- Zašto je dobro organizirati uredske božićne zabave?
- Kako postići rodnu ravnopravnost u javnom i poslovnom sektoru
- Zašto je interna komunikacija jednako važna kao i eksterna
- Kako svog limenog ljubimca njegovati zimi
- Koje sve potpore poslodavci mogu dobiti od države?
- TOP 5 savjeta kako se odgovorno brinuti o kućnim ljubimcima
- Stambena politika RH – mit ili stvarnost
- Kako aktivirati žene 55+ da se vrate na tržište rada
- Važne tekućine u automobilu - koliko ih često mijenjati da automobil dulje traje?
- Što darovati klijentima i suradnicima?
Bez društvenih mreža teško da više možemo zamisliti život. Možda se ponekad i sami pitate kako je to bilo u vremenu kada nismo javno stavljali da svi vide gdje smo i što radimo, kako se zabavljamo i gdje provodimo praznike? Je li moguće da smo svoje stavove i, ponekad otrovne, komentare izražavali ljudima u lice, a ne sigurno zavaljeni na svojem kauču, možda stotinama kilometara daleko?
Kako jedni ne mogu zamisliti život bez društvenih mreža, tako drugi bez njih ne mogu zamisliti svoj biznis. Jer upravo su društvene mreže kanal kojim mnogi poduzetnici više ili manje uspješno nude svoje proizvode, usluge, obavještavaju nas o događajima, radionicama, rasprodajama, novim izumima i slično.
Mnogi su svoje uspješne biznise izgradili ne pokazujući i nudeći samo svoj proizvod, već i osobu, a ponekad i životni stil te osobe koja se krije iza proizvoda. Neki pak posao grade kroz savjete, besplatne edukacije i korisne informacije, objavljujući slike, statuse, snimajući videe, podcaste, vlogove i slično.
Svi imamo svoje draže i manje drage društvene mreže. Jedne su nam draže jer se na njima lakše i bolje snalazimo, druge jer tamo imamo najviše pratitelja i rade nam najbolji promet. Neke održavamo jer su "nužno zlo" i pitamo se kad ćemo napokon do kraja prokljuviti sav njihov potencija o kojem drugi pričaju. Koju god izabrali za korištenje, ne možemo ne primijetiti kako su one u 21. stoljeću postale liderski kanal za oglašavanje.
No, koje su mreže prema istraživanjima najpopularnije te koje vam je najisplativije održavati kako bi vaš proizvod ili usluga doprli do najveće moguće publike? Evo popisa:
Facebook su već mnogi otpisali i proglasili ga mrežom za starije ljude, ali ova platforma ne samo da se ne da, nego i dalje raste. Možda zbog jednostavnosti korištenja, možda zato što nam je svima već toliko dugo u životima, ali Facebook je zasjeo na prvo mjesto na ljestvici isplativih mreža za oglašavanje biznisa.
Prema najnovijem tromjesečnom izvješću Mete (Facebookove matične tvrtke), Facebook je premašio tri milijarde mjesečno aktivnih korisnika. To bi značilo da ovu društvenu mrežu koristi itekako vrijednih 37 posto sveukupne populacije!
Na Facebooku možete stvarati sadržaj putem teksta, videozapisa, slika i priča i to s pomoću algoritma koji promiče smislen razgovor i interakciju među pratiteljima, ali i ostalim članovima. Popularnost Facebooka uvelike je posljedica toga što je prva velika platforma društvenih medija čiji se korisnici broje u milijunima. Ali samo zato što je stariji ne znači da Facebook nije učinkovit za marketing - zapravo, vjerojatnije je da ćete baš tamo pronaći raznoliku publiku, što demografski što generacijski.
YouTube
Možda vam je prav asocijacija kada spomenemo YouTube slušanje muzike. No, ova društvena platforma s preko dva milijuna aktivnih korisnika mjesečno toliko je više od toga. To jedna je od najpopularnijih web lokacija društvenih medija i druga najčešće korištena tražilica iza Googlea.
Pojedinci širom svijeta provode zajedno milijardu sati dnevno gledajući videozapise na YouTubeu, a procjenjuje se da jedan pretplatnik na YouTubeu vrijedi 25 puta više od sljedbenika na TikToku.
