- Zašto bi žene trebale investirati?
- Željeli biste živjeti isključivo od svog vrta? Možete!
- TVRTKE - Kako mora izgledati izdani račun
- Kako postati udomitelj i spasiti život životinji
- Kako do novca za povećanje energetske učinkovitosti u industriji
- OSAM jednostavnih koraka kako uzgojiti rajčice u teglama
- Kako mogu poboljšati svoju motivaciju za vježbanje kada to stvarno mrzim?
- Pravila poslovnog odijevanja za žene i muškarce
- Ako želite ribice kao kućne ljubimce, dobro je znati što vas čeka
- Treba li odgovarati na sve komentare ispod objava na društvenim mrežama?

Patimo od kroničnog nedostatka priča i bajki. I bez obzira što smo davno prestali biti djeca, svatko od nas treba malo čarolije i dobrih završetaka. Pogotovo u današnje vrijeme. A priče i bajke su pune metafora. Metafora koje su zapravo most od realnog prema nerealnom i od našeg svakodnevnog prema polju MOGUĆEG.
Metafore nadilaze sva druga stilska izražajna sredstva jer su u današnjem užurbanom svijetu kao stvorene da opišu ono što vidimo i osjećamo. Sigurno ste se susreli s organizacijama koje sebe nazivaju obiteljskim tvrtkama ili s onima koje sebe karakteriziraju kao donosioce promjena. Sve su to metafore koje su imale cilj da u jednoj rečenici pojasne puno više. Tvrtke koje su nosioci promjena zapravo o sebi žele reći da su pola koraka ispred svih, da su otvorene i fleksibilne i da budućnost već pripada njima. S druge strane, obiteljski posao podrazumijeva da unutar organizacije vrijede druga pravila i da se više vrednuje ravnoteža između privatnog i poslovnog nego stalno utrkivanje na tržištu.
Jedino područje koje je metafore zadržalo u dnevnom komuniciranju je prodaja. Ona u bilo kojem obliku razumije koja se jačina krije iza dobro odabrane metafore pa ćemo je sretati u reklamama, promotivnim filmovima ili čak direktnoj prodaji.
Zato pokušajte sami dati više života metaforama, ali i slušati koje metafore koriste vaši suradnici, kolege i partneri kako biste se puno bolje razumjeli. Na primjer, osoba koja karakterizira život kao borbu i ona koja život osjeća kao avanturu imaju zasigurno različitu percepciju stvarnosti. Želite li im se približiti, svoje metafore prilagodite njihovima. Puno lakše ćete razgovarati ako budete slušali i razgovarali u istim okvirima.
To je jako dobro znao Milton Erickson koji je koristio priče kako bi u hipnoterapiji postigao zavidne rezultate. Shvatio je da metafore idu puno dublje od svjesnog objašnjenja i obilato se služio njima.
Stoga, sljedeći put kada budete imali potrebu osnažiti, potaknuti i motivirati sebe ili druge, zaljubite se u metafore. Budite neustrašivi poput zmaja ili pouzdani kao stijena. Koristite jezik bajki i priča da svoju priču jednostavnije približite svijetu. Istražite to!
*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
- SEDAM MAGIČNIH IZVORA
Evo kako do novca, a da nije samo od plaće
- PRIRODA I DRUŠTVO
Tips&tricks za zabavno planinarenje s djecom
- INFORMACIJSKA PISMENOST
9 trikova za jednostavnije i brže pretraživanje u Google pregledniku
- KUĆNI LJUBIMCI
Što treba znati prije odabira kućnog ljubimca