- Isplate li se HZZ vaučeri i na što sve trebate pripaziti kada ih uzimate?
- Što ne smijete usisavati ako želite da usisivač dugo radi
- Kako održavati bijele tenisice i produžiti im vijek trajanja
- Pravila poslovne komunikacije uživo
- Nove mjere i povećanje naknada od ožujka 2025. godine
- Što se sve može oprati tabletom za suđericu?
- Što kada netko na poslu stalno preuzima vaše zasluge?
- Sušilice rublja ili prirodno sušenje: Što je bolje za vašu odjeću?
- Što moramo znati o kvaliteti zraka koji udišemo i kad je vrijeme za zabrinutost?
- OSOBNA ISKAZNICA - Što nikako ne smijete raditi s tim dokumentom

Komunikacija se uči cijeli život, a dok su neki ljudi rođeni i tečni govornici, drugima treba malo dulje vremena da ispoliraju svoje vještine. Poslovna komunikacija također je zahtjevna, pa ne čudi da postoje tečajevi i seminari koji podučavaju zaposlenike kako produktivnije i bolje komunicirati u biznisu. S obzirom na to da se odvija u realnom vremenu, za razliku od one pisane, mogućnost za pogrešku je veća jer često ne stignemo razmisliti što reći i kako se prikazati u boljem svjetlu. No sve se da popraviti i naučiti, pogotovo ako upijete i primijenite neke osnove. Donosimo vam mali pregled kako se ponašati, što govoriti, a što nikako ne treba biti dio poslovne komunikacije.
Točnost
Točnost je prva stvar koja će vikati glasnije od bilo kakvih riječi. Vaš dolazak negdje na vrijeme (ili ranije) pokazatelj je poštovanja, odgovornosti, organiziranosti i ozbiljnosti. Tim ste, a da išta kažete, rekli dovoljno o sebi. Zato, uvijek se organizirajte da vas ništa ne može iznenaditi na onaj dan kada imate dogovoren poslovni sastanak, ili poslovnu prezentaciju, pa čak i na drugom dijelu grada. Sve isplanirajte, ne obavljajte zadatke u zadnji čas i uvijek krenite ranije.
Izbjegavajte „vrludanje“ i okolišanje
Naravno da poslovna komunikacija ne mora biti asketska, svedena samo na brzinsku razmjenu informacija. No njezina poanta nisu niti priče „bez kraja i konca“ koje ne vode nigdje ili vode, ali imaju jako dug i nepotreban uvod. Ako želite uspješno poslovno komunicirati, budite kratki, jasni, sažeti, recite sve potrebno u uvodu, a kasnije razradite temu. Ovo nisu privatni razgovori gdje priča može krenuti od početka i postepeno se razvijati jer za to često nema vremena. U poslu sve ide ravno „u glavu“.
Zadržite profesionalan ton
Kao i u pisanoj poslovnoj komunikaciji, ton razgovora uvijek treba biti što je više moguće profesionalan. Naravno, nitko nije robot i uvijek se može dogoditi da vam nešto „pobjegne“, no važno je da ste svjesni toga i izbacite sve nepotrebno u budućnosti. Kao prvo, odrecite se žargona, narječja, prostota, a pokušajte izbaciti i poštapalice. Također, ovo nije vrijeme za intimne priče, preosobna objašnjenja i slično, pogotovo ako osjetite da niti vaš sugovornik nije na toj valnoj duljini. Ako pak sugovornik daje signale da biste mogli prijeći na malo opušteniji ton, prihvatite to ako vam odgovara, ali budite odmjereni - nemojte da odjednom iz vas izleti bujica potisnutih emocija.
Izbjegavajte glasine i tračeve
Ne samo da ih trebate izbjegavati kao potencijalnu temu razgovora, već im stati na kraj. Takvim pričama nema mjesta u poslovnoj komunikaciji, a dovoljno govori o onima koji ih započinju. Nikad ne znate s kakvom su namjerom takve priče započete, pa se nemojte uvlačiti u njih jer sutra vi možete biti "na tapeti". Iako vam se možda ne čini ništa loše izreći svoje mišljenje ili ono što ste vi načuli o nekome zato što je druga strana to započela, treba znati da ovakve teme, ustvari, nikada nisu sigurne. Zaobiđite ih, iskomentirajte da vas ne zanimaju i bacite se na važnije stvari. To će vašem sugovorniku reći puno o vama i vašem stavu. Kolege će vas pak poštovati ako vide da ste osoba koja se ne spušta na tu razinu te ćete zadobiti povjerenje i poštovanje.
Aktivno sudjelujte
U poslovnoj komunikaciji, kao i u bilo kojoj drugoj je vrlo važno umijeće slušanja. Nešto što se, čini se pomalo zagubilo zadnjih godina. Slušajte više, a manje pričajte - jednostavno je. Neslušanje je najveći ubojica komunikacije. Slušanje može pomoći u poboljšanju produktivnosti i pružiti bolji uvid u razne stvari. No, da biste održali komunikaciju, važno je i postavljati pitanja. Postavljanjem pravih pitanja dobivate vrijedne povratne informacije, pokazujete drugoj osobi da slušate i potvrđujete razumijevanje problema. U kombinaciji s učinkovitim slušanjem, postavljanje pitanja može biti moćan alat poslovne komunikacije. Postavljanje pravih pitanja može vam pomoći da poboljšate niz komunikacijskih vještina. Na primjer, možete dobiti bolje informacije, naučiti više, izgraditi jače odnose i učinkovitije upravljati svojim timom.
Upoznajte sugovornika
Što znate o osobi s kojom se idete naći? Ako to nije puno, tu je svemogući internet ili se pak možete raspitati kod kolega i slično. Informiranje o osobi s kojom krećete u neke pregovore i dogovore pomaže vam da steknete dojam o toj osobi, ali isto tako da u razgovoru ne ispadnete neznalica i samim time neprofesionalni. Na primjer, sugovornik vam kaže da osim tih usluga, nudi još i neke druge, a vaš komentar na to je „nisam znao“. Nekoliko vaših neznanja, izgovorili ih vi na glas ili ne, svakako će utjecati na tijek komunikacije i na ono što ste iduće mislili reći ili pitati. Poznavanje druge osobe uvijek je prednost, a pokazuje i vaš interes, znanje i dozu poštovanja, što nikako neće odmoći. Naravno da vas uvijek nešto može iznenaditi, ali ne i općepoznate informacije. Također, upoznavanje sugovornika vam daje i neke druge prednosti, ali i ideje gdje se naći, u koje doba - hoće li to biti u uredu ili možda u nekom restoranu i slično.
Čitajte i druge tekstove autorice Sanje Bubalo koja piše prvenstveno o biznisu i financijama, ali ima i korisne životne savjete.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.
*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.
- ZAŠTITA POTROŠAČKIH PRAVA
Što kada je akcija prošla, cijena pogrešno istaknuta, sniženje neuračunato?
- KUĆANSKI APARATI
Što trebate znati ako kupujete novi hladnjak?