- Prvi koraci u zdravom životu: Kako potaknuti djecu na vježbanje
- Kako izgraditi snažan brend i prepoznatljivost na tržištu?
- 10 trikova za bolje i jednostavnije glačanje
- Kako se pripremiti za mirovinu: Planirajte sada, uživajte kasnije
- Koliko su potrošači sigurni u digitalnom svijetu?
- Kako obojiti pisanice “bez kemije” i aranžirati stol za Uskrs?
- Što dobar brend čini dobrim brendom
- Spremanje odjeće na dulje vrijeme: kako da ostane "svježa", a vi izbjegnete Sizifov posao?
- Savjeti za vođenje tima u malom i srednjem poduzeću
- Kako na pravi način očistiti ekrane, a kako tipkovnicu i miša?

Kvaliteta u odnosu na kvantitetu fraza je koju često upotrebljavamo, ali ponekad gubi smisao. Kao i u svakom području marketinga, kvaliteta nad kvantitetom odnosi se i na društvene medije. Ukratko, vaše poslovanje ne bi trebalo biti na svakoj društvenoj mreži. Bitno je izabrati onu pravu, koja odgovara vašem poslovanju.
Facebook, Twiter, Pinterest, Instagram, YouTube, LinkedIn, TikTok, Tumblr, Snapchat i Reddit su najpoznatije društvene mreže. Nemojte se zavarati njihovom veličinom i brojkama jer kada bi svi svoje poslovanje vodili na svim ovim mrežama, uistinu ne bi stali raditi, a pitanje bi li se uloženo vrijeme i novac vratili. Stoga, prije nego što krenete otvarati stranice na svakoj od njih, dobro proučite sve što trebate. Za početak, ako niste veliki tim i nemate preveliki budžet, predlažemo da odaberite jedan pravi kanal komunikacije i uspješno ga pokrenete prije nego što pokrenete drugi. Ako pokušate pokrenuti više kanala odjednom, a nemate puno kapaciteta, vaše šanse za uspjeh se smanjuju. Kako onda izabrati pravu društvenu mrežu za poslovanje?
Koja je priroda vašeg poslovanja
Obraća li se vaša tvrtka drugim poslovnim subjektima sa svojim proizvodom ili uslugom (B2B) ili se obraća kupcima (B2C)?
B2C tvrtkama najčešće Facebook i Instagram pomažu da steknu vidljivost i da se vizualno upuste i uključe u komunikaciju s kupcima. No naravno, ako nemate dobre fotografije ili video vaših proizvoda ili usluge, s vrlo promišljenim opisima koji bi vizualno privukli vaše kupce, možda Instagram i nije baš za vas.
B2B tvrtkama LinkedIn pomaže targetirati trenutne i potencijalne klijente i izgraditi s njima osobne veze.
Vaši proizvodi i usluge, osobnost vaše marke, vrsta poslovanja trebali bi utjecati na odabir vašeg kanala, stoga provjerite odgovara li određena platforma vašem poslovanju, brendu, proizvodu, usluzi?
Utvrdite tko su vaši klijenti i gdje provode najviše vremena
Ovisno o vašem proizvodu ili usluzi, vjerojatno vaši klijenti koriste jednu platformu više od druge. Stoga odgovorite na par pitanja:
- Tko je vaš tipični kupac, korisnik?
- Odakle dolazi (država, grad)?
- Koliko ima godina, tj. u koju generaciju spada?
- Jesu li muškarci, žene ili oboje?
- Koje je njihovo zanimanje, interesi, čime se sve bave?
- Koji su njihovi prihodi?
- Koja je njihova razina edukacije?
Na primjer, preko 70 posto generacije Z (rođeni između 1995. i 2012.) preferira da ih robne marke dosegnu putem Instagrama, dok s druge strane preko 70 posto Baby Boomersa (rođeni između 1946. i 1964.) navodno preferira interakciju s brendovima koji im se sviđaju na Facebooku.
Ne zaboravite proučiti i:
- Koliko je vaše ciljane publike prisutno na određenoj platformi?
