- Kako sve što vam treba smjestiti u mali prostor? 5 kreativnih rješenja za maksimalnu funkcionalnost
- Kako pokrenuti biznis uz minimalan kapital?
- Od grebanja do ljubavi: Realna slika života s mačkom u četiri zida
- Vrtlarenje u stanu: Kako uzgajati začine i povrće na balkonu
- Kako motivirati tinejdžere za školu i izvanškolske aktivnosti?
- Kako se nositi s postporođajnom depresijom?
- 7 koraka do organiziranog doma i života bez stresa
- 26 trikova kako očistiti mrlje na odjeći, tepisima, namještaju, glačalu...
- Kako u obitelji održavati zdrav odnos prema tehnologiji?
- Kako se nositi s emocionalnim stresom u obiteljskom životu?

Jeste li svjesni činjenice da jednostavan logotip može navesti ljude da odaberu jednu marku umjesto druge u sekundi? Na današnjem prepunom tržištu, gdje se bezbroj brendova natječe za pažnju potrošača, samo vam prepoznatljivost može pomoći da se istaknete. To je tajni sastojak koji svakodnevni proizvod pretvara u dobro poznato ime, tjerajući potrošače da odaberu baš vaš brend bez razmišljanja.Taj nimalo lagan posao u rukama je marketinških stručnjaka te utjecajnih osoba na društvenim mrežama, takozvanih influencera. Njihov je zadatak ovladati prepoznavanjem onog što će kod potrošača pobuditi želju za nečim što im možda i ne treba.
Stvaranjem brenda gradi se povjerenje, potiče lojalnost kupaca što pomaže osigurati snažnu poziciju u konkurentskom okruženju.
Što znači prepoznatljivost brenda?
Prepoznatljivost brenda odnosi se na sposobnost potrošača da identificiraju robnu marku putem vizualnih ili zvučnih znakova, kao što su logotipi, ambalaža, boje, slogani i jingleovi, bez potrebe za izričitim navođenjem naziva marke. To prepoznavanje omogućuje potrošačima da povežu određene elemente s određenim proizvodom ili tvrtkom. To ih često navodi da odaberu tu marku umjesto konkurencije, čak i ako su alternative jednake kvalitete. Tako će vas određeni znak, boja ili zvuk uvijek podsjetiti na određeni brend bez previše detalja i dodatnih pojašnjenja.
Potrošači su, spomenuli smo već ranije, preplavljeni opcijama, što tvrtkama otežava isticanje. Brendovi s jakom prepoznatljivošću dobivaju ogromnu prednost jer ljude instinktivno privlači ono što poznaju i čemu vjeruju. Izgradnja prepoznatljivog brenda zahtijeva vrijeme i stručnost, ali pravi alati to definitivno olakšavaju.
Kako izgraditi snažan brend koji će biti i prepoznatljiv?
Pred vama nije mala zadaća. Evo što trebate:
Održavajte dosljednost
Uvijek morate biti vjerni sebi, onome što jeste i što predstavljate. Naime, dosljednost je itekako bitna. Vaš logotip, paleta boja, tipografija i ton glasa trebali bi biti ujednačeni na svim platformama, bilo da se radi o vašoj web stranici, društvenim medijima, reklamama ili pakiranju proizvoda. Ova ujednačenost pomaže u izgradnji bliskosti, što je ključna komponenta najprepoznatljivijih i etabliranih brendova.
Neka vaše kampanje budu jedinstvene
Drugačije, neobične, kreativne i nezaboravne kampanje mogu učiniti vaš brend nezaboravnim. Doista razmišljate izvan okvira, a to nije samo nešto što kažete tek tako? Kampanja je pravo mjesto da to i pokažete. Što radi dobra kampanja osim puke promocije proizvoda? Izaziva emocije, reakciju te ostavlja upečatljiv dojam kojeg se potencijalni potrošač ne može tako lako riješiti.
