prezentacija
Izvor: Freepik
Igor Pureta
VAŽAN KOTAČIĆ

Kako navesti poslodavca da sluša vaše ideje?

Veliko je zadovoljstvo kada uložite srce i dušu u osmišljavanje inovativnih ideja koje bi stvarno mogle biti od koristi tvrtki u kojoj radite. No stvarnost je često razočaravajuća! Vi provedete nebrojene sate u razmišljanju i istraživanjima. Pokušavate postaviti svoju ideju kako bi što bolje odgovarala potrebama i ciljevima poduzeća, a vaši nadređeni je jednostavno zanemare. Dok na sastanku predstavljate koncept koji može značajno unaprijediti poslovanje ostali sudionici izgledaju kao da slušaju, ali njihov je pogled prazan i izgubljen u daljini.

Vi ste sigurni da vaše ideje imaju potencijal napraviti pravi utjecaj, ali ovakva ponašanja vam govore da one nikada neće ugledati svjetlo dana. Vaše kolege i voditelji su previše orijentirani na postojeće stanje, svoje probleme ili jednostavno nisu spremni prihvatiti mogućnost da drugi članovi poduzeća imaju drugačije viđenje budućnosti za organizaciju. To je demoralizirajuće i tjera vas da se zapitate zašto se uopće trudite poboljšati stvari. Vidite da nemate utjecaja i počinjete se osjećati kao samo jedan zamjenjiv i beznačajan kotačić u stroju.

Ako je ovakvo stanje u vašoj tvrtki onda je njeno rukovodstvo osmislilo siguran način da moral njenih zaposlenika potone i da se oni osjećaju podcijenjeno. Možda bi tvrtka bila puno uspješnija kad bi rukovodstvo slušalo ljude koji obavljaju svoj posao i prihvaćalo njihove ideje umjesto da samo kimaju glavom i misle kako se što brže izvući iz situacije.

Zašto se poslodavci često opiru saslušanju svojih zaposlenika

Šteta, ali mnoge tvrtke jednostavno ne žele čuti što njihovi zaposlenici imaju za reći. Uporne su u svojim postavkama i ne razmišljaju izvan okvira kako bi dozvolile svima da pridonesu uspjehu. U njima, na žalost, postoji umjetna i ničim opravdana podjela na one koji misle i na one koji rade. Oni na rukovodećim pozicijama smatraju da su oni tu da misle i da znaju najbolje te da je njihov način upravljanja jedini ispravan. Ne žele priznati da bi ljudi na nižim hijerarhijskim razinama mogli imati dobre ideje, a to je puno propuštenih prilika jer zaposlenici često imaju vrijedne uvide koji bi mogli koristiti tvrtki. 

Za zastupanje vaših prijedloga potrebna je - politika

Prvi je korak dobro pripremiti domaću zadaću i izgraditi priču oko vaše ideje. To za vas nije ništa novo jer ste to već radili kad ste prezentirali prethodne ideje. Zatim identificirajte ključne dionike i utjecajne osobe. To su svakako vaši nadređeni koje ne želite zaobići kako vam ne bi minirali ideju, ali sigurno postoje i druge osobe koje bi mogle pozitivno reagirati na nju i pružiti vam podršku u njenom predstavljanju.

Odredite čija kupnja vam je potrebna i rano počnite saditi sjeme. Prvo neformalno razgovarajte kako biste procijenili reakcije prije bilo kakvog formalnog predstavljanja. Pogledajte koji bi se prigovori ili nedoumice mogli pojaviti da biste ih mogli proaktivno riješiti. Također se isplati izaći iz svog silosa i izgraditi saveznike u drugim odjelima. Što više ljudi imate koji zagovaraju vaš prijedlog iz različitih kutova, to stvarate veći zamah. Ali nemojte pokušavati prerano ići preširoko - prvo dajte prednost najkritičnijim pristašama.

Kada budete službeno predstavljali, uobličite svoju ideju u smislu organizacijskih ciljeva i prioriteta. Nemojte samo prodati što, prodajte ZAŠTO je važno. Koristite jasan, samouvjeren jezik, ali ostavite prostora i za uključivanje povratnih informacija. I istaknite kako ste već prikupili podatke kako biste pokazali da ste bili inkluzivni. Na kraju, budite spremni na kompromis u manjim točkama ako je potrebno kako biste zadržali temeljni prijedlog netaknutim. Nekoliko ideja preživi 100 posto neoštećeno. Znajte na kojim je brdima vrijedno umrijeti. Pametnom politikom i ustrajnošću čak i skeptike možete pretvoriti u pristaše.

Kad sve drugo zakaže: alternativne mogućnosti ako vaš poslodavac ne želi slušati

Čak i kada ste isprobali sve razumne pristupe kako biste natjerali poslodavca da vas sasluša, ponekad jednostavno neće popustiti. To je frustrirajuće, ali ne gubite nadu - još uvijek imate neke solidne opcije na stolu. Prvo, razmislite o bočnom premještanju unutar tvrtke. Novi početak u drugom odjelu ili timu mogao bi vam dati novu perspektivu i priliku da izložite svoje ideje drugoj publici. Tko zna, možda čak nađete upravitelja koji će bolje prihvatiti vaše prijedloge. Ako to nije izvedivo, možda je vrijeme da počnete istraživati mogućnosti negdje drugdje.

Ažurirajte svoj životopis, umrežite kao ludi i pazite na tvrtke koje cijene inovacije i svježe razmišljanje. Ipak, nemojte se samo zadovoljiti bilo kojom starom svirkom - istražite kako biste pronašli kulturu koja vam više odgovara. I hej, ako ništa drugo ne uspije, uvijek se možete poduzetnički odvažiti i pokrenuti vlastitu stvar. To je hrabar potez, ali barem biste vi bili taj koji odlučuje. Samo se pobrinite da imate solidan poslovni plan i dovoljno ušteđevine da vam bude dovoljno dok ga ne pokrenete. Bez obzira na to koje rute odaberete, zapamtite - vaše ideje imaju vrijednost. Ne dopustite da vas jedan tvrdoglavi poslodavac uvjeri u suprotno. Ostanite samouvjereni, nastavite gurati naprijed i na kraju ćete pronaći pravu kombinaciju gdje se vaš glas doista čuje.

Nastavite zagovarati pozitivne promjene usprkos otporu

Čak i kada ste suočeni s otporom ili neuspjehom, važno je ostati uporan u zagovaranju pozitivnih promjena na vašem radnom mjestu. Promjena može biti teška, ali vaš glas i trud mogu s vremenom napraviti stvarnu razliku. Neki od načina za nastavak guranja naprijed uključuju prikupljanje podrške od kolega istomišljenika, predstavljanje dobro istraženih prijedloga potkrijepljenih podacima i nastavak pokretanja pitanja s poštovanjem putem odgovarajućih kanala. Također možete tražiti male dobitke i inkrementalna poboljšanja usput. Nemojte se obeshrabriti ako napredak izgleda sporo. Smislena promjena često se događa postupno. Sve dok se stalno pojavljujete, govorite konstruktivno i odbijate odustati, možete pomoći u stvaranju boljeg radnog okruženja za sve. Vaša upornost i strast za poboljšanjem mogu inspirirati druge i dovesti do trajnih pozitivnih učinaka.

Ako vas zanimaju savjetodavni tekstovi o strategijama i procesima, razvoju zaposlenika i upravljanju ljudskim potencijalima, čitajte tekstove autora Igora Purete. Tekstove omogućuje Ramiro koji više od 20 godina pomaže organizacijama ostvariti poslovni rast.

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.

Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.