- Koliko vremena vaša ciljana publika provodi na određenoj platformi?
- U koje vrijeme je vaša ciljana publika na društvenoj mreži?
Definirajte ciljeve
Nakon što upoznate svoju publiku, morate definirati ciljeve za tu publiku. Je li to:
- poticanje prodaje privlačenjem kupaca
- poticanje prepoznavanja brenda
- razvijanje prijateljskih odnosa s potencijalnim kupcima
- način kako da pružite korisničku podršku
- prenošenje društveno odgovornog poslovanja
Kada je riječ o stvaranju ciljeva na društvenim mrežama, razmislite o popisu tipičnih i neobičnih načina na koje društveni mediji mogu funkcionirati za vaš brend tj. koji sve sadržaj možete koristiti na određenoj platformi i možete li koristiti isti ili sličan sadržaj na više platformi?
Istražite sve svoje najjače konkurente
Iako ne biste trebali učiniti nešto samo zato što je konkurent to već učinio, korisno je vidjeti što drugi u vašoj branši rade kako biste mogli donijeti bolju odluku. Da biste analizirali konkurenciju na društvenim mrežama:
- provjerite svaku od njihovih stranica društvenih medija
- pogledajte koji sadržaj objavljuju
- koliko često objavljuju sadržaj
- koliko osoba se bavi tim sadržajem
- što funkcionira ili ne funkcionira na njihovim mrežama
- koliko je publika angažirana na svakoj od mreža
Razmotrite s kojom platformom imate najviše iskustva
Vaša razina znanja i udobnosti također su faktori u ovoj odluci. Ako najčešće koristite određenu platformu, već znate koji su njezini trendovi i očekivanja.
Ako otkrijete da vaša publika nije na platformi koju poznajete, dodatno se educirajte i/ili zatražite pomoć marketinških agencija kojima je primarni posao vođenje i oglašavanje na društvenim mrežama.
Odredite budžet i što za njega želite dobiti
Ako i sami odlučite voditi društvene mreže, to će vam oduzeti i vrijeme i novac koji ste možda mogli zaraditi dok ste se bavili core poslovanjem. Osim klasičnog vođenja mreža, treba vam dodatni budžet za oglašavanje. Da biste postavili taj budžet, vjerojatno želite znati koliki povrat investicije realno možete očekivati.
Stoga odgovore na pet osnovnih pitanja:
- Koliko ćete vremena i resursa trebati za stvaranje sadržaja usmjerenog na rezultate za svaku društvenu mrežu?
- Namjeravate li se vi baviti društvenim mrežama, netko od zaposlenika ili ćete posao outsourceati.
- Koliko novca morate potrošiti?
- Koji povrat investicije (ROI - return on investment) očekujete?
- Koji je prosječni povrat na svakoj mreži?
Analizirajte podatke
Koristite li Google Analytics i pratite li vaše referale (referrals)?
Možda je na nekoj platformi neki vaš prijatelj podijelio neku vašu objavu, proizvod... Znajući odakle dolazi vaš promet, možete također donijeti odluku o pridruživanju određenoj platformi. Kanali koji vam donose najviše posjetitelja vjerojatno su oni koji bi trebali biti vaš prioritet jer će dati najbolje rezultate.
Ukratko o društvenim mrežama:
Nakon što ste sve gore analizirali, vjerujemo da ste donijeli i odluku gdje ćete biti prisutni. Nakon pokretanja svoje stranice na društvenim mrežama, ne zaboravite pratiti analitiku, redovito objavljivati i odgovarati na poruke u inboxu i na komentare. Sudjelujte i u raspravama u različitim grupama i forumima.
Sretno!
- Izvor: bizjournals, aofund, travelpayouts, startupguys
- #marketing&pr&prodaja
- DOBRO JE ZNATI
Kako napraviti mjesta na Gmailu, bez plaćanja
- PRIRODNIJE METODE
Kako se riješiti mrava u stanu i vrtu?
- BANKOVNI RAČUNI
Što je osnovni račun i hoće li ga se isplatiti otvoriti?