Tvrtke i pojedinci će uglavnom iskoristiti video sadržaj na ovoj platformi, bilo u dugom ili kratkom obliku (duljine manje od jedne minute). Da biste stekli snažnu "vojsku sljedbenika" na YouTubeu 2024., osigurajte da vaš proizvod dosljedno prenosi sadržaj i surađuje s gledateljima koji komentiraju ili se pretplate na vaš kanal.
Mnogim je Instagram najdraža društvena mreža nakon Facebooka ili pak prva zbog jednostavnosti korištenja. Instagram je također ogromna platforma s dvije milijarde korisnika, usredotočena na vizualno privlačan sadržaj.
Cilj korištenja Instagrama trebao bi biti uspostavljanje snažnog vizualnog identiteta kako bi vaš brend mogao njegovati autentičnu i visoko angažiranu publiku. Većina korisnika Instagrama usredotočit će se na kvalitetne fotografije i videozapise koji su im predstavljeni u njihovom feedu, stoga svakako stvorite sadržaj koji je prvenstveno vizualno privlačan i može prenijeti poruku s malo ili nimalo riječi. Ne zaboravite na hashtagove koji će povećati angažman i doseg objavljenog sadržaja što vam je svakako u cilju.
TikTok
Počevši od 2019. godine, TikTok je porastao na više od 1.5 milijardi aktivnih korisnika u manje od četiri godine s očekivanjima da će do kraja 2024. doseći 2 milijarde.
Kako bi iskoristili potencijal TikToka, ključno je stvoriti učinkovitu marketinšku strategiju. Budući da je TikTok još relativno nov, dostupno je manje podataka koji pomažu tvrtkama da razumiju najbolji način plasiranja na platformu. Preporuka je da se upoznate s platformom, stvorite sadržaj koji odgovara vašoj ciljnoj publici i izgradite zajednicu sljedbenika. Pratite njihove reakcije na vaš objavljeni sadržaj i trudite im se dati što traže. Nešto novo, brzo, zabavno, često provokativno i drugačije.
Budući da je TikTok platforma koja brzo raste, trebate se što prije ukrcati na ovaj brod. Uz samo jedan dobro odrađen post, vaš sadržaj ima mogućnost postati viralan i tako preko noći nove sljedbenike, pa i kupce.
X (nekadašnji Twitter)
Nekadašnji Twitter imao je pomalo uzburkao more posljednjih godina. Mreža aktivnih korisnika X-a broji njih oko 550 milijuna, i premda nije tako brojna, tamo se "obrađuju" raznovrsne teme, od politike, kulture, društvenih problema i slično.
X mnogi doživljavaju kao pouzdanu i ozbiljnu platformu gdje se objavljuju necenzurirane vijesti, mišljenja i komentari te koja općenito podržava slobodu govora. pa bi u budućnosti mogla biti vrlo važan izvor pouzdanih informacija. Upravo zato mogla bi privlačiti sve više korisnika te je pravo vrijeme da i vi na njoj podijelite "svoju istinu". Na X-u neće biti bilo tko, već se smatra ozbiljnijom društvenom mrežom na kojoj možete itekako dobro izgraditi osobnost svoga brenda te njegovati zajednicu koja ga voli i podržava. Usto, krstareći njime naići ćete na svježe informacije, ideje te ćete vrlo brzo doći do zaključka (ako već niste), kako se radi o jednostavnoj platformi za korištenje na kojoj je moguće pratiti sve novodolazeće trendove.
Čitajte i druge tekstove autorice Sanje Bubalo koja piše prvenstveno o biznisu i financijama, ali ima i korisne životne savjete.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.
*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.
- UPRAVLJANJE TALENTIMA I UČINKOM
Kako uočiti da osoba podbacuje na poslu? I što učiniti?
- RASPOLAGANJE NOVCEM
Prepaid kartice: trošite koliko imate i mudro planirate budžet!
- NACIONALNI TJEDAN DOVOĐENJA KUĆNIH LJUBIMACA NA PO
Ljubimci na radnom mjestu pridonose boljoj atmosferi i produktivnosti zaposlenika