Uz pomoć metafora, svijetu približite svoju poslovnu priču
Izvor: Tumisu/Pixabay
Melita Pavlek
MOĆ KOMUNIKACIJE

Uz pomoć metafora, svijetu približite svoju poslovnu priču

Patimo od kroničnog nedostatka priča i bajki. I bez obzira što smo davno prestali biti djeca, svatko od nas treba malo čarolije i dobrih završetaka. Pogotovo u današnje vrijeme. A priče i bajke su pune metafora. Metafora koje su zapravo most od realnog prema nerealnom i od našeg svakodnevnog prema polju MOGUĆEG.

Metafore nadilaze sva druga stilska izražajna sredstva jer su u današnjem užurbanom svijetu kao stvorene da opišu ono što vidimo i osjećamo. Sigurno ste se susreli s organizacijama koje sebe nazivaju obiteljskim tvrtkama ili s onima koje sebe karakteriziraju kao donosioce promjena. Sve su to metafore koje su imale cilj da u jednoj rečenici pojasne puno više. Tvrtke koje su nosioci promjena zapravo o sebi žele reći da su pola koraka ispred svih, da su otvorene i fleksibilne i da budućnost već pripada njima. S druge strane, obiteljski posao podrazumijeva da unutar organizacije vrijede druga pravila i da se više vrednuje ravnoteža između privatnog i poslovnog nego stalno utrkivanje na tržištu.

Jedino područje koje je metafore zadržalo u dnevnom komuniciranju je prodaja. Ona u bilo kojem obliku razumije koja se jačina krije iza dobro odabrane metafore pa ćemo je sretati u reklamama, promotivnim filmovima ili čak direktnoj prodaji.

Zato pokušajte sami dati više života metaforama, ali i slušati koje metafore koriste vaši suradnici, kolege i partneri kako biste se puno bolje razumjeli. Na primjer, osoba koja karakterizira život kao borbu i ona koja život osjeća kao avanturu imaju zasigurno različitu percepciju stvarnosti. Želite li im se približiti, svoje metafore prilagodite njihovima. Puno lakše ćete razgovarati ako budete slušali i razgovarali u istim okvirima.

To je jako dobro znao Milton Erickson koji je koristio priče kako bi u hipnoterapiji postigao zavidne rezultate. Shvatio je da metafore idu puno dublje od svjesnog objašnjenja i obilato se služio njima.

Stoga, sljedeći put kada budete imali potrebu osnažiti, potaknuti i motivirati sebe ili druge, zaljubite se u metafore. Budite neustrašivi poput zmaja ili pouzdani kao stijena. Koristite jezik bajki i priča da svoju priču jednostavnije približite svijetu. Istražite to!

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.