- Zašto je dobro organizirati uredske božićne zabave?
- Kako postići rodnu ravnopravnost u javnom i poslovnom sektoru
- Zašto je interna komunikacija jednako važna kao i eksterna
- Kako svog limenog ljubimca njegovati zimi
- Koje sve potpore poslodavci mogu dobiti od države?
- TOP 5 savjeta kako se odgovorno brinuti o kućnim ljubimcima
- Stambena politika RH – mit ili stvarnost
- Kako aktivirati žene 55+ da se vrate na tržište rada
- Važne tekućine u automobilu - koliko ih često mijenjati da automobil dulje traje?
- Što darovati klijentima i suradnicima?
Zbog neizvjesnosti koju je donijela i još uvijek nosi COVID pandemija, a i kriza popraćena visokim rastom cijene energenata, mnogi se vlasnici odlučuju na zatvaranje svojih trgovačkih društava. Da bi mogli zatvoriti svoja trgovačka društva, ona moraju proći kroz razdoblje likvidacije.
Prema Zakonu o trgovačkim društvima (NN 40/19), članak 367, stavka 1 kaže da su razlozi za prestanak društva:
- istek vremena određenog u statutu, ako je društvo bilo osnovano na određeno vrijeme
- Odluka glavne skupštine koja se mora donijeti s glasovima koji predstavljaju najmanje tri četvrtine temeljnoga kapitala zastupljenoga na glavnoj skupštini društva pri donošenju odluke, ako se statutom za to ne traži veća većina ili ispunjenje dodatnih pretpostavki
- pravomoćna odluka registarskog suda kojom se određuje brisanje društva po službenoj dužnosti
- pripajanje društva drugome društvu, spajanje s drugim društvom i podjela društva razdvajanjem
- otvaranje stečajnog postupka
- ništetnost društva
- ukidanje društva
Ako se radi o prestanku društva donošenjem odluke, tada se ta odluka treba prijaviti u sudski registar. Društvo dobiva u nazivu nastavak 'u likvidaciji' kako bi sve zainteresirane stranke bile svjesne toga. Za vrijeme likvidacije, potrebno je obavijestiti sve interesne skupine o namjeri prestanka društva, od banke, do Porezne uprave.
Za vrijeme postupka likvidacije, društvo vode likvidatori, najčešće one osobe koje su i inače vodile i zastupale društvo. Ako likvidatore imenuje sud, imaju pravo na nagradu za svoj rad.
Proces likvidacije teče ovim slijedom:
- prvo se naprave početna likvidacijska financijska izvješća
- zatim likvidatori pozivaju vjerovnike da prijave svoje tražbine (u roku od šest mjeseci od dana objave poziva – osim ako se radi o j.d.o.o., tada je rok dva mjeseca)
- nakon što prođe proces prijave tražbina, likvidatori utvrđuju je li imovina dovoljna za podmirenje svih tražbina s kamatama – ako ne, potrebno je bez odlaganja zaustaviti proces likvidacije i započeti s postupkom stečaja
- nakon što je sve utvrđeno, izrađuje se izvješće o provedenoj likvidaciji i prijedlog o podjeli imovine društva
- podjela imovine društva se može izvršiti godinu dana nakon objave poziva, dok je to kod j.d.o.o.-a šest mjeseci
- naposljetku se izrađuju zaključna likvidacijska financijska izvješća i izvješće o provedenoj likvidaciji, koja moraju biti prihvaćena na skupštini, što se predaje u sudu kako bi se upisalo brisanje društva iz sudskog registra
Svu poslovnu dokumentaciju društva je potrebno predati na čuvanje Hrvatskoj gospodarskoj komori.
Prilikom odluke o likvidaciji, svakako savjetujemo konzultiranje s računovođom i pravnikom/odvjetnikom, budući da je proces kompleksan i dugotrajan.
*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
- UPRAVLJANJE TALENTIMA I UČINKOM
Kako uočiti da osoba podbacuje na poslu? I što učiniti?
- RASPOLAGANJE NOVCEM
Prepaid kartice: trošite koliko imate i mudro planirate budžet!
- NACIONALNI TJEDAN DOVOĐENJA KUĆNIH LJUBIMACA NA PO
Ljubimci na radnom mjestu pridonose boljoj atmosferi i produktivnosti zaposlenika