- Savjeti za učinkovito upravljanje osobnim budžetom
- Od 25. do 28. rujna 2025. najveći nacionalni sajam namještaja - Ambienta Zagrebačkog velesajma
- Zašto uvesti Internet stvari (IoT) u poslovanje
- Susret s dupinom, kitom ili kornjačom - kako se ponašati u toj situaciji?
- 13 načina kako svojoj mački možete pokazati da je volite
- Kako uspješno prezentirati svoj poslovni plan potencijalnim investitorima?
- Kako fizička aktivnost pozitivno utječe na mentalno zdravlje
- Što je to kreditna povijest i zašto nam je važna?
- Kako tehnologija može unaprijediti udobnost i sigurnost vašeg doma
- Što su E brojevi i jesu li opasni po naše zdravlje?

Bez povezivanja i umrežavanja s drugima, nema pravog uspjeha. Tko je okusio, zna koliko je korisna moć kontakata. Snažna profesionalna mreža može dovesti do novih prilika za zapošljavanje, upoznavanje novih potencijalnih klijenata, brže napredovanje te bolje razmjene znanja. Dakle, nije to puko razmjenjivanje „vizitki“, već gradnja pravih odnosa koji mogu vašu karijeru ili poslovanje lansirati unaprijed. Sve to zvuči bajkovito, no kako doći do prvih kontakata i početi graditi tu korisnu mrežu? I još važnije, kada jednom steknemo te kontakte, kako održati kvalitetne odnose?
Gdje upoznati potencijalne kontakte?
Odgovor je jednostavan - na raznim ciljanim okupljanjima kreiranima baš za tu svrhu, poduzetničkim ručkovima, tečajevima, seminarima, predavanjima, ali i društvenim mrežama. No ne trebate se ograničavati, mreža kontakata se može prošiti bilo kada i bilo gdje, pa čak i u frizerskom salonu. Važno je biti dosljedan, pratiti događanja i jednostavno se pokrenuti.
Kako započeti?
Na događaj dođite ranije i isplanirajte svoj pristup
Kada dolazite na neki organizirani događaj i tamo nikoga ne poznajete, cijela stvar se može činiti pomalo zastrašujuća. No rani dolazak pomaže vam da lakše započnete razgovor dok je gužva mala. Postavite nekoliko ciljeva prije nego što uđete: možda želite smisleno razgovarati s najmanje tri osobe ili pristupiti određenom govorniku nakon što održi izlaganje?
Biti među prvima koji će stići olakšava uspostavljanje ležernih razgovora, ljudi još neće biti zaključani u velikim grupama. Također, razmislite je li cilj vašeg dolaska prikupljanje točno određenih kontakata. Naime, ako organizator događaja dijeli popis sudionika, istaknite nekoliko imena s kojima se želite povezati. Znati tko je tamo može ublažiti vašu nervozu.
Razmislite i „ispolirajte“ vlastito predstavljanje
Koliko puta ste se nekome predstavili i potom „razbijali glavu“ jer ste to mogli odraditi bolje, opuštenije, informativnije… Vrijeme je da se pozabavite osobnom prezentacijom kako vas nitko nikada ne bi iznenadio.
Jedna od najučinkovitijih taktika umrežavanja je imati jasnu strategiju koja odgovara na pitanje „tko sam ja?“ To predstavljanje ne bi trebalo potrajati dulje od 30 sekundi, a osim vašeg imena može sadržavati i ključne informacije o tome čime se bavite, kako vam se zove tvrtka i po čemu ste drugačiji od drugih. Budite pristupačni, izbjegavajte uštogljeni žargon ili nejasne detalje. Ako je druga osoba zainteresirana, zatražit će više informacija. Ovakvo predstavljanje ne mora biti rezervirano samo za organizirana događanja, bit će vam korisno uvijek i svugdje gdje ćete se trebati sažeto i pametno predstaviti.
Izradite posjetnice
Ne treba mi vizitka, to je zastarjelo, svi smo danas na društvenim mrežama, lako će me naći tko me traži. Hoće, ako mu je vaše ime baš jako važno pa ga je zapamtio uz 20 drugih. Također, ako je ime vašeg proizvoda ili tvrtke nešto vrlo zvučno ili toj osobi nudi baš ono što ga zanima. Naravno, možete nekoga i na domjenku isforsirati da vas sad i odmah doda počne slijediti na društvenim mrežama, mašući mu pred licem svojim profilom, iako je to pomalo djetinjasto. Zato, uložite u vizualno privlačne posjetnice koje sadrže sve vaše bitne kontakt podatke, od imena i broja telefona, do e-mail adrese i društvenih mreža. Tako se ne morate pitati je li vas netko zapamtio, dovikivati mu na odlasku još jednom svoje ime ili nešto slično. Usto, uz posjetnice djelujete organiziranije i profesionalnije.
Izgradite izvrstan LinkedIn profil
Društvene mreže izvrsne su za umrežavanje i nastavak umrežavanja koje ste već pokrenuli, a u tome prednjači LinkedIn. Zašto? Jer je to najpoznatija mreža za profesionalno umrežavanje i namijenjena je upravo tome, iako su neki skloni dijeliti i osobnije teme i podatke.
