- Prvi koraci u zdravom životu: Kako potaknuti djecu na vježbanje
- Kako izgraditi snažan brend i prepoznatljivost na tržištu?
- 10 trikova za bolje i jednostavnije glačanje
- Kako se pripremiti za mirovinu: Planirajte sada, uživajte kasnije
- Koliko su potrošači sigurni u digitalnom svijetu?
- Kako obojiti pisanice “bez kemije” i aranžirati stol za Uskrs?
- Što dobar brend čini dobrim brendom
- Spremanje odjeće na dulje vrijeme: kako da ostane "svježa", a vi izbjegnete Sizifov posao?
- Savjeti za vođenje tima u malom i srednjem poduzeću
- Kako na pravi način očistiti ekrane, a kako tipkovnicu i miša?

Tradicija je dimenzija identiteta brenda koja, poput boje ili logotipa, razlikuje brend od drugih. Dokazano je da tradicija potiče prodaju (osobito kod kupaca s manjim fokusom na akcije), kreira pozitivne emocije (svi volimo okuse i mirise djetinjstva, zar ne?), potiče lojalnost i stvara privrženost brendu.
Čak kada se s brendom slabo gospodari i malo radi, razina povjerenja i privrženosti brendu kroz godine i dalje ostaje postojana usprkos nemaru (jer navika je strašna stvar).
Sve to govori u prilog tradiciji, njenoj snazi i važnosti u izgradnji brenda.
Koja je razlika između starog i povijesnog brenda
Godine same po sebi ne čine brend povijesnim, već samo starim. Da bi neki brend bio povijesni mora odlučiti koristiti svoju tradiciju kao osnovu za pričanje novih priča. Samo stari brend koji uspijeva na svojim godinama i tradiciji, koja ide s njima, izgraditi lojalnost i potaknuti prodaju, pravi je povijesni brend. Sve drugo su samo stari 'bradati' brendovi.
A tradicija je 'spora' priča za koju treba vremena i strpljenja (baš kao i bradi). Najvažnije je ne biti brzoplet i pohlepan (što i nije lako ako imate 100 ili 150 godina), te znati dozirati priče da bi se održavala privlačnost brenda bez pretjerivanja i dosađivanja.
Brend također mora biti spreman učiti iz vlastite povijesti, osobito na svojim greškama. Jer nije bitno koliko ste stari, nego koliko ste na tom putu naučili. Zato se tradiciju treba promatrati kao izvor novih ideje, snage i prilika za brend.
Kako njegovati tradiciju i postati povijesni brend
Iako svi brendovi nemaju luksuz akumuliranog vremena, svi brendovi se mogu nadati da će s vremenom postati povijesni brendovi.
Pogledajte na kojih 5 stvari morate paziti ako imate ambiciju njegovati tradiciju svog brenda, ma koliko duga bila, i na njoj graditi svoju budućnost:
1. ARHIVIRAJTE svoju povijest (koliko god kratka bila)
Brend koji se ne sjeća svoje priče ne može je niti ispričati zato je jako bitno bilježiti važne datume i događajte te okolnosti i vremenski okvir u kojem su se zbili. Arhiviranje je nešto u čemu smo mi Hrvati grozno loši.
2. AUTENTIČNOST prije svega
Nemamo svi dobru priču, zar ne? Možda je to slučaj i s vašim brendom. Othrvajte se nagonu da izmišljate ili ukrašavate svoju povijest jer povijest pamti, pa vam vrati milo za drago prije ili kasnije.
3. LJUDI u prvom planu
Iako je glavni lik vaše priče brend/kompanija, ne zaboravite da su ljudi, i to prije svega zaposlenici i potrošači, stvarni junaci vaše priče o brendu. Ljudi žele slušati priče o stvarnim ljudima ne izmišljenim likovima ili o brendu.
4. Stvarajte osjećaj NOSTALGIJE
Nostalgija je osjećaj povezanosti kojeg imamo kada dođemo u doticaj s nečim poznatim i starim što nam je u nekom trenutku nešto značilo. Pokušajte svojom pričom stvoriti nostalgiju.
5. INOVACIJE uvijek
Iako na prvu tako može izgledati, tradicija i inovacije nisu u opreci jer se danas brend ne može biti uspješan bez praćenja trendova i inovacije.
Znači, ako mislite da je dovoljno svako toliko obljetnički iznositi since/od xyz, ili izvaditi iz naftalina stare uspješnice, varate se. Snimiti spot u kojem ćete se sjetiti povijesti i tako počastiti sve zaslužne ljude na tom putu je lijepo, ali vas neće učiniti povijesnim brendom jer to je samo dio priče.
Tradicija mora biti dio vaše brend strategije da bi dugoročno imala smisla. Nije to kostim koji izvadite iz naftalina nakon pet ili deset godina. Brend mora uvijek i u svemu što radi biti, prije svega, autentičan i vjeran sebi: jako dobro znati otkuda stiže i kamo ide. Samo tako će se kroz nostalgične priče o brendu i ljudima iza njega etablirati kao povijesni brend.
Pratite i ostale korisne tekstove marketinške stručnjakinje Nataše Krezić, kao i druge tekstove iz sfere marketinga, PR-a i prodaje.
Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.
*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
- DOBRO JE ZNATI
Kako napraviti mjesta na Gmailu, bez plaćanja
- PRIRODNIJE METODE
Kako se riješiti mrava u stanu i vrtu?
- BANKOVNI RAČUNI
Što je osnovni račun i hoće li ga se isplatiti otvoriti?