- Kako izgraditi snažan brend i prepoznatljivost na tržištu?
- 10 trikova za bolje i jednostavnije glačanje
- Kako se pripremiti za mirovinu: Planirajte sada, uživajte kasnije
- Koliko su potrošači sigurni u digitalnom svijetu?
- Kako obojiti pisanice “bez kemije” i aranžirati stol za Uskrs?
- Što dobar brend čini dobrim brendom
- Spremanje odjeće na dulje vrijeme: kako da ostane "svježa", a vi izbjegnete Sizifov posao?
- Savjeti za vođenje tima u malom i srednjem poduzeću
- Kako na pravi način očistiti ekrane, a kako tipkovnicu i miša?
- Dobrovoljni mirovinski fondovi kao dobra prilika za štednju

Kaže se da obitelj ne možemo birati, ali možemo birati prijatelje. I poslovne suradnike. I klijente.
Jer, da bi poslovanje uspjelo, treba imati i dobre klijente. Tu se ne radi uvijek samo o financijama, već i o reputaciji koju određene suradnje donose. I zbog toga je vrlo važno znati koga, kako i gdje odabrati.
Nekoliko je osnovnih elemenata koji trebaju biti nit vodilja pri odabiru dobrog poslovnog klijenta.
1. Komunikacija
Sve počinje razgovorom (ili e-mailom). Dobra komunikacija ključ je svakog uspjeha. Komunikacija u kojoj su sve informacije konkretne, razumljive, iskrene i bez skrivenih motiva i 'čitanja između redaka'. Naravno, takva komunikacija treba biti obostrana. A dobar klijent će uvijek precizno, jasno i pravovremeno reći što želi i što mu ne odgovara.
Komunikacija s dobrim klijentom će uvijek nekako teći. Odgovarat će redovito na pozive ili e-mailove, a ako ne može odmah odgovoriti, obavijestit će o nemogućnosti i potruditi se odgovoriti u najkraćem mogućem roku. Koliko god ovo bezazleno ili čak smiješno zvučalo, to je vrlo važna stavka za poslovanje jer se ne može drugi posao staviti 'na čekanje' zbog jednog neodgovornog klijenta.
2. Poštovanje
Dobar klijent će poštovati vas i vaše radno i privatno vrijeme. Ako se ne radi o hitnoj situaciji, zvat će vas samo u radno vrijeme, a ne vikendom ili u neko drugo neprimjereno doba dana. Dobar klijent će biti svjestan da nije vaš jedini klijent i da se vaše poslovanje ne vrti samo oko njega.
Osim toga, dobar će klijent uvijek poštovati dogovore i rokove. Neće kasniti na sastanke i na vrijeme će obaviti svoj dio posla i sve što ste dogovorili.
3. Očekivanja
Obje strane imaju, i trebaju imati, očekivanja. Ali ona moraju biti realna. Klijent treba biti svjestan što želi, što će dobiti i koliko će taj posao trajati i koliko će za to platiti. A sve se to treba definirati na samom početku suradnje, kroz dobru komunikaciju. Dobar klijent se neće predomišljati - na početku traži jedno, a kasnije bi ipak nešto drugo, jer za njega je dogovor upravo to – dogovor! Osim, naravno, ako se obje strane u međuvremenu dogovore drugačije.
4. Plaćanje
I kao šećer na kraju - novac. Iako je na zadnjem mjestu na ovom popisu, ova je stavka jednako važna kao i sve ostale. Naime, dobar klijent će znati da svačije vrijeme, trud i rad košta i razumjet će da vaše usluge treba pošteno platiti. Ne kaže se bez veze – koliko para, toliko muzike!
Da, cijenu treba definirati odmah na početku, odnosno odmah nakon što se definiraju svi koraci suradnje. I, naravno, klijent treba znati koji su sve mogući načini plaćanja i rokovi. Ako to sve klijent poštuje, onda ste stvarno našli dobrog klijenta!
5. Potraga za dobrim klijentima
Prije svega, vaš obrt ili tvrtka moraju biti vidljivi da bi vas netko primijetio. Dakle, trebate osmisliti dobru reklamu ili kampanju. U potrazi za dobrim klijentima morate im dati do znanja da ste i vi njima dobri. Nakon toga možete početi ciljati na određene klijente, no, prije bilo kakve suradnje, dobro je provjeriti ih. A to možete uz pomoć info.BIZ servisa koji pruža uvid u informacije o uspješnosti poslovanja i financijskom položaju svih poslovnih subjekata te o poslovnoj okolini u kojoj oni djeluju. Najveća je i najažurnija baza poslovnih informacija za više od 830.000 poslovnih subjekata iz više od 30 izvora.
Info.biz prikazuje:
- adresne i financijske podatke
- rejting i pokazatelje poslovanja poduzetnika (pravnih osoba i obrtnika, obveznika poreza na dobit)
- adresne i osnovne financijske podatke financijskih institucija, neprofitnih organizacija
- proračune i proračunske korisnike za posljednjih 5 godina
- adresne podatke obrtnika, obveznika poreza na dohodak
Info.biz nudi brz i jednostavan pristup velikom broju poslovnih podataka i informacija u stvarnom vremenu. Osim toga, omogućuje brže, jednostavnije i sigurnije donošenje poslovnih odluka, sustavno praćenje klijenata i olakšava izradu poslovnih analiza te praćenje trendova i prepoznavanje potencijala na tržištu.
- DOBRO JE ZNATI
Kako napraviti mjesta na Gmailu, bez plaćanja
- PRIRODNIJE METODE
Kako se riješiti mrava u stanu i vrtu?
- BANKOVNI RAČUNI
Što je osnovni račun i hoće li ga se isplatiti otvoriti?