- Koje navike ubijaju energiju
- Kako se dopisivati s klijentima, partnerima, suradnicima?
- Kako se nositi s postblagdanskom depresijom?
- Iznosi doprinosa za 2025. godinu
- Namijenjene su djeci, a ne regulira ih gotovo niti jedan zakon
- Što morate znati i koliki ćete porez platiti u Hrvatskoj ako želite ulagati u kriptovalute
- Odlazak konkurenciji: Prava poslodavca i zaposlenika
- Što učiniti ako naiđete na divlje odlagalište otpada
- Tko sve u Hrvatskoj smije čuvati djecu?
- Kako navike okrenuti u svoju korist
U današnje vrijeme gotovo je nemoguće naći nekoga tko nije prisutan bar na jednoj društvenoj mreži. Iako je još uvijek u Hrvatskoj najpopularniji Facebook, njime se ipak korisnici služe u različite svrhe - od privatne do one poslovne. No gotovo svatko tko danas 'ganja karijeru' i želi sebe, svoju tvrtku ili brand istaknuti među poslovnom zajednicom i privući kvalitetne zaposlenike, partnere, klijente te investitore, ne bi trebao zanemariti LinkedIn. Ali da bi dobili sve ono što vam ta mreža pruža, dobro je znati par stvari.
Na webu je more primjera i iskustava poznatih linkedInaša kako su se 'uspjeli prodati' koristeći LinkedIn. No, za početak, svakako vam predlažemo da proučite zadnji LinkedIn Algorithm Research koji će vam otkriti gotovo sve što morate znati da bi vaš uspjeh bio zagarantiran postignuvši odgovarajući doseg (reach). Zadnje izdanje možete pronaći ovdje, a mi vam ukratko donosimo par najbitnijih savjeta kako doći do klijenata, a i sebe isprofilirali preko LinkedIna.
Tko treba biti na LinkedInu
Iako je to u osnovi B2B društvena mreža, aktivnim korištenjem LinkedIna mogu profitirati i oni koji se obraćaju B2B i B2C klijentima. Objavljivanjem sadržaja na LinkedInu proširujete svoje djelovanje i omogućujete izravnu interakciju s klijentima. On je odličan alat za vlasnike, direktore, radnike u marketingu i prodaji i svim ostalima u poslovnom svijetu.
Početak - napraviti dobar LinkedIn profil
Kreirajte dobar profil popunjavajući po mogućnosti 100 posto onoga što vas LinkedIn traži:
- nabavite kvalitetnu profilnu fotografiju, u skladu s onim čime se bavite (nije isto jeste li 'šašavi' dizajner ili ozbiljni bankar)
- ne zanemarujte cover fotografiju jer i ona je vaša reklama kojom ćete se dodatno istaknuti - ovisno što želite njome postići, takvu ćete i kreirati (npr. ako želite istaknuti vaš brand/logo, koristite brandirane cover fotografije ili ako želite naglasiti vašu ekspertizu, istaknite je u coveru).
- izgradite vaš profil do kraja - osim osnovnih informacija koje stavljate u svaki CV (industrija, tvrtke i pozicije na kojima ste radili, lokacija, iskustva, edukacije, vještine) i opisno ga obogatite - od uvoda (About) do opisa pozicija, iskustava, nagrada i sl. Slobodno dodajte linkove, stavljate priloge i druge relevantne sadržaje.
- ne zaboravite na preporuke (Recommendations, ali i na Endorsements)
- budite vjerodostojni i pazite na pravopis
Ako promijenite posao, nemojte samo ažurirati dio Experience već i onaj kratki opis pored imena koji se pojavljuje u previewu profila jer to se ne ažurira automatski.
I upamtite, LinkedIn voli brojke i više pregleda imaju popunjeni profili, stoga ga redovito ažurirajte, a i svaki put kada objavite neko ažuriranje na LinkedInu (čak i ako se radi samo o slici), bot vas odmah uvrštava u jednu od tri kategorije: spam, niska kvaliteta, jasno.
Kao spam ćete završiti i ako vas više njih 'unfollowa', prijavi vaš post kao spam ili obilježi da ne želi više vidjeti vaše postove.
Ako želite vidjeti tko vam je gledao profil, uključite tu mogućnost. Nemojte se začuditi, nekada nećete moći sve vidjeti u besplatnoj verziji. Ako želite detaljnije informacije isprobajte premium verziju. Nije baš jeftina, ali iskušajte ga bar u probnom periodu - vrijedit će.
