Kako prepoznati potrebe svojih zaposlenika
Izvor: fauxels/Pexels
Nada Kozina
HUMANI LJUDSKI RESURSI

Kako prepoznati potrebe svojih zaposlenika

Danas je gotovo nemoguće zamisliti tvrtku koja nema odjel ili osobu za ljudske resurse, popularno rečeno HR, a među poslodavcima koji ih imaju, ističu se oni koji najbolje osluškuju potrebe svojih zaposlenika i razvijaju humane međuljudske odnose.

S obzirom na činjenicu da čovjek jednu trećinu životnog puta provede na poslu, zaslužuje radne uvjete dostojne čovjeka. U modernom društvu inovacija, zaposlenici postaju najvažnija investicija i imovina tvrtke. Kako postaje sve teže pronaći i zadržati talente na radnom mjestu, komparativna prednost svakog poslodavca postaje poznavanje potreba svojih zaposlenika i krojenje uvjeta rada u skladu s obostranim očekivanjima.

Tako se javlja potreba za humanim pristupom Ljudskim resursima koju njeguju tvrtke koje u fokus stavljaju svakog pojedinog zaposlenika, neovisno o tome sjedi li na porti ili u Upravi, sa svim njegovim specifičnostima.

Kako je nastala potreba za Humanim ljudskim resursima?

U zadnja dva desetljeća na našim se prostorima u poslovnom svijetu događaju dvije transformacije odjela koji se bavi ljudima kao najvažnijim resursima: razvojna i humana.

Kroz razvojnu transformaciju od Kadrovske službe koja se bavila zapošljavanjem i obračunom plaća u doba tržišne ekonomije nastao je odjel Ljudskih resursa, koji je u fokus stavio razvoj, zadovoljstvo i utjecaj većeg angažmana zaposlenika na uspjeh poduzeća.

Moderan način života, ekonomski trendovi naglih uspona i padova, razvoj znanstvenih dostignuća i zanimanje čovjeka za viši smisao vlastitog postojanja i djelovanja otvorili su temu kvalitete života i potaknule poslodavce na humanu transformaciju, kojoj je najviši cilj razumijevanje čovjekovih potreba, motivacije i blagostanja.

Humana svrha odjela Ljudskih resursa u praksi

U današnje vrijeme više nego ikad, Ljudski resursi imaju dvojaku ulogu balansiranja između potreba poslodavca i zaposlenika. S jedne strane trebaju voditi brigu da u pozadini rada s ljudima profesionalno funkcioniraju svi HR procesi i tako pridonesu poslodavcu da strateški ostvari željeni udio na tržištu te operativno zaradi maksimalan mogući profit i minimalan mogući trošak.

S druge pak strane, na terenu među zaposlenicima, HR treba znati stručno i ljudski prepoznati i odgovoriti na situacije u radnom odnosu koje nadilaze Zakon o radu, poslovnu strategiju, procedure, norme, 'targete', sustave i aplikacije i nositi se s ranjivošću zaposlenika tako da, uz službenu i zakonsku, pruži i ljudsku podršku i zaštitu.

Koje su vještine potrebne za Humane ljudske resurse

Ako zavirite iza vrata Humanih ljudskih resursa, uvjerit ćete se da to znači:

  • većinu radnog vremena razgovarati sa zaposlenicima i istovremeno se brinuti o administraciji
  • pri različitim izazovima, iznalaziti solomonsko rješenje između menadžera i zaposlenika
  • kod donošenja nepopularnih odluka, istovremeno utjecati i sačuvati svoje nezavisno mišljenje
  • na natječaju za posao usrećiti nekoga, a ostalima empatično priopćiti da su bili vrlo blizu
  • za zaposlenike odabrati razvojne treninge s minimalnim troškovima i maksimalnom ocjenom u upitniku o zadovoljstvu edukacijskim programom i trenerom
  • kada dođe do toga, restrukturirati poslovanje bez sudskih tužbi

Razvojni put, svrhu i vještine Humani ljudski resursi mogu lako pokazati. Primijeniti ih mogu samo ako imaju podršku poslodavca i ako ih zaposlenici vide kao čovjeka koji ih može istinski razumjeti i suosjećajno im pomoći da se ostvare u poslu i da zbog zadovoljstva na radnom mjestu žive ispunjeno.

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.