Kako odabrati redatelja za reklame i kreativne kampanje
Izvor: Geralt/Pixabay
Nataša Krezić
TIPS&TRICKS ZA MARKETINGAŠE

Kako odabrati redatelja za reklame i kreativne kampanje

Običaj je da agencija i kreativni direktor predlažu, a nerijetko i biraju redatelja. To je razumljivo, jer su izravno zainteresirani odabrati osobu i stil koji najbolje dogovara njihovoj kreativi.

Međutim, to nikako ne znači da biste vi, kao osoba odgovorna za brend i budžet, trebali šutjeti i sjediti sa stane, Dapače, ako mene pitate, trebali biste aktivno sudjelovati u izboru redatelja jer je on jedna od ključnih osoba za realizaciju kreative. Njegova (ili njena) estetika, tankoćutnost i doživljaj kreative moraju zaokružiti priču i dati joj željeni izričaj. I sve to u 30 sekundi.

I zato evo kako ozbiljno i sustavno pristupiti odabiru redatelja te kako aktivno sudjelovati i u kreativnom procesu, a da ste od pomoći i nenametljivi.

1. Usuglasite 'look and feel' koji ciljate s agencijom - ne ustručavajte se izreći svoje mišljenje i artikulirati želje, osobito po pitanju ugođaja i dojma. Recite što vam se sviđa, a što ne - zajednička vizija je svima u interesu. Kao i u vezi, neizrečene želje unutar tima izazivaju razmirice i prepreka su zajedničkom rastu i razvoju.

2. Provjerite koliki budžet možete izdvojiti za redatelja - iako bismo svi htjeli da nam reklame režiraju holivudski majstori, malo tko ih si može priuštiti, a i pitanje je kome se to isplati.

3. Tražite od agencije prijedlog redatelja koji se uklapaju u vašu viziju i budžet - agencija ima iskustva i poznaje raspoložive i potencijalne redatelje te sigurno može predložiti izbor potencijalnih redatelja.

4. Pregledajte radove predloženih redatelja (reels) koji se uklapaju u vaš budžet i viziju - ne trošite ničije vrijeme na kurtoaziju.

5. Upoznajte redatelje čiji radovi su vas se dojmili - lice u lice je najbolji način da provjerite ima li 'kemije' među vama. Ne želite u timu kreativce koji se ne uklapaju u vašu viziju i s kojima niste 'kliknuli'. I ovako će ponekad biti izazovno.

6. Odaberite do tri redatelja i zatražite realizaciju priče kroz listu kadrova s detaljnim opisom - ovo je najbolji način da vidite kako redatelj razmišlja, ima li viziju za vaš brend i kreativu. Vjerujte mi, jako je važno da ljudi koji moraju 'prodati' vašu priču u nju vjeruju.

7. Od odabranog redatelja (do dva) zatražite redateljsku razradu - vodite računa da, ako tražite od nekoga da napravi nešto za ništa, uvijek i iznad svega cijenite njegovo vrijeme.

Redateljska razrada

Redateljska razrada je prilika da redatelj podijeli s klijentom i agencijom svoju viziju finalne reklame. Redateljska razrada uključuje ciljani look and feel, prijedlog kamere i svjetla, kostima, casta, lokacije i glazbe. Redateljska razrada uključuje i realizaciju cijele priče i razradu kadrova.

U pravilu, agencije su te koje traže redateljsku razradu, ali ako vaša agencija nema tu praksu, dobro je znati da je možete tražiti, jer biste svakako trebali.

Neki su redatelji bolji u pisanju razrada, drugi u prezentiranju uživo, a oni rijetki od toga naprave pravi mali event s nizom isječaka iz filmova, serija, glazbenih spotova itd. Uživajte u procesu, ali uvijek imajte fokus na bitno: brend i priču.

Suradnja

Neovisno o stilu, načinu pisanja ili prezentiranju, jedino što bi vam trebalo biti bitno kod razrade je je li redatelj sposoban iznijeti vašu kreativnu viziju. Ništa manje važna nije energija između agencije i redatelja kao i primamljivost samog projekta za redatelja.

Uzmite u obzir i raspoloživost redatelja - zauzetost, dislociranost i sl. Ako niste skloni dugoročnom planiranju već ad hoc aktivnostima trebat će vam manje zauzet redatelj ili više redatelja kako biste ih mogli izmjenjivati, a da pri tome ne kompromitirate viziju.

Tome se može doskočiti planiranjem kampanja na godišnjoj razini što će koristiti svim uključenim stranama. Imajte na umu da su kreativci (ne samo redatelji već i glumci i dr.) slobodni umjetnici koji žive od projekta do projekta i nerijetko znaju cijeniti stabilnost koju dobro planiranje donosi svima.

Kako odabrati redatelja

Moglo bi vas zanimati:

Ako vas zanima više sličnih tema pratite i #marketing&pr&prodaja

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.