hrana, prehrana na poslu
Izvor: Tima Miroshnichenko/Pexels
Velibor Živkov
PREHRANA NA POSLU

Kako zadržati zdrave navike na radnom mjestu

U današnjem ubrzanom svijetu, gdje mnogi od nas provode veći dio svog vremena na radnom mjestu, briga o zdravlju i prehrani često pada u drugi plan. Stres, nedostatak vremena i nepravilna prehrana mogu negativno utjecati na naše fizičko i mentalno zdravlje. S druge strane, iako se čini da je teško održavati zdrave navike na poslu, uz malo planiranja i svijesti, to je sasvim moguće.

Prehrana na poslu je ključni faktor za očuvanje energije, produktivnosti i općeg zdravlja tijekom radnog dana. Nezdrava hrana, grickalice i pretjerana konzumacija kofeina mogu dovesti do pada energije, gubitka koncentracije i dugoročnih zdravstvenih problema. Iz tog razloga je važno usmjeriti se prema zdravijim izborima hrane i održavati uravnotežene obroke tijekom radnog dana.

Planiranje obroka: Napravite plan prehrane za radni tjedan koji je pred vama

Kada je riječ o održavanju zdravih navika na poslu, ključni faktor je planiranje obroka za radni tjedan koji je pred vama. Uz pravovremenu pripremu i planiranje, možete osigurati da svaki dan na poslu imate zdrave i hranjive obroke koji će vam pružiti energiju i doprinijeti vašoj optimalnoj produktivnosti.

Prvi korak u izradi plana prehrane za radni tjedan je odabir namirnica koje uključuju sve potrebne hranjive sastojke. Razmislite o raznolikim izvorima proteina poput piletine, ribe, tofua ili mahunarki. Uz to, uključite u obroke i složene ugljikohidrate poput integralnih žitarica, povrća i voća, što će vam pružiti dugotrajnu energiju. Također ne zaboravite na zdrave masti poput orašastih plodova, avokada ili maslinovog ulja.

Nakon što ste osmislili svoje obroke, napravite popis namirnica koje će vam biti potrebne. Ako imate vremena, odlazak u trgovinu s popisom može biti vrlo koristan. Tako ćete biti sigurni da imate sve što vam je potrebno i izbjeći impulzivne kupovine nezdrave hrane.

Možete unaprijed skuhati neke obroke i spremati ih u posude za kasnije. Na primjer, možete napraviti veću porciju zdraog variva ili juhe koju ćete podijeliti na manje obroke za svaki radni dan. Također, možete nasjeckati svježe voće i povrće i staviti ih u prikladne posude za užinu tijekom radnog dana.

Važno je da planirate svoju prehranu tako da uključite sve potrebne obroke: doručak, ručak, večeru i užinu. Tako ćete održavati ravnotežu i spriječiti prejedanje ili pretjerano posezanje za nezdravim opcijama tijekom dana.

Konačno, ne zaboravite na fleksibilnost. Planiranje obroka je odličan način da ostanete posvećeni zdravoj prehrani, ali budite otvoreni za prilagodbu ako se pojave nepredviđene okolnosti. Ako vam se dogodi da ne možete pripremiti obrok kod kuće, istražite zdrave opcije dostupne u lokalnim restoranima.

Catering kao rješenje: Kako odabrati zdrave obroke za kolektiv

Kada je u pitanju prehrana na poslu, kvalitetan catering za tvrtke može biti izvrsno rješenje za kolektiv. Da biste osigurali zdrave obroke za sve zaposlene na ovaj način, važno je pažljivo odabrati catering tvrtke. Prvi korak je istražiti različite catering opcije koje su dostupne u vašem području. Tražite catering usluge koje se fokusiraju na zdravu prehranu i nude raznovrsne opcije, uključujući obroke sa svježim voćem, povrćem i kvalitetnim proteinima. Nemojte se ustručavati postavljati pitanja o ponudama i izraziti posebne zahtjeve. Pitajte o načinu pripreme hrane, koriste li svježe i kvalitetne sastojke, kao i mogućnostima prilagodbe obroka prema specifičnim prehrambenim potrebama ili alergijama. Također se raspitajte o načinu dostave hrane i koliko je logistički pouzdano.

Osim kvalitete hrane, razmotrite i druge faktore poput cijene, fleksibilnosti i profesionalnosti catering tvrtke. Budite otvoreni za pregovore i izrazite svoje specifične zahtjeve kako biste osigurali potpunu prilagodbu potrebama vašeg kolektiva.

Catering kao rješenje za prehranu na poslu može biti vrlo koristan jer omogućava zaposlenicima da uživaju u zdravim i ukusnim obrocima bez potrebe da sami pripremaju hranu. Pažljivim odabirom catering tvrtke koja se fokusira na kvalitetu i nutritivnu vrijednost hrane, možete osigurati da svi zaposlenici imaju pristup zdravim obrocima koji će podržati njihovo dobro zdravlje i produktivnost na radnom mjestu.

