- 4 savjeta kako da održite svoj dobar glas
- ŠEST savjeta kako rashladiti dom i pritom uštedjeti
- Provjerite je li prevruće za šetnju sa psom
- Kada i koliko zalijevati sobne biljke
- Kako i gdje se rashladiti na 14 stupnjeva uz jezero duboko ispod površine zemlje
- Udomljavanje ili kako životinja može postati član obitelji
- 4 zlatna savjeta - kako početi investirati
- TOP 5 razloga zašto je dobro poslovati i/ili raditi u manjoj sredini
- 3 najiritantnije navike kolega i kako se nositi s njima
- STUPA NA SNAGU 2022. - Koje su se zakonske promjene do sada dogodile, a koje će se tek dogoditi

Običaj je da agencija i kreativni direktor predlažu, a nerijetko i biraju redatelja. To je razumljivo, jer su izravno zainteresirani odabrati osobu i stil koji najbolje dogovara njihovoj kreativi.
Međutim, to nikako ne znači da biste vi, kao osoba odgovorna za brend i budžet, trebali šutjeti i sjediti sa stane, Dapače, ako mene pitate, trebali biste aktivno sudjelovati u izboru redatelja jer je on jedna od ključnih osoba za realizaciju kreative. Njegova (ili njena) estetika, tankoćutnost i doživljaj kreative moraju zaokružiti priču i dati joj željeni izričaj. I sve to u 30 sekundi.
I zato evo kako ozbiljno i sustavno pristupiti odabiru redatelja te kako aktivno sudjelovati i u kreativnom procesu, a da ste od pomoći i nenametljivi.
1. Usuglasite 'look and feel' koji ciljate s agencijom - ne ustručavajte se izreći svoje mišljenje i artikulirati želje, osobito po pitanju ugođaja i dojma. Recite što vam se sviđa, a što ne - zajednička vizija je svima u interesu. Kao i u vezi, neizrečene želje unutar tima izazivaju razmirice i prepreka su zajedničkom rastu i razvoju.
2. Provjerite koliki budžet možete izdvojiti za redatelja - iako bismo svi htjeli da nam reklame režiraju holivudski majstori, malo tko ih si može priuštiti, a i pitanje je kome se to isplati.
3. Tražite od agencije prijedlog redatelja koji se uklapaju u vašu viziju i budžet - agencija ima iskustva i poznaje raspoložive i potencijalne redatelje te sigurno može predložiti izbor potencijalnih redatelja.
4. Pregledajte radove predloženih redatelja (reels) koji se uklapaju u vaš budžet i viziju - ne trošite ničije vrijeme na kurtoaziju.
5. Upoznajte redatelje čiji radovi su vas se dojmili - lice u lice je najbolji način da provjerite ima li 'kemije' među vama. Ne želite u timu kreativce koji se ne uklapaju u vašu viziju i s kojima niste 'kliknuli'. I ovako će ponekad biti izazovno.
6. Odaberite do tri redatelja i zatražite realizaciju priče kroz listu kadrova s detaljnim opisom - ovo je najbolji način da vidite kako redatelj razmišlja, ima li viziju za vaš brend i kreativu. Vjerujte mi, jako je važno da ljudi koji moraju 'prodati' vašu priču u nju vjeruju.
7. Od odabranog redatelja (do dva) zatražite redateljsku razradu - vodite računa da, ako tražite od nekoga da napravi nešto za ništa, uvijek i iznad svega cijenite njegovo vrijeme.
Redateljska razrada
Redateljska razrada je prilika da redatelj podijeli s klijentom i agencijom svoju viziju finalne reklame. Redateljska razrada uključuje ciljani look and feel, prijedlog kamere i svjetla, kostima, casta, lokacije i glazbe. Redateljska razrada uključuje i realizaciju cijele priče i razradu kadrova.
U pravilu, agencije su te koje traže redateljsku razradu, ali ako vaša agencija nema tu praksu, dobro je znati da je možete tražiti, jer biste svakako trebali.
Neki su redatelji bolji u pisanju razrada, drugi u prezentiranju uživo, a oni rijetki od toga naprave pravi mali event s nizom isječaka iz filmova, serija, glazbenih spotova itd. Uživajte u procesu, ali uvijek imajte fokus na bitno: brend i priču.
Suradnja
Neovisno o stilu, načinu pisanja ili prezentiranju, jedino što bi vam trebalo biti bitno kod razrade je je li redatelj sposoban iznijeti vašu kreativnu viziju. Ništa manje važna nije energija između agencije i redatelja kao i primamljivost samog projekta za redatelja.
Uzmite u obzir i raspoloživost redatelja - zauzetost, dislociranost i sl. Ako niste skloni dugoročnom planiranju već ad hoc aktivnostima trebat će vam manje zauzet redatelj ili više redatelja kako biste ih mogli izmjenjivati, a da pri tome ne kompromitirate viziju.
Tome se može doskočiti planiranjem kampanja na godišnjoj razini što će koristiti svim uključenim stranama. Imajte na umu da su kreativci (ne samo redatelji već i glumci i dr.) slobodni umjetnici koji žive od projekta do projekta i nerijetko znaju cijeniti stabilnost koju dobro planiranje donosi svima.
Moglo bi vas zanimati:
- INFOGRAFIKA - Koliko su boje važne i kako ih iskoristiti za bolje brendiranje
- I brendovi imaju osobnost! 4 modela kako da se vaš brend istakne na tržištu
- Kako napisati dobar brief u 7 koraka
- Kako organizirati kreativni natječaj (a da pritom nikoga ne naljutite)
Ako vas zanima više sličnih tema pratite i #marketing&pr&prodaja
*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
- SEDAM MAGIČNIH IZVORA
Evo kako do novca, a da nije samo od plaće
- PRIRODA I DRUŠTVO
Tips&tricks za zabavno planinarenje s djecom
- INFORMACIJSKA PISMENOST
9 trikova za jednostavnije i brže pretraživanje u Google pregledniku
- KUĆNI LJUBIMCI
Što treba znati prije odabira kućnog ljubimca