- Koje navike ubijaju energiju
- Kako se dopisivati s klijentima, partnerima, suradnicima?
- Kako se nositi s postblagdanskom depresijom?
- Iznosi doprinosa za 2025. godinu
- Namijenjene su djeci, a ne regulira ih gotovo niti jedan zakon
- Što morate znati i koliki ćete porez platiti u Hrvatskoj ako želite ulagati u kriptovalute
- Odlazak konkurenciji: Prava poslodavca i zaposlenika
- Što učiniti ako naiđete na divlje odlagalište otpada
- Tko sve u Hrvatskoj smije čuvati djecu?
- Kako navike okrenuti u svoju korist
Iako su se pravila vezana uz poslovno odijevanje, posebno u nekim zanimanjima, potpuno promijenila, ipak u poslovnom svijetu još uvijek vrijede određena oldschool pravila koja se ne mijenjaju. Ako želite ostaviti dobar dojam u poslovnom svijetu svakako naučite pravila poslovnog bontona.
Muškarci
Ako govorimo o poslovnim muškarcima oni će uvijek odabrati odijelo crne, sive ili tamnoplave boje, pri čemu treba imati na umu da duljina hlača mora sezati do polovine stražnjeg dijela cipela.
Kod odabira košulje treba paziti na uzorke, odnosno odabrati košulju bez naglašenih uzoraka ili intenzivnih boja. Ovratnik košulje treba viriti iznad ovratnika sakoa otprilike jedan centimetar. Rukavi košulje moraju viriti ispod rukava sakoa otprilike dva centimetra. Manšete moraju biti dovoljno uske da se rukavi kod podizanja ruke ne povlače gore. Ispod košulje se preporučuje nositi usku bijelu majicu kratkih rukava.
Cipele moraju biti čiste, iščetkane i ulaštene, uredno vezanih vezica i, po mogućnosti, tamnijih boja. Glavno je pravilo da muškarci uvijek imaju čarape koje sežu preko gležnjeva, do listova.
Kravata je odjevni dodatak koji najjače ocrtava ukus i osobnost onoga tko je nosi. Kad je kravata u pitanju onda se posebna pozornost treba obratiti na vezanje. Osim toga, dužina kravate ne smije dosezati ispod razine kopče remena, a igla za kravatu se treba staviti u razini trećeg gumba košulje, brojano odozgo.
Što se pak remena tiče treba odabrati onaj čistih linija i tamnijih boja koje se slažu s bojom odijela. Kada je riječ o poslovnoj torbi, također treba odabrati kožnu torbu crne, sive ili smeđe boje.
Svaki muškarac koji drži do sebe, osim elegantne, uredne i čiste odjeće, treba voditi računa i o osobnoj higijeni. Brkove, bradu i ostale dlačice (obrve i nosne dlačice) treba redovno uređivati, brijati i/ili šišati. Nokti trebaju biti kratko podrezani, a kosa čista, počešljana i oblikovana.
Žene
Odijevanje poslovne žene također ima svoja pravila, a ono univerzalno je da se žene odijevaju praktično i elegantno.
Kostimi i odijela neka budu klasičnog kroja i neutralnih boja, tamnoplavi, sivi ili crni. Pri odabiru košulje može se odabrati ona nježnijih tonova.
Ramena kod žena moraju biti prekrivena, a suknje i haljine trebale bi biti duljine do koljena ili duže. U poslovnim prilikama žene uvijek trebaju nositi hulahupke ispod suknje ili haljine.
Kod odabira cipela treva paziti da su one zatvorene, srednje visine potpetice ili ravne. Torbica poslovne žene treba biti prostrana kako bi u nju mogli stati, uz osobne stvari, svi oni predmeti koji su nužni za poslovanje. Nakit koji se nosi treba biti u skladu s odjećom i jednostavan.
Kosa kod žena može biti raspuštena ili povezana, ali obavezno uredno ošišana i čista. Poželjna je diskretna šminka, a na noktima lak pastelnih boja ili crvene boje.
Zabranjena je odjeća koja otkriva previše dekoltea, leđa, prsa, noge, stopala, trbuh ili kroz koju se vidi donje rublje.
Kako se ponašati kada je poslovni ručak u pitanju pročitajte u prvom tekstu o poslovnom bontonu.
Ako vas zanima više sličnih tema pratite #ljudski resursi i #marketing&pr&prodaja
*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
- BEZ RAČUNA SE NE RAČUNA
Tko i kako može raditi bez izdavanja računa?
- ZAŠTITA POTROŠAČKIH PRAVA
Što kada je akcija prošla, cijena pogrešno istaknuta, sniženje neuračunato?
- KORAK PO KORAK
Pokrećem stambenu zadrugu – otkuda krenuti?