Čišćenje
Izvor: Freepik
POKRETANJE POSLA

Na što obratiti pažnju kada otvarate servis za čišćenje

Sigurno ste više puta u zadnje vrijeme čuli kako su cijene čišćenja otišle u nebo, kako je nemoguće naći čistačicu, pa potom i kako je teško naći dobru čistačicu. Ne čudi stoga činjenica da mnogi razmišljaju o pokretanju servisa za čišćenje s ciljem pružanja dobre usluge koje očito nedostaje, ali i zbog dobre zarade.

Kako otvoriti servis, koji oblik poslovanja odabrati i na što sve u tom procesu obratiti pažnju?

Odabir između obrta, d.o.o. (društvo s ograničenom odgovornošću) i j.d.o.o. (jednostavno društvo s ograničenom odgovornošću) za servis za čišćenje ovisi o nekoliko faktora, uključujući opseg poslovanja, odgovornost, troškove i administrativne zahtjeve.

Registracija

Morate odlučiti o pravnom obliku svoje tvrtke te je trebate registrirati i prijaviti ostvareni prihod poreznoj upravi.

1. Obrt

Prednosti:

  • jednostavno osnivanje i zatvaranje i nema potrebe za temeljnim kapitalom
  • niži troškovi: manji troškovi osnivanja i vođenja knjigovodstva
  • paušalno oporezivanje, što može biti dobro kada imate manje prihode

Nedostaci:

  • vlasnik odgovara cijelom svojom imovinom za obveze obrta.
  • ograničena mogućnost financiranja, odnosno teži pristup potporama i kreditima

2. j.d.o.o.

Prednosti:

  • ograničena odgovornost: vlasnik odgovara samo do visine temeljnog kapitala.
  • temeljni kapital od 1. siječnja 2023. iznosi jedan euro

Nedostaci:

  • zahtjevnija administracija nego kod obrta
  • također veći troškovi knjigovodstva

3. d.o.o.

Prednosti:

Nedostaci:

  • viši troškovi: Viši troškovi osnivanja i vođenja knjigovodstva
  • temeljni kapital na žalost nije jedan, već 2500 eura

Ako planirate manji posao s nižim prihodima i želite jednostavniji model poslovanja, obrt može biti dobar izbor, čak i onaj paušalni.  Za veće poslovne planove s većim prihodima i potrebom za financiranjem, j.d.o.o. ili d.o.o. mogu biti bolji izbori. 

Odaberite ime i logo

Kada pretražujete Internet, stranica tvrtki za čišćenje je jako puno. Pokušajte biti kreativni te odabrati logo i ime koji će se isticati u mnoštvu. Mnogi tvrtku nazovu po vlastitom prezimenu jer su sve varijacije krpa, pranja, i ostalog već iskorištene. No ime i logo govore puno o vama te kako će vas budući klijenti doživjeti i zapamtiti.

Proučiti tržište

Iako svi govore o nedostatku radne snage, najbolje da se u to uvjerite sami malo detaljnijim proučavanjem, istraživanjem i raspitivanjem. Kakve su druge tvrtke i kakve usluge nude? Kave su im web stranice? Imaju li društvene mreže? Proučite njihove cijene i broj djelatnika.

Zatim promislite kome biste vi nudili svoje u sluge i postoji li nešto što tržištu nedostaje, a vi ste to spremni uvrstiti u svoju ponudu? Ili na primjer, smatrate li da nedostaje više servisa za čišćenje poslovnih prostora ili pak privatnih stanova? Što je s čišćenjem vanjskih privatnih površina ili pak stubišta? Raspitajte se i u svojoj okolini traži li netko takvu uslugu, iznenadili biste se koliko zgrada „traži“ dobru čistačicu.

Tko su vam potencijalni klijenti?

Čišćenje stanova ne mora nužno značiti da ne možete čistiti i poslovne prostore, sve ovisi o količini posla, vremenskom rasporedu i zahtjevima klijenata. Čišćenje ureda neće zahtijevati ništa više opreme i sredstava za čišćenje nego stan, odnosno trebat će vam ih čak i manje.

Kako najlakše doći do klijenata? Usmenom predajom odnosno preporukom, otvaranjem stranice na društvenim mrežama, uključivanjem u razne grupe gdje ljudi traže takve usluge, izradom letaka koje možete ubaciti u poštanske sandučiće te ako ste baš produktivni - kontaktiranjem predstavnika suvlasnika zgrade.

Kao što smo već spomenuli, mnogi traže kvalitetnu čistačicu te možete ponuditi svoje usluge i konkurentsku cijenu.

Ako ciljate na čišćenje velikih poduzeća koja obuhvaćaju čitavu zgradu, na primjer veće tvrtke, bolnice, vrtići i  slično, imajte na umu da će vam trebati više profesionalne opreme, više ljudi, nabavka strojeva jer tu nećete posao moći obaviti ručno, što zbog vremena što zbog fizičke zahtjevnosti. Do takvih klijenata je svakako teže doći, a možda i nije najbolji odabir za poduzetnika početnika.

Što ćete ponuditi?

Kada ste odlučili za koga sve želite čistiti, možete kreirati svoju ponudu usluga. Na primjer:

  • generalno čišćenje
  • održavanje
  • pranje prozora
  • strojno pranje podova
  • čišćenje tepiha
  • čišćenje nakon selidbe/prije useljenja
  • dubinsko čišćenje sjedećih garnitura
  • ispuhivanje lišća
  • pranje fasada.