Kako izbjeći zamke nezdrave prehrane na radnom mjestu

Brza hrana često predstavlja izazov kada je u pitanju održavanje zdrave prehrane na radnom mjestu. Ubrzani tempo i nedostatak vremena često nas navode da posegnemo za nezdravim opcijama koje su brzo dostupne, ali dugoročno mogu negativno utjecati na naše zdravlje. Međutim, postoji nekoliko koraka koje možete poduzeti kako biste izbjegli zamke nezdrave prehrane i održali uravnoteženu prehranu tijekom radnog dana. Prvi korak je već spomenuto planiranje i priprema obroka kod kuće, kao i stvaranje zdravih navika kupovine.

Kada su u pitanju međuobroci, umjesto da posegnete za nezdravim grickalicama iz automata ili kioska, pripremite zdrave užine kod kuće. Možete nasjeckati mrkvu ili krastavac i staviti ih u posudu za užinu, također možete napraviti domaći humus ili grčki jogurt s voćem. Ove zdrave užine će vam pružiti potrebnu energiju tijekom radnog dana. Kada se suočite s opcijama brze hrane na radnom mjestu, razmislite o alternativama i istovremeno obratite pažnju na veličinu porcija.

Izbjegavanje zamki nezdrave prehrane na radnom mjestu zahtijeva malo planiranja i određenu edukaciju u ovom području. Postavljanje prioriteta i fokusiranje na zdravu prehranu može donijeti mnoge koristi, uključujući održavanje zdravog tjelesnog i mentalnog stanja. Uz malo truda i predanosti, možete prevladati izazove brze hrane na radnom mjestu i uspostaviti zdrave prehrambene navike koje će vam pružiti energiju, održavati fokus i pomoći vam da postignete svoje ciljeve na poslu i izvan njega. Pametni izbori u prehrani su ključni, a svaki mali korak prema zdravijem načinu života vodi dugoročnom unapređenju vašeg zdravlja i blagostanja.

Aktivnost tijekom radnog dana: Kako uključiti vježbanje i kretanje na poslu

Fizička aktivnost često je upitna kada govorimo o zaposlenicima, zbog potrebe za dugotrajnim sjedenjem, kao i zbog ograničenog vremena. Međutim, postoji nekoliko načina kako možete uključiti aktivnost u svoju svakodnevnu rutinu na radnom mjestu.

Prije svega, preporučuje se da iskoristite pauze za vježbanje. Umjesto da sjedite za stolom tijekom pauze za ručak, odvojite nekoliko minuta za brzu šetnju u blizini ureda. To će vam pomoći da se razgibate, poboljšate cirkulaciju i osvježite um. Također, razmotrite mogućnost vježbanja putem mobilnih aplikacija ili kratkih vježbi koje možete raditi u tom periodu ako radite od kuće. Još jedan čest savjet koji doprinosi zadovoljenju svakodnevne potrebe za aktivnošću je da koristite stepenice umjesto dizala. Penjanje stepenicama je odličan način da aktivirate mišiće nogu i poboljšate kondiciju. Osim toga, možete parkirati svoj automobil malo dalje od ureda kako biste dobili dodatnu šetnju do radnog mjesta.

Kao oblik team buildinga, možete organizirati grupne aktivnosti s kolegama. Možete predložiti da se organizira pauza za vježbanje ili kratka šetnja tijekom radnog vremena. To će vam pružiti priliku da se povežete s kolegama i istovremeno poboljšate fizičku kondiciju. Također, možete koristiti slobodno vrijeme za timsku rekreaciju poput nogometa, košarke ili neke druge aktivnosti koju svi vole.

Ako nemate mogućnost napuštanja radnog mjesta tijekom radnog vremena, možete koristiti posebne lopte za sjedenje koje vam omogućuju blago kretanje i aktiviranje mišića leđa i trbuha tijekom sjedenja.

Uključivanje aktivnosti tijekom radnog dana može imati pozitivan utjecaj na vaše zdravlje i produktivnost. Redovita tjelesna aktivnost poboljšava raspoloženje, smanjuje stres, povećava energiju i održava zdravu tjelesnu težinu. Stoga, pokušajte pronaći načine da uključite vježbanje i kretanje u svoju svakodnevicu i teko doprinesite svom zdravom načinu života.

Eliminiranje zamki nezdrave prehrane i usvajanje zdravih navika na radnom mjestu zahtijeva razumijevanje potreba svake pojedine osobe u kontekstu zdravog načina života, planiranje i predanost. Unaprijed planirajte obroke, birajte zdrave opcije i izbjegavajte brzu hranu, istovremeno ulažući napor u uključivanje tjelesne aktivnosti u svoju svakodnevicu. Sve ove promjene će pomoći održavanju zdrave prehrane i aktivnog načina života na radnom mjestu, poboljšavajući naše zdravlje i opće blagostanje.

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.

Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.