Stvorite priču
Već smo rekli, trebate biti drugačiji, ali imati i određenu poruku koja stvara bliskost s kupcima. Zato je važno razviti priču za vaš brend i držati je se. Pripovijedanje je moćno jer je od pamtivijeka primarna metoda povezivanja ljudi s idejama i znanjem. Priče čine više od komunikacije, one grade familijarnost i povjerenje, zazivaju emocije. Priče su također iznenađujuće učinkovite u prenošenju složenih i apstraktnih ideja. Ljudi lako razumiju priče i pamte ih bolje od općih ili apstraktnih informacija. U skladu s time, najjači i najuspješniji brendovi dobri su u pričanju uvjerljivih i zanimljivih priča koje tim im daju značenje i relevantnost. Odnosno, korištenje jedne ili više priča za objašnjenje vrijednosti vašeg brenda ključno je za njegov uspjeh.
Upoznajte konkurenciju
Važno je znati i razumjeti što rade vaši konkurenti i što i kako govore na tržištu. Kako biste se učinkovito razlikovali od tih konkurenata, morate znati kako oni utječu na svijesti vaše ciljane publike. Kako procijeniti svoju konkurenciju? Osnovno što možete napraviti je istražiti njihove društvene mreže, poruke, komentare i recenzije kupaca. To će vam dati naznaku strategije koju ta robna marka koristi i s kojom se „natječete“.
Budite prisutni i angažirani na društvenim mrežama
Živimo u digitalno doba i prisustvo na društvenim mrežama nije nešto o čemu možemo pregovarati. Međutim, niti puka prisutnost nije dovoljna. Morate aktivno angažirati svoju publiku redovitim objavljivanjem, odgovaranjem na komentare i korištenjem značajki kao što su priče, ankete i hashtagovi kako biste poboljšali vidljivost. Što više komunicirate, to više algoritama daje prioritet vašem sadržaju, osiguravajući da ostanete na vrhu uma svoje publike i njihov prvi izbor.
Povežite se s influencerima
Neki brendovi vole se povezati s influencerima dok drugi smatraju da im to nije potrebno. U trenutku dok je vaš brend "svjež" na tržištu i ljudi ne znaju za njega, možda vam je to najbolji put kako doprijeti do širih masa. Influenceri mogu značajno poboljšati prepoznatljivost vašeg brenda. Kada influencer promovira vaš brend, vjerojatnije je da će njegovi sljedbenici koji mu već vjeruju obratiti pažnju i možda isprobati vaš proizvod. Odaberite influencere koji su u skladu s vrijednostima vašeg brenda kako biste osigurali da suradnja podržava poruku brenda koju želite prenijeti.
Sponzorirajte i doprinosite zajednici
Aktivnost u zajednici također može poboljšati prepoznatljivost robne marke kao i dojam o njoj. Sponzoriranje lokalnih događaja, akcija, prikupljanja sredstava, sportskih događanja, podrška dobrotvornim organizacijama ili partnerstvo s drugim robnim markama za zajedničke kampanje pomaže vam da se povežete sa svojom publikom na osobnijoj razini i povežu vaš brend s pozitivnim promjenama.
Živite svoj brend
Trebate biti svjesni činjenice da nije dovoljno razviti novi identitet brenda i očekivati da će postati poznat i prihvaćen bez puno truda. Marka je slična reputaciji: potrebno je puno vremena da se izgradi, a vrlo se lako može izgubiti. U skladu s tim, uvijek radite na vrijednosti svog brenda. Slika koju netko ima o vašem brendu mentalni je prosjek njegovog posljednjeg i najekstremnijeg (dobrog ili lošeg) iskustva o brendu.
Da biste bili uspješni, morate ne samo imati brend, već ga i „živjeti“. To znači da morate autentično utjeloviti strategiju brenda u svemu što radite. Na primjer, zaposlenici moraju biti obučeni u majice s logotipom brenda, konzumirati brend i slično. Partneri moraju razumjeti i doprinijeti imidžu marke. Interakcije s kupcima moraju biti u skladu s vrijednostima, obećanjima brenda u kratkoročnom i dugoročnom razdoblju. Naime, izgradnja brenda je cjeloživotna aktivnost, jer kada prestane biti, vi onda više ne stvarate brend već, "muzete" kapital od brenda.
Čitajte i druge tekstove autorice Sanje Bubalo koja piše prvenstveno o biznisu i financijama, ali ima i korisne životne savjete.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.
*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.
- DOBRO JE ZNATI
Kako napraviti mjesta na Gmailu, bez plaćanja
- PRIRODNIJE METODE
Kako se riješiti mrava u stanu i vrtu?
- BANKOVNI RAČUNI
Što je osnovni račun i hoće li ga se isplatiti otvoriti?