- Kako izgraditi snažan brend i prepoznatljivost na tržištu?
- 10 trikova za bolje i jednostavnije glačanje
- Kako se pripremiti za mirovinu: Planirajte sada, uživajte kasnije
- Koliko su potrošači sigurni u digitalnom svijetu?
- Kako obojiti pisanice “bez kemije” i aranžirati stol za Uskrs?
- Što dobar brend čini dobrim brendom
- Spremanje odjeće na dulje vrijeme: kako da ostane "svježa", a vi izbjegnete Sizifov posao?
- Savjeti za vođenje tima u malom i srednjem poduzeću
- Kako na pravi način očistiti ekrane, a kako tipkovnicu i miša?
- Dobrovoljni mirovinski fondovi kao dobra prilika za štednju

Društvene mreže danas su ključna platforma za razvoj poslovanja, pozicioniranje branda i marketinške pothvate, bilo da ste poduzetnik početnik, mala tvrtka koja ima neke klijente ili netko tko se već etablirao na tržištu.
Zašto? Iz jednostavnog razloga što je utjecaj društvenih mreža jednostavno nemjerljiv i sveobuhvatan. Kupci sve češće odabiru upravo razne društvene platforme kao glavni izvor za komunikaciju s nekim brendom ili tvrtkom. Komunikacija je jednostavna, prisna, opuštena, informativna i što je najvažnije - brza. Upravo sve te kriterije i mora zadovoljiti jer smo svjesni da svaki dan niču neki novi obrti i plasiraju nam neke nove proizvode, pa kupci mogu birati kome će pokloniti svoju pažnju, lojalnost i na kraju - novac.
Istraživanja tako pokazuju da 42 posto potrošača očekuje odgovor na društvenim mrežama u roku od 60 minuta, što samo pokazuje u kako brzom svijetu živimo i koliko marketinška strategija mora biti pravovremena da zadovolji potrebe prosječnog kupca.
Silna ekspanzija digitalnog marketinga iznjedrila je i povelik broj stručnjaka za to područje, no nisu svi jednako uspješni, koliko god smatrali da su kreativni ili inovativni. Za dobar marketing na društvenim mrežama treba se držati i nekih osnovnih strategija, a to su sljedeće:
Odredite ciljeve društvenih medija
Postavljanje jasnih ciljeva društvenih medija kamen je temeljac svake uspješne marketinške strategije. Bez definiranih ciljeva nemoguće je izmjeriti učinkovitost vaših napora i utvrditi jeste li na pravom putu. Prvi korak u izradi robusne strategije društvenih medija je postavljanje ciljeva koji su specifični, mjerljivi, ostvarivi, relevantni i vremenski ograničeni (SMART). Usklađivanjem svojih ciljeva na društvenim mrežama sa širim poslovnim ciljevima osiguravate da vaši napori na društvenim mrežama smisleno doprinose vašim ukupnim marketinškim i poslovnim ciljevima. Ovo usklađivanje djeluje kao kompas, vodeći vaš tim prema koherentnim i utjecajnim strategijama. Na primjer, ako je vaš poslovni cilj povećati svijest o robnoj marki, vaši ciljevi na društvenim mrežama mogu uključivati povećanje broja pratitelja i povećanje stope angažmana
Definiranje ciljne publike
Tko je publika kojoj se želite obratiti i čiji interes želite probuditi? Tko su vaši potencijalni kupci na koje ciljate svojim proizvodom? Iako se čini kao jednostavan odgovor, ponekad je teško precizno razlučiti gdje treba baciti udicu. Za određivanje ciljane publike vaše strategije važno je pak razumijevanje demografskih podataka, interesa i ponašanja publike jer vam to puno pomaže u kreiranju relevantnog sadržaja.
Korištenje alata poput Facebook Insights, Instagram insights, LinkedIn Analytics, Google Analytics, Hootsuite Analytics, Sprout Social, kao i anketa za bolje razumijevanje publike, uvijek dobro dođe. Ne bojte se zatražiti i povratne informacije svojih kupaca. Aktivnim praćenjem razgovora o vašem brendu i interakcijom sa svojom publikom možete steći vrijedan uvid u njihove interese, „bolne točke“ i razine zadovoljstva. Naime, povratne informacije vam pomažu prilagoditi strategije u stvarnom vremenu, osiguravajući da vaša „taktika“ bude uvijek usklađena s potrebama i očekivanjima vaše publike. Na primjer, ako su vaša ciljana publika prvenstveno mlade odrasle osobe zainteresirane za tehnologiju, vaša strategija sadržaja trebala bi odražavati njihove preferencije i interese.
