Satya Nadella
Izvor: YouTube
TIMSKI RAD I EMPATIJA

SATYA NADELLA: "Komunikacija i prilagodba ključ su uspješnog poslovanja"

Satya Nadella glavni je čovjek Microsofta od 2014. godine. Ovaj uspješni inženjer elektronike s magisterijem iz računalnih znanosti rodom iz Indije, pridružio se multinacionalnom tehnološkom divu još 1992. godine. Ubrzo je postao poznat kao vođa koji je imao sposobnost proširiti tehnologiju i poslovanje da bi naposljetku transformirao neke od najvećih Microsoftovih proizvoda.

Kako mu je sve to pošlo za rukom?

Uspjeh nije došao preko noći već je brižno građen godinama. Stručnjaci smatraju da je Nadella postigao uspjeh preispitivanjem svrhe tvrtke, implementacijom strateških promjena, a nije odmogla niti činjenica da je "proždrljivi čitatelj" uvijek u potrazi za novom literaturom i znanjem.

Podijelio je savjete i razmišljanja koje to osobine i vještine dobar i sposoban lider mora imati te je pritom najviše naglaska stavio na ljude, suradnju i jasnu komunikaciju. Dakle, krenimo od tamo.

Komunikacija

Komunikacija se nekako u zadnje vrijeme sve češće spominje kao ključ uspješnog poslovanja. I Nadella je ističe kao takvu te smatra da dobar lider mora imati sposobnost jasnog sagledavanja situacije i istu takvu komunikaciju, pogotovo u trenutku kada dođu turbulentna vremena.

Jasnoću i konciznost Nadella zadržava i u dopisima koje šalje svojim zaposlenicima. Oni su kratki, ton dopisa je aktivan, a subjekt u svakoj rečenici je vršitelj radnje. Rezultat takvog dopisa je da se na vrlo malo prostora i s vrlo malo riječi kaže jako puno.

Dajte ljudima glas

Dobar lider neće slijepo i tvrdoglavo gurati svoje ideje naprijed kao buldožer, smatrajući da su one jedino što vrijedi te da ih treba provesti pod bilo koju cijenu. Upravo suprotno, on će osluškivati ideje i razmišljanja svakog člana svoga tima. Takav stav, smatra Nadella, doprinijet će smanjenju pritiska i napetosti među ljudima.

Također, učinak može biti zapanjujući. Ljude to može osnažiti, dati im samopouzdanja, a prijedlozi koje iznjedre mogu dovesti do briljantnih rješenja.

Pravilo “tri“

Jedno od pravila koje Nadella redovno koristi je pravilo tri stavke, što znači da čitatelji ili slušatelji lakše apsorbiraju zadatke i naputke u svoju radnu memoriju ako ih je samo tri. Dakle, svaki popis zadataka koji sadrži previše stavki (više od sedam), samo stvara zbunjenost te postoji mogućnost da stvari ostanu neobavljene.

Nadella tako istakne tri prioriteta svoje tvrtke kako bi kod zaposlenika postigao razumijevanje i produktivnost, pa slobodno možemo zaključiti da kod njega vrijedni ona izreka „manje je ponekad više“.

Prilagodba

U kaotičnoj i brzoj promjeni tržišta uspijevaju samo oni najsnalažljiviji, koji ne samo da brzo reagiraju, već i shvaćaju koncept promjene. Primjer jedne takve promjene je internetska trgovina koja je dovela u probleme mnoge trgovce koji posjeduju fizičku trgovinu. A takve promjene se događaju stalno. Nadella pripada, pak, onoj skupini izvršnih direktora koji se znaju prilagoditi revolucionarnim trendovima te smatra da su instinkt i brza reakcija jedno od najjačih oružja svakog modernog čelnika.

Timski rad i empatija

Da ne bi bilo da se sve vrti oko novca, Nadella važan naglasak u uspjehu tvrtke stavlja na timski rad, ali i empatiju.

- U tvrtkama se sve svodi na suradnju. Bez nje niti jedna velika stvar neće biti obavljena jer za nju nikada nije zaslužan individualac. Važan je tim i timski rad te je to jedna od stvari na koju u Microsoftu polažemo puno pažnje - objasnio je Nadella. Dodaje da kroz svoje poslovanje tvrtka uvijek eksperimentira kako može osnažiti i svoje zaposlenike, a kada mu netko kaže riječ „inovacija“, njegova prva asocijacija je „empatija“.

- Empatija je, kada promislite, ono najvažnije što vam je potrebno da se zadovolje tuđe potrebe. Kako bismo bez empatije mi onda uspjeli zadovoljiti potrebe potrošača i tržišta? I to nije gumb koji se uključi kada dođeš na posao, već način na koji te život uči da budeš suosjećajniji, kako da naučiš slušati riječi svojih klijenata i partnera - istaknuo je Nadella

Morate naći način kako doprinijeti

Tvrtke često pokušavaju umanjiti prijetnju ometajućih revolucionarnih inovacija kako bi izbjegle pad cijene dionica kao i pad korporativnog morala uzrokovano smanjenjem poslovanja. No tvrtke su također paralizirane jer te inovacije ujedno donose neizvjesnost te nikada nije sigurno hoće li se neka inovacija održati i polučiti uspjeh ili pak nanijeti štetu poslovanju.

Da bi smanjile tu neizvjesnost, smatra Nadella, korporacije moraju smisliti način kako dati svoj doprinos, moraju pronaći ono „nešto“, samo je pitanje kako to postići. Naime, ponekad se čak i u trenutcima poslovnog neuspjeha može izvući vrijedna lekcija te pronaći način održivog poslovanja.

Čitajte i druge tekstove autorice Sanje Bubalo koja piše prvenstveno o biznisu i financijama, ali ima i korisne životne savjete.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.

Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.