Kako profesionalno urediti poslovni prostor
Izvor: Pexels
Velibor Živkov
KORAK VIŠE

Kako profesionalno urediti poslovni prostor

Konkurencija u poslovnom sektoru svakim je danom sve veća i jača, stoga tvrtke pridaju važnost svakom segmentu svog poslovanja. Iz tog razloga mnoge tvrtke danas ulažu velike napore kako bi svojim zaposlenicima osigurale što bolje uvjete rada i tako očuvale svoj ugled.

Uređenje uredskog prostora jedan je od glavnih čimbenika uspjeha tvrtke jer izravno utječe na produktivnost i rezultate zaposlenika. Osim toga, uredski prostor može biti i mjesto susreta potencijalnih i sadašnjih klijenata, stoga je važno predstaviti se u pravom svjetlu i ostaviti snažan dojam na kolege.

U nastavku ćemo vam predstaviti neke od smjernica za organizaciju radnog kutka s kojima će vaša tvrtka postati pravi primjer profesionalno uređenog prostora.

Funkcionalnost i udobnost

Glavna namjena uredskih prostora je zadovoljiti potrebe zaposlenika i učiniti im svakodnevni život na poslu što ugodnijim. Danas je posebno popularan koncept 'otvorenog prostora' koji se pokazao vrlo učinkovitim za funkcioniranje timova, ali i korisnim za dogovaranje. Ovakvim radnim okruženjima cilj je 'zbližiti' zaposlenike i potaknuti komunikaciju među njima, što u konačnici rezultira boljom suradnjom i lakšom razmjenom ideja.

Glavna karakteristika otvorenih ureda su prostrani radni stolovi koji su često postavljeni jedan nasuprot drugog, dovoljno slobodnog prostora između kutija i velika količina prirodnog osvjetljenja. Kvalitetan namještaj jedan je od prioriteta kada su u pitanju uvjeti rada, stoga je ulaganje u udobne uredske stolce i prostrane stolove uvijek dobar potez.

Iako ovakva oprema zahtijeva nešto više novca, rok trajanja je neusporedivo duži u odnosu na prosječan namještaj, a zadovoljstvo zaposlenika nemjerljivo.

Adekvatna oprema za svakodnevno funkcioniranje

Kako bi zaposlenici mogli neometano obavljati svoje radne zadatke, potrebno ih je opremiti svom potrebnom opremom. Računalo je danas neizostavan alat bez kojeg ne možemo zamisliti radni dan, a koji nam uz dodatnu opremu kao što su odgovarajući toneri za printere i fotokopirni papir olakšavaju svakodnevno funkcioniranje.

Podrazumijeva se da će nam uvijek pri ruci biti sitni potrošni uredski materijal koji inače imamo na zalihi u svakoj trgovini. Kako bismo se lakše snalazili u prostoru i držali sve potrebne stvari na svom mjestu, trebali bismo razmisliti o zasebnom skladišnom prostoru. Funkcionalne police i različiti ormari izvrstan su izbor kada je riječ o odlaganju materijala, a da ne biste narušili postojeći interijer, birajte one boje i tonove koji će biti u skladu s ostatkom uredskog namještaja.

Dekorativni elementi za bolju produktivnost

Osim što je funkcionalnost glavna karakteristika uredskog prostora, ne smijemo zaboraviti ni na još jedan bitan faktor, a to je dekorativnost. Uredi ne bi smjeli biti sterilni i monotoni, već bi trebali odisati ugodnom atmosferom i činiti da se prisutni osjećaju opušteno i smireno. Taj efekt možete postići tako da urede oplemenite biljkama i pobrinete se za što više prirodnog osvjetljenja.

Tako će cjelokupni prostor, boje zidova i ostalih elemenata doći do izražaja, a sam ured će izgledati prostranije. Uokvirene slike ili originalni posteri mogu biti odličan ukras za zidne površine, a inspiraciju uvijek možete potražiti u specijaliziranim časopisima ili na web stranicama koje se bave dizajnom i uređenjem interijera.

Dodatne prostorije za relaksaciju

Uredi ponekad mogu biti stresna mjesta zbog prirode samog posla, čestih kratkih rokova, ali i nepredviđenih izazovnih situacija. Zato je važno da zaposlenici tijekom radnog vremena imaju priliku na trenutak se distancirati od posla i kvalitetno predahnuti u ugodnom okruženju. Ove sobe su uglavnom namijenjene opuštanju, a opremljene su udobnim namještajem, ugodnom rasvjetom, kao i raznim društvenim igrama poput stola za biljar ili pikada.

Neke tvrtke čak imaju posebne prostorije za aktivnosti poput joge i meditacije ili čak teretanu opremljenu svim potrebnim spravama za fitness. Prostori za opuštanje značajno smanjuju stres među zaposlenicima i jedno su od omiljenih mjesta okupljanja kolega.

Mnogo je načina i stilova uređenja uredskog prostora, ali pri reorganizaciji ureda potrebno je voditi računa o samoj prirodi poslovanja i potrebama vaših zaposlenika. Neminovno je da uredski prostor ima velik utjecaj na produktivnost zaposlenika, a samim time i uspješnost vašeg poslovanja, stoga se ovom segmentu s razlogom pridaje velika važnost.

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.

Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.