- Kako uživati u radu od kuće
- Kako županije mogu pomoći u demografskoj slici Hrvatske
- Napišite najbolju poslovnu prezentaciju
- Hrvatski župani upozorili na nadolazeće probleme
- Nalet vozila na divljač - što učiniti i kako nadoknaditi štetu
- ZA POČETNIKE - 10 savjeta kako početi i nastaviti kuhati
- Što je INVENTURA i kako doskočiti problemima koji se pojave
- Stipendije i potpore studentima, učenicima i mladim sportašima - do kojeg su iznosa neoporezive?
- Kako zaštititi svoje osobne podatke i što učiniti ako vam ih ukradu
- Što je AMORTIZACIJA, čemu služi i kako se koristi

Svatko tko želi nešto postići na poslovnom planu morao bi imati kvalitetan LinkedIn profil. Osim toga, trebao bi znati kako ga dobro iskoristiti.
Osim targetiranja klijenata, za što se LinkedIn sve koristi
Vjerujem da nije potrebno previše objašnjavati što je LinkedIn. Dovoljno je reći da je to društvena mreža koja se u početku profilirala kao platforma na kojoj su se mogli vidjeti životopisi i gdje su kompanije plasirale svoje oglase za posao. Sada je LinkedIn platforma koja sve više nalikuje Facebooku (ipak ne Instagramu, a još manje je slična Tik Toku, o Twitteru da i ne govorim).
Svoj račun, odnosno profil na LinkedInu otvorila sam 2012. godine. Tako je sigurno i mnogo drugih ljudi - vrlo su rano kreirali svoj profil, mada je diskutabilno možemo li to nazvati profilom, ako profil nije dostatno ispunjen. Biti tamo je bilo kao - moj CV je gore. To je to. Sada čekam. Možda se javi netko tko traži zaposlenika poput mene koji raspolažem vještinama koje sam naveo.
Znači, u početku se LinkedIn koristio kao baza životopisa. Sve je bilo dosta statično. Feed tematski nije bio toliko raznolik kao sada.
Sada se u feedu, osim poslovnih uspjeha kao teme o kojoj se najviše piše i koja dobiva vrlo velik doseg, puno može čitati o tome kako i gdje se provodi godišnji odmor (najčešće uz računalo, koktel ili sok, u smještaju s pogledom na more), koje se knjige čitaju (bez Atomic Habitsa nema gotovo nijedne takve objave), o seminarima na kojima su ljudi bili, a pogotovo o posebnim trenucima u životu jednog studenta prije zaposlenja (diploma, doktorat), ili kod zaposlenika ili poduzetnika godišnjice tvrtki i jubileja itd...
Navedene teme vezane su uz posao ili studij, ali sve više u feed prodiru sadržaji koji se češće viđaju na Facebooku - često se samo objavi fotografija određenog trenutka koji nije iz reda navedenih 'poslovnih' tema, i to bez opisa ili konteksta ili se stavi video također bez ikakvog konteksta i sl.
Prema tome možete vidjeti da korisnici sve slobodnije pristupaju LinkedInu i više ih ne sprječavaju neke unutarnje kočnice.
Umrežavanje na LinkedInu - primarni cilj
LinkedIn ponajprije smatram alatom za umrežavanje i trebalo bi ga tako koristiti. Zato su tu funkcije na LinkedInu koje to omogućavaju - Connect, Follow i Direct messages (direktne poruke, nešto poput Messengera), pa i pozivanje kontakata da pročitaju vaš sadržaj (putem Send funkcije ispod objave) ili slanje pozivnice za Live (oni koji imaju LinkedIn Live za stvaranje live sadržaja) kontaktima, a nakon snimljenog Live sadržaja slanje onima koji nisu bili prisutni tijekom live emisija. Direktne poruke mogu se koristiti i za najavljivanje nekog svog događanja.
Primijetili ste, nisam spomenula slanje poruka kontaktima, i to onima s kojima ste se netom povezali, kojima ih pozivate da kupe vaš proizvod ili da ih upoznate s vašim proizvodom.
To baš nije primjereno. Pogotovo ne u Njemačkoj ili Austriji (ako imate inozemne kontakte). Tamo ne vole i ne podnose ako odmah nakon stvaranja kontakta prijeđete na prodajni modus.
Kako targetirati nove kontakte, a da to ne bude cold calling
Pa kako onda targetirati ili kako dati na znanje kontaktu da ste tu za njega ako treba vašu uslugu?
Targetiranje ide kasnije. Treba proći neko vrijeme. To činim tako što tijekom čitanja poslovnih novina, portala i slično, naiđem na ime i prezime pojedine osobe koja je na visokoj funkciji unutar tvrtke ili je zadužena za marketing (vi ćete targetirati možda neki drugi profil ljudi) uz koju se veže neki poslovni uspjeh ili novost u poslovanju. Tada to pozorno pročitam i potražim osobu na LinkedInu. Takve bi osobe morale biti prisutne na LinkedInu.
Mogući način targetiranja kontakata na LinkedInu
Ako nismo povezani, onda pošaljem zahtjev za povezivanjem. Tada se otvori mogućnost za slanje poruke prije slanja zahtjeva. Iskoristite to!
Napišite zašto se želite povezati, recimo 'Baš sam danas čitala o.... Željela bih se ....Čestitam na...itd'.
Ljudi će pozitivno reagirati na vijest da ste čitali o njima i da su primijećeni. Onda im polako ulazite u uho, a posjetom vašeg profila (zato je potrebno profil jako dobro ispuniti, uz profesionalnu fotografiju) dobivaju i sliku o vama.
Targetiranje onda može započeti kada se malo bolje upoznate - kroz komentiranje objava potencijalnog klijenta ili poslodavca, a naročito nakon što im pružite korisne uvide (to će ih više zainteresirati).
Takav način povezivanja, meni barem, nije moguć na Facebooku (gdje mnogi nisu ni prisutni sa svojim pravim imenom, pa ni ja).
Ako vas zanima više o ovoj temi, možete pogledati i moju e-knjigu na engleskom jeziku.
*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
- OBRTNICI I TVRTKE
Iznosi doprinosa za 2023. godinu
- ŠTO SE MORA, MORA SE
Porez na nekretnine - tko ga plaća, kada i zašto
- ZA GURMANSKE UŽITKE
Struja ili plin, klasika ili indukcija – koju ploču za kuhanje odabrati?
- MALA VELIKA SREĆA
Što trebate znati ako poželite hrčka za kućnog ljubimca