Kvalitetan i konzistentan sadržaj
Kreiranje vizualno privlačnog i informativnog sadržaja uvijek je plus za vaše pratitelje, potencijalne i već vjerne kupce. Društvene mreže ne trpe ode i epove, pa neka sadržaj bude kratak, jasan, dopadljiv, ali informativan i odgovara na osnova pitanja. Također je jako važno održavanje dosljednosti u tonu komunikacije, bojama i vizualnom identitetu brenda. Dakle, jeste li ozbiljni, ležerni ili zabavni? Neka vaš ton i vaši opisi idu u smjeru koji ste zacrtali. Vizualni identitet je tu također jako bitan i pobrinite se da je drugačiji, zanimljiv, prepoznatljiv i dosljedan onome za što se zalažete.
Angažman i interakcija s pratiteljima
Aktivno odgovaranje na komentare, poruke i povratne informacije kako bi se izgradila vjerna i živahna zajednica.
Naime, angažman na društvenim mrežama ključan je za izgradnju baze lojalnih kupaca koji će se povezati s vama. Aktivnim angažmanom sa svojom publikom činite svoj brend simpatičnijim i pristupačnijim. Praćenje spominjanja i razgovora o vašem brendu omogućuje vam da na odgovarajući način reagirate te po potrebi nešto objasnite ili odgovorite na pritužbu.
Potrošači vrlo cijene brze odgovore, pa ne treba niti naglašavati kolika je važnost responzivnosti i dostupnosti publici za uspješan marketing na društvenim mrežama. Proaktivni angažman, kao što je odgovaranje na komentare na objave autora, može pomoći u jačanju zajednice i dosezanju novih potencijalnih korisnika. Ovaj pristup ne samo da povećava angažman kupaca, već i poboljšava vidljivost i reputaciju vašeg brenda.
Izaberite pravu platformu
Odabir pravih platformi društvenih medija ključan je za učinkovitu strategiju. Svaka platforma služi raznolikoj publici, tako da usklađivanje vaših izbora s navikama vaše ciljane publike osigurava da vaši napori i urode plodom. Jer ako niste na pravom mjestu, uzalud vam i trud i kreativnost, udicu ste bacili gdje nema riba koje želite. Tako, na primjer, LinkedIn najbolje funkcionira za B2B (business to business, što znači poslovanje poslovanju). Ovaj oblik marketinga obuhvaća sve marketinške aktivnosti koje jedna tvrtka poduzima kako bi privukla druge tvrtke ili organizacije da budu njihovi kupci, zbog svoje profesionalne baze korisnika. S druge strane Instagram i Facebook briljiraju u B2C angažmanu (business to consumer - poslovanje obrta ili tvrtke s krajnjim korisnikom). B2C tvrtka je svaka tvrtka koja prodaje proizvode i usluge izravno potrošaču, bilo u trgovini, online ili oboje, svojim vizualnim sadržajem i dosegom. Ostati ispred novih platformi ključno je kako bi vaša tvrtka ostala konkurentna i ukorak s trendovima. Proaktivno planiranje novih prilika održava vašu strategiju prilagodljivom i naprednom. Također, ne zaboravite na optimizaciju sadržaja. Optimizacija sadržaja za svaku platformu, kao što su kratki videozapisi za TikTok ili članci za LinkedIn, maksimizira angažman i rezultate te povećava vašu vidljivost, što želite i trebate.
Čitajte i druge tekstove autorice Sanje Bubalo koja piše prvenstveno o biznisu i financijama, ali ima i korisne životne savjete.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
- DOBRO JE ZNATI
Kako napraviti mjesta na Gmailu, bez plaćanja
- PRIRODNIJE METODE
Kako se riješiti mrava u stanu i vrtu?
- BANKOVNI RAČUNI
Što je osnovni račun i hoće li ga se isplatiti otvoriti?