brendovi
Izvor: Freepik
VIŠE OD LOGA I SLOGANA

Što dobar brend čini dobrim brendom

Dobar brend je mnogo više od prepoznatljivog loga i catchy slogana. On je ogledalo vrijednosti, misije i vizije tvrtke koja iza njega stoji. U današnjem tržišnom okruženju, gdje je konkurencija sve snažnija, važno je razumjeti koji ključni faktori čine brend ne samo prepoznatljivim, već i uspješnim, dugotrajnim, voljenim i pamtljivim.

1. Prepoznatljivost i dosljednost

Jedan od temeljnih elemenata dobrog brenda je njegova prepoznatljivost. Brend mora biti vizualno lako uočljiv i povezan s nečim specifičnim što ga razlikuje od konkurencije. To uključuje logotip, boje, tipografiju i sve druge vizualne komponente. Dosljednost u korištenju tih elemenata čini brend prepoznatljivim i omogućuje potrošačima da ga identificiraju u masi. Primjeri uspješnih brendova koji su izgradili snažnu prepoznatljivost uključuju Coca-Colu, Nike i Apple.

Međutim, prepoznatljivost nije dovoljna ako nije povezana s dosljednošću u svim aspektima poslovanja. Brend mora održavati konzistentnu poruku, vizualni identitet i ton komunikacije kroz sve kanale - od oglasa, preko ambalaže, do korisničke usluge.

2. Emocionalna povezanost s potrošačima

Dobar brend ne prodaje samo proizvode ili usluge, već i iskustva. Emocionalna povezanost koju brend stvara s potrošačem ključna je za izgradnju lojalnosti i povjerenja. Potrošači se često vežu za brendove koji odražavaju njihove osobne vrijednosti, životni stil ili ideologiju. Nike, na primjer, uspješno koristi motivirajuće poruke i povezivanje sa sportskim uspjesima, potičući osjećaj inspiracije i samopouzdanja.

Ova emocionalna povezanost nije nešto što se može postići preko noći, već se mora graditi kroz vrijeme i dosljednu komunikaciju koja rezonira s ciljanom publikom. Kvaliteta proizvoda i usluge također igra veliku ulogu u stvaranju pozitivnih emocija prema brendu.

3. Kvaliteta i inovacija

Dobar brend mora imati visoku kvalitetu proizvoda ili usluga koje nudi. Kvaliteta je temelj koji čini da brend opstane na tržištu. Potrošači danas traže proizvode koji zadovoljavaju njihove potrebe i očekivanja, ali i koji donose neku dodanu vrijednost. To može biti u obliku funkcionalnosti, dugovječnosti, ekološke prihvatljivosti ili inovativnosti.

Apple je dobar primjer brenda koji se uspješno povezuje s visokom kvalitetom i inovacijama. Iako su proizvodi Applea skuplji od mnogih konkurentskih, potrošači su voljni platiti jer im marka nudi ne samo funkcionalnost, nego i jedinstveno korisničko iskustvo.

Inovacija je također ključna za održavanje konkurentnosti na tržištu. Brend koji stalno ulaže u istraživanje i razvoj, koji se ne boji izazova i koji je spreman prilagoditi se promjenama na tržištu, može ostati lider u svojoj industriji.

4. Jasna misija i vrijednosti

Dobar brend jasno prenosi svoje misije i vrijednosti. Potrošači danas sve više traže brendove koji nisu samo profitni entiteti, već koji imaju društvenu odgovornost i bave se pitanjima koja su im važna. To mogu biti ekološka pitanja, etički standardi proizvodnje, socijalna pravda ili odgovorno poslovanje.

Patagonia je izvrstan primjer brenda koji je izgradio svoju reputaciju na temeljima održivosti i očuvanja okoliša. Misija ove marke duboko je ukorijenjena u ekološkoj odgovornosti, što joj omogućuje da privuče lojalne kupce koji dijele jednake vrijednosti.

5. Povjerenje i transparentnost

Povjerenje je ključni faktor koji razlikuje dobar brend od prosječnog. Potrošači moraju vjerovati brendu i biti sigurni da će proizvod ili usluga ispuniti njihova očekivanja. Transparentnost u poslovanju, kao i sposobnost brenda da se suoči s kritikama i greškama, također igraju veliku ulogu u izgradnji povjerenja.

Brendovi koji komuniciraju jasno i iskreno s kupcima, koji ne skrivaju negativne aspekte svojih proizvoda ili usluga, stvaraju dugoročne odnose s potrošačima. Primjer takvog brenda je Everlane, koji se ponosi transparentnošću svojih proizvodnih procesa i otvorenim dijalogom s potrošačima.

6. Usmjerenost na korisničko iskustvo

Korisničko iskustvo je ključna komponenta koja oblikuje imidž brenda. Svaka interakcija s brendom, od kupnje do korisničke podrške, mora biti pozitivna i učinkovita. To uključuje jednostavnost navigacije na web stranici, brzinu isporuke, kvalitetu korisničke usluge, kao i način na koji se rješavaju problemi ili pritužbe.

Amazon je često citiran kao brend koji izvrsno upravlja korisničkim iskustvom. Brzina dostave, jednostavnost naručivanja i izvrsna korisnička služba čine Amazon brendom kojem se kupci uvijek vraćaju.

7. Prilagodljivost i fleksibilnost

Dobar brend mora biti spreman prilagoditi se tržištu, trendovima i potrebama svojih kupaca. Svijet poslovanja brzo se mijenja, a brendovi koji uspijevaju dugoročno opstati, često su oni koji su sposobni brzo reagirati na promjene i prilagoditi svoju ponudu.

Netflix je primjer brenda koji je briljirao kroz stalnu prilagodbu. Iako je započeo kao usluga za iznajmljivanje DVD-a, danas je globalni lider u streamingu jer je uspješno prilagodio svoju poslovnu strategiju promjenama u tehnologiji i ponašanju potrošača.

Brend forum

Dobar brend nije slučajnost, niti je rezultat jedne uspješne kampanje. To je rezultat dugotrajnog rada na kvaliteti proizvoda, usluga, komunikacije i odnosa s potrošačima. Snažan brend izgrađuje povjerenje, emocije i lojalnost te se temelji na jasnim vrijednostima i misiji. Njegova sposobnost da se prilagodi i inovira omogućuje mu da ostane relevantan i uspješan na tržištu. O svemu tome, ali i o još mnogočemu vezanom uz brendove možete saznati na Brend Forumu 2025. koji će se održati 12. i 13. lipnja u zagrebačkom Hotelu Internacional, pod nazivom Brend revolucija! Svoje sudjelovanje na Brend Forumu već su potvrdili, osim hrvatskih, i brend stručnjaci iz Njemačke, UK, Turske, Španjolske, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Saudijske Arabije, Srbije, Bosne i Hercegovine, Makedonije...

Doznajemo da će biti održan i prvi Franchise BrandMarkt, jedinstvena dvodnevna poslovna izložba franšiznih brendova dostupnih za investiciju u Hrvatskoj, kao i franšiza spremnih za svoj međunarodni iskorak.

BrendForum 2025

Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.