Naravno, svako čišćenje zahtijeva specifičnu opremu - od one osnovne do sofisticiranih strojeva koji će vam pomoći u vašem radu, no s kojima trebate i naučiti rukovati. Usto, dobro je proučiti čega imalo premalo, a čega na tržištu uopće nema i je li to ono što biste vi mogli ponuditi?

Jeste li razmislili o troškovima?

Od troškova otvaranja tvrtke (na primjer ukupan trošak za d.o.o. iznosi oko 350,00 eura, a za j.d.o.o. iznosi oko 75,00 eura), do troškova knjigovodstva, pa potencijalno troškova doprinosa, potom opreme i sredstava za čišćenje i marketing… Jeste li spremni na njih? Sve stavite na papir, dobro istražite mogućnosti, izračunajte koliko ste voljni uložiti i koliko je nužno da uložite.

Ako želite raditi ozbiljno, ne možete se pojaviti nekome na vratima s jednim sredstvom za čišćenje i krpom, razmišljajući da ćete sve kupiti naknadno kada novac počne pristizati. U takvim slučajevima novac rijetko pristigne. Također, ne uzimajte prevelike zalogaje odmah na početku ako ih niste spremni zagristi onako kako treba.

Početna oprema

Na početku možete biti zbunjeni u moru informacija, ne znajući uopće otkuda početi. Koja sredstva za čišćenje odabrati te što vam od osnovne opreme uopće može zatrebati. Evo nekoliko stvari.

Specifična sredstva za čišćenje koja će vam trebati ovisit će o uslugama koje ste odabrali ponuditi kada odlučujete kako pokrenuti tvrtku za čišćenje. Općenito, ovdje je pregled nekih sredstava za čišćenje koje možete očekivati ​​da ćete staviti na svoj popis za kupovinu:

  • usisavač - možete nabaviti za mokro i suho usisavanje
  • krpe za čišćenje - postoje posebne krpe za čišćenje stakla, posebne za drveni namještaj, za mokro pranje, za brisanje…
  • zaštitna maska i rukavice
  • vreće za smeće
  • mop, kanta, metla
  • spužve
  • sredstva za čišćenje različitih površina, npr. staklo, drvo, granit itd.
  • boce s raspršivačem. 

Treba imati na umu da mnogi ljudi ne vole u svojim domovima sredstva za čišćenje jakih mirisa, s puno kemikalija. Štoviše, mnogi se okreću ekološkim sredstvima za čišćenje, pa bi takva ponuda mnogima mogla biti vrlo privlačna.

Što se tiče poslovnih prostora i stubišta, tu su ljudi manje izbirljivi i nitko ne traži da sredstva budu na prirodnoj bazi, već vole osjetiti da je „čisto i dezinficirano“.

Koliko stoji vaša usluga?

Određivanje cijene usluge ponekad je najteži ido poslovanja. Hoćete li se voditi cijenama kakve se kreću oko vas ili ćete pokušati biti konkurentniji s nešto nižim cijenama? Niže cijene mogu vam osigurati možda ponekog klijenta više, ali također vam vrlo brzo mogu stvoriti osjećaj nezadovoljstva jer svi oko vas „zarađuju više“. Naravno, nije baš laskavo za vas ako ćete klijentima za mjesec dana podići cijene jer ste sad iskusni u svom poslu, a cijene svih oko vas su više. To vam može proći ako ste se zaista istaknuli kao vrhunski radnik, a poslodavci ne mogu naći zamjenu.

Najbolje je odmah postaviti cijene koje će vas zadovoljiti na dulji period i koje ćete potom opravdati svojim radom.

Održavajte svoj biznis „na nivou“

Svima je pri ulasku u neki biznis na pameti prihod, no nemojte lakomisleno pustiti da zbog toga pati kvaliteta. Naime, brižljivo građena reputacija se brzo izgubi ako krenete „zabušavati“. Zato pazite da ne prebukirate raspored što će vas dovesti do toga da posao odradite prebrzo i samim time nedovoljno dobro. A nekoliko propusta za redom već može vašeg klijenta navesti na razmišljanje.

Također, nemojte prevelik posao odrađivati sami. Ako vam se biznis razgranao, zaposlite još ljudi. Da, morate ih platiti, ali stići ćete obaviti sve što ste zakazali i obećali.

Pazite koga zapošljavate. Iako će netko reći da svatko može čistiti, to stvarno nije istina. Vaš radnik mora biti marljiva, pouzdana, sposobna i okretna osoba. Nekad će vam trebati više vremena za tako nešto, ali dugoročno će vam se isplatiti. U bržem pronalaženju i zadržavanju radnika pomoći će vam fer plaća koju ćete ponuditi. I sami znate ispod koje cijene niste željeli raditi, pa nemojte drugima nuditi upola manje i čuditi se što ne prihvaćaju.

Ulažite u sebe

Iako vam je biznis uhodan, ne zaboravite na pristojnu komunikaciju, porazgovarajte sa svakim potencijalnim klijentom iako znate da ste prebukirani i morat ćete ga odbiti. Možda ćete s njim opet razgovarati za šest mjeseci o angažmanu. Ulažite u marketing, vidljivost, budite aktivni na društvenim mrežama ili pak platite nekoga za to.

Također, ulažite u svoj materijal koji puno govori o vama. Nemojte da vam se krpe raspadaju i da su promijenile već šest nijansi. Neka sredstva za čišćenje budu kvalitetna, nadopunjujte asortiman te tako pokažite da vam je stalo da ono što radite napravite kako treba.

Čitajte i druge tekstove autorice Sanje Bubalo koja piše prvenstveno o biznisu i financijama, ali ima i korisne životne savjete.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.

Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.