kritika, review
Izvor: Athree23/Pixabay
Ivana Radić
MEĐULJUDSKI ODNOSI NA POSLU

Kako se nositi s negativnom kritikom ili komentarom

Često se nađemo u situaciji da dobijemo negativnu kritiku ili komentar na nešto što radimo. Vrlo često nas to 'upikne' i danima se osjećamo loše. Komentari mogu biti konstruktivni, ali i zlonamjerni. Mogu pogađati osobu ili ponašanje.  Ako vi dajete negativnu kritiku, onda kritizirajte ponašanje, a ne napadajte osobu, jer je to onda osobna kritika i ona uvijek jako boli.

Davanje kritike

Osobne kritike treba izbjegavati, osim ako zaista nekoga želite uvrijediti ili povrijediti. Ako želite da netko napravi nešto na drugačiji način, onda pokušajte komentirati ponašanje. Nemojte napadati i kritizirati na osobnoj razini jer se mnoge situacije tako zakompliciraju, a vi, umjesto da imate dobar odnos, završite da nemate nikakav odnos s drugom osobom.

Nedavno sam dobila komentare za svoje predavanje. Od ukupno 50 komentara koji su bili odlični, bio je jedan baš loš. Napominjem da me loši komentari ne bole više kao prije, doživljavam ih ili konstruktivnima ili jednostavno kao neku protutežu, mora barem jedan biti loš. Nije sve savršeno, pa tako niti ja i uvijek ima mjesta za poboljšanje.

Pogledajte stvari iz druge perspektive

Iako nam nije ugodno dobiti negativnu kritiku ili komentar budite svjesni situacije u kojoj se nalazite i pogledajte stvari iz druge perspektive. Meni je bilo jasno, u ovom slučaju koji sam opisala, da negdje mora ležati razlog ovakvog komentara. Stvar je bila u tome da je jedna polaznica zalutala na predavanje, ona je očekivala puno više, ali je zaboravila da se radi o publici koja se uči osnovama. Otuda i loš komentar. Stvar je perspektive i očekivanja. U nekoj drugoj situaciji, prije X godina, osjećala bih se loše, mučila bi me upravo ta jedna osoba od njih 50 i ne bi bilo važno što je drugima sve super, ta jedna bi me proganjala.

Primanje kritike

I proganjaju nas mnoge situacije dok ne postanemo svjesni sebe i svojih talenata. Kada smo sigurni u ono što govorimo i u vlastitu vrijednost, takve komentare potpuno drugačije doživljavamo.

Pokušajte odgovoriti na pitanja:

  1. Tko me kritizira?
  2. Koji kontekst ima ova kritika?
  3. Odnosi li se kritika na mene osobno ili na ponašanje?

Ako ste sigurni da ste sve dobro napravili i da nema razloga za komentar ili kritiku, pokušajte shvatiti motiv osobe koja vam je uputila komentar ili kritiku. Radi li se o zlonamjernoj kritici, površnoj kritici ili ima neke osnove za sve navedeno.

Ako nešto trebate mijenjati ili vidite prostor za poboljšanje, budite zahvalni! To je samo još jedan način da postanete bolji.

Konstruktivni komentari

Kada je komentar konstruktivan, u bilo kojem poslu, možete dobiti besplatan pogled s druge strane. Osim toga, možete iščitati i što možete bolje napraviti, ako je moguće. Ne treba se bojati konstruktivnih komentara jer su oni pozitivni za nas, s njima rastemo i razvijamo se. No svaki komentar treba znati prihvatiti i raditi na poboljšanjima. S druge strane, i komentar treba znati napisati ili reći na način da nekome pomognete, a da osobu ne uvrijedite. Vrlo je lako nekoga uvrijediti, ali dati osobi pozitivnu kritiku je ipak jedna pomalo zahtjevnija forma.

Ona druga vrsta komentara, kada vas netko kritizira i ne objasni što je dobro, a što nije dobro, nije konstruktivna i na to se ne treba obazirati.
Kada dobijete kritiku nemojte beskrajno analizirati što ste pogrešno rekli ili napravili. Važno je osvijestiti pogrešku i ne ponoviti je sljedeći put. Možda možete promijeniti taktiku, ponašanje, pristup, poboljšati svoj nastup.

Uvijek zapamtite da je važno da ste ljubazni, odgovorite na komentar ili kritiku na pozitivan način i nemojte se beskonačno okrivljavati zbog toga što je nešto bilo ispod očekivanja ili što ste 'zeznuli' stvar. Svaki dan je novi dan i sve možete promijeniti, popraviti, doraditi. Pružite sebi priliku da se razvijate i da rastete, da 'bildate' svoje talente i vještine i da sjajite upravo onako kako trebate!

Ako vas zanima više sličnih tema pratite #ljudski resursi i #psihologija

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.