Prvi zadatak vam je učiniti svoj profil zanimljivim, profesionalnim i aktivnim, ali neka vaš i podaci i kompetencije odgovaraju stvarnosti. Što će više privući jednog stručnjaka i profesionalca od drugog znalca koji je i njemu poželjan kontakt i korisno poznanstvo? Zato, ažurirajte profil ako se niste neko vrijeme njime bavili, istaknite svoja postignuća, vještine, ali i i ciljeve. Naravno, morate se i javiti svojim novim kontaktima, ali samo ako ste uspostavili neku vrstu veze. Zapratite ih uz poruku u kojoj ih podsjećate tko ste i izražavate da biste voljeli ostati u kontaktu. Ako imate i nešto konkretnije za napisati, neki prijedlog suradnje, prijeđite na stvar.
Nemojte zanemariti i ostale društvene mreže
LinkedIn možda najbolje predstavlja vas. Ali ako imate neki svoj brend, možda ste ga vrlo uspješno podignuli na ostalim društvenim mrežama. Zato, nemojte ih zanemariti i brižno ih gradite, budite svugdje gdje stignete i gdje možete održavati kontinuiranu aktivnost. Neki od vaših novih kontakata voljet će imati uvid i u vaš privatni život, što će s nekima s kojima dijelite iste interese olakšati zbližavanje. Također, sve što objavljujete o svojoj tvrtki ili proizvodima pružit će bolji uvid vašim kontaktima u ono što jeste i što predstavljate. Da ne kažemo da tako i znatno olakšavate dostupnost i komunikaciju.
Našli ste kontakte - održite ih!
Ovo vrijedi i za stvarni život i LinkedIn i sve ostale načine povezivanja. Koliko god živimo u digitalno brzoj eri, i dalje vrijedi ona stara poslovica: Daleko od očiju, daleko od srca. Odnosno, morate podsjetiti ljude na sebe i održati kontakte „toplima“. Naime, u svijetu gdje se sve tako brzo događa da ponekad stvarno ne znamo što smo doručkovali prije sat vremena, nejavljanjem i distanciranjem samo ćete pasti u zaborav. Pošaljite poruke ljudima koji su vam važni na redovnoj bazi, tek toliko da provjerite kako su i što se kod njih događa. Postoji li mogućnost, nađite se na piću, kavi ili večeri. Organizirate li neko događanje, projekt ili raspravu, ne zaboravite ih pozvati.
Dajte prije nego dobijete
Ako se lista vaših kontakata širi, sigurno se osjećate zadovoljno i samouvjereno. No pogrešno je pritom polaziti od stajališta s kojeg gledate isključivo svoju korist. Dakle, umjesto da stalno razmišljate što netko od tih ljudi može napraviti za vas, pomislite što vi možete ponuditi nekome. Ne samo da ćete tako izgraditi još čvršći odnos i bolje upoznati nekoga, već će vam traženje neke usluge biti dvostruko lakše kada vi budete ti koji ste prvi pružili ruku pomoći. Također, stvarate si dobru reputaciju jer će ljudi imati samo lijepe riječi za vas. Korisno, zar ne?
Budite dostupni i dosljedni
Ako vam se netko javio prvi, a vi ste trenutačno u velikoj gužvi i ta vam osoba nije prioritet, nemojte nipošto zaboraviti na nju. Javite se na poruku ili odgovorite na poziv u najkraćem roku jer zamislite kako bi vama bilo s druge strane. Nikad ne znate kada ćete tu osobu trebati, a bez obzira na to, trebate ostaviti dojam profesionalne i pouzdane osobe.
Organizirajte video poziv
Ako ste zatrpani poslom i ne uspijevate naći se s nekim koga ste upoznali već prije nekog vremena, a ne želite da se kontakt „ohladi“, organizirajte video poziv. Ako nemate konkretan razlog i ne trebate savjet ili pomoć tog kontakta - smislite nešto. Kratak poziv od nekoliko minuta licem u lice uz poslovno-privatni razgovor osvježit će odnos i otvoriti korak daljnjoj komunikaciji, a vi nećete pasti u zaborav.
I dalje se širite
Zadovoljni ste svojom malom mrežom koju ste izgradili i koja vam je već bila od koristi? Nemojte misliti da je to dovoljno i ne zanemarujte moć daljnjeg umrežavanja. I dalje odlazite na poduzetničke ručkove, predavanja, radionice, after partyje i slično. Nikad ne zatvarajte svoja vrata jer nikad ne znate kada vas nova suradnja i kontakt čekaju iza ugla.
Čitajte i druge tekstove autorice Sanje Bubalo koja piše prvenstveno o biznisu i financijama, ali ima i korisne životne savjete.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.
*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.
- LJETNE ŽEGE
Provjerite je li prevruće za šetnju sa psom
- RADNA SNAGA
Kako zaposliti umirovljenike?
- OBITELJ NA PRVOM MJESTU
6 IDEJA - Kako kvalitetno provesti slobodno vrijeme sa svojom djecom