvrtke skupo stajati.
Jača tržište prilagođenih proizvoda
Da, kupci vole zelena rješenja, ali isto tako ih privlače i proizvodi koji mogu biti prilagođeni njihovim specifičnim potrebama i ukusu. Tako je jedna kozmetička tvrtka proizvela personalizirane kozmetičke proizvode za svoju klijentelu, a isto je učinio i jedan svjetski poznati sportski brend, samo s tenisicama. Ne treba ni spominjati da su tim potezom polučili velik uspjeh.
Kupci su svjesni da je danas teško biti unikatan, ali onda bar priželjkuju da mogu proizvod koji dijele s drugima, prilagoditi sebi i tako istaknuti svoj identitet i stav. Kod tenisica to mogu, na primjer, napraviti odabirom boje, raznih dodataka i umetaka, personaliziranim natpisom, bojom vezica i slično.
Personalizirana proizvodnja bit će popularna i u 2024. te će se mudri direktori okrenuti upravo prilagođenim proizvodima koji će omogućiti kupcima da u masi ipak pokažu da su jedinstveni.
Revolucija u korisničkom iskustvu
Zamislite da možete mjeriti i nekako saznati raspoloženje svojih kupaca kada dođu u dodir s bilo kojim segmentom vaše tvrtke, robom ili uslugom! Bio bi to zaista vrijedan podatak korisničkog iskustva koji biste mogli iskoristiti za poboljšanje onoga što ih nije oduševilo i razvijanje onog što je dobro, ali bi moglo biti i bolje.
Upravo će pozitivno korisničko iskustvo biti ono čemu će tvrtke u tekućoj godini težiti. Znači, cilj neće biti samo ponuditi nešto jedinstveno i bolje od konkurencije, već će se raditi na tome da svaka interakcija s nekim brendom ili proizvodom ostavi dojam. No tu se ne radi samo o pozitivnom dojmu, već se ide korak dalje te je cilj oraspoložiti klijenta, nasmijati ga ili zabaviti.
To znači personalizirani marketing koji potrošaču pruža ono što mu je potrebno u pravo vrijeme, pravovremenu isporuku, brzu reakciju te učinkovito rješavanje problema. Sve je češće da tvrtke i robne marke imenuju glavnog direktora za iskustvo kako bi se osiguralo da su ta načela u potpunosti integrirana u sve poslovne strategije.
Rad na daljinu i distribuirani rad
Nekad se rad od kuće nije mogao niti zamisliti, a onda je došla pandemija i sve promijenila. Danas mnoge tvrtke upravo preko takvih fleksibilnih aranžmana grade budućnost svoga poslovanja.
U mnogim naprednim i inovativnim tvrtkama radnici ne samo da rade od kuće, nego se ponekad ne nalaze niti na istom kontinentu, niti u istoj vremenskoj zoni. Upravo takav pristup omogućio je mnogima iskorištavanje globalnih talenata i potencijala. Dakle, nije postalo važno gdje ste, nego što možete ponuditi.
Upravo iz tih razloga, sve ćemo češće viđati oglase za radna mjesta na udaljenim ili hibridnim lokacijama i to neće biti ništa neobično.
Raznolikost i inkluzivnost
Talenti dolaze u svim uzrastima, bojama, veličinama i oblicima, a u naprednim tvrtkama toga su itekako svjesni. Bilo kakve diskriminacije prilikom zapošljavanja kod onih koji znaju gledati u budućnost, postaje stvar prošlosti. Nitko si ne želi priuštiti uska stajališta te ostati bez potencijalnih talenata što na kraju znači i loše upravljanje samim poslovanjem.
Zato će raznolikost radne snage biti bogatija no ikada, a gledat će se samo stručnost, vještine i koliko možete doprinijeti.
Otpornost
Tvrtke uz mnoge druge aspekte, da bi održale korak s vremenom, trebaju biti otporne na sve moguće prijetnje koje vrebaju iza ugla. Koje su to prijetnje? To može biti bilo što, od hakerskog napada do gospodarske krize, od ekološke katastrofe do rata i globalne pandemije. Naravno, to može biti i konkurencija koja se trudi biti bolja i uzeti svoj komad kolača novim, inovativnim rješenjima i ponudama.
Kako postati otporan? Jedna od mogućnosti je učiti od onih koji su u takvim vremenima preživjeli, pa čak i napredovali. Upijati njihove dobre prakse i iskustvo. Sve te informacije mogu poslužiti za planiranje i pripremu za nešto što se može dogoditi sutra.
Čitajte i druge tekstove autorice Sanje Bubalo koja piše prvenstveno o biznisu i financijama, ali ima i korisne životne savjete.
*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.
- DOBRO JE ZNATI
Kako napraviti mjesta na Gmailu, bez plaćanja
- PRIRODNIJE METODE
Kako se riješiti mrava u stanu i vrtu?
- BANKOVNI RAČUNI
Što je osnovni račun i hoće li ga se isplatiti otvoriti?