Na kojem jeziku pisati
Jezik ovisi o tržištu kojem se obraćate. Ako želite poslovati i 'prodati se' hrvatskom tržištu, pišite na hrvatskom. Ako pak želite ući na neko drugo inozemno tržište koristite engleski ili jezik zemlje u kojoj želite raditi/djelovati.
O čemu i kako pisati na LinkedInu
Ako ne govorimo o tvrtkinim LinkedIn stranicama, već vašim osobnim - kao zaposlenika, direktora, vlasnika ili budućeg samostalnog poduzetnika, pišite o svojim znanjima, savjetima, iskustvima i stavovima.
Prvo definirajte koje ćete teme pokrivati, postavite se kao ekspert u određenom području u kojem se želite profilirati, graditi i koje vam stvarno ide, tj. u čemu ste dobri.
Razmislite o tonu kojim komunicirate jer on uvelike određuje na koji način će vas publika doživljavati, ali pazite da je on u skladu s vašom osobnošću. Jedino tako ćete biti 'autentični vi' i bit ćete sretniji što se tako razvijate i u poslovnoj i u privatnoj situaciji.
Stvarajte sadržaj! Bez obzira je li on tekstualni ili video sadržaj. Zapamtite, rezultate postižete pričom, stoga:
- odmah na početku posta (u uvodu) jasnom i kratkom rečenicom uhvatite pažnju (klik na see more nakon prva 3 retka vašeg posta ima veći utjecaj neko klik na like)
- potom ispričajte priču na koristan i autentičan način i budite stvarno iskreni bez obzira radi li se o nekom poslovnom ili osobnom porazu ili uspjehu. Ubacite i ponešto privatnog, nije to loše.
- zaključak istaknite na kraju
- tagirajte korisnike koji vam se čine zainteresirani za tu tematiku i pozovite ih da se uključe jer tako ćete povećati doseg
- Obavezno koristite # (hashtag). Preporuka je koristiti 3 do 5 hastagova. Manje od 3 hashtaga smanjit će doseg za 40 posto, a više od 5 za 20 posto, a više od 9 čak 35 posto. Nakon što dosegnete više od 500 pratitelja počnite koristiti osobni hashtag koji će povećati angažman. Hashtagovi u komentarima ne utječu na doseg.
- analizirajte postove, stvarajte interakciju, uključujte se u komentare (veći doseg stvara komentar s više od 5 riječi!), izazovite!
Dobro je znati
- Maksimizirajte vrijeme zadržavanja. Da bi ljudi bili angažirani na vašem postu, koristite najmanje 8 redaka teksta i razmišljajte o formatu.
- Prema dostupnim podacima, najbolja duljina posta je od 1.200 do 1.999 znakova (najlošija je ona do 299 znakova), no ne morate se ovog držati - radite na kvaliteti!
- Vanjske linkove, odnosno poveznice LinkedIn baš ne voli, tako da one objave bez njih prolaze bolje što se tiče dosega. Kako tome doskočiti:
- uključite link s izvornim postom
- objavite svoj post bez vanjskog linka i dodajte ga uređivanjem posta nakon objave uživo
- stavite link u prvi komentar (inače linkovi u komentarima povećavaju interakciju i do 160 posto)
- Uređivanje posta u prvom satu nakon objavljivanja negativno utječe na vaš doseg
- Nikad ne stavljajte prvi komentar u vaš post jer ćete imati manje pregleda
- Ne pretjerujte sa smajlićima i različitim fontovima
- Zakazane objave koje se na ovoj društvenoj mreži mogu raditi, ali samo uz pomoć Third-party aplikacija, imaju 70 posto manji doseg od klasičnih objava.
Ako uistinu volite pisati, kreativni ste i zanimljivi, osim klasičnih postova možete koristiti i LinkedIn Articles koji nudi mogućnost uključivanja više linkova i fotografija, no oni, prema trenutnim statistikama, imaju 90 posto manji doseg od ostalog sadržaja.
Što još stavljati osim tekstulanih objava
Ne zaboravite prilagati dokumente (.pdf, slide deck) jer vam oni omogućuju 2 do 3 puta veći doseg, a tekstualna objava s više fotografija ima 1,5 puta veći doseg od ostalog sadržaja.
Uvedite i video sadržaj jer je on dobar način za prenošenje vaše osobnosti i priče. No krenite s takvim objavama tek kada uvježbate takve govore. Idealan videozapis ima kvadratni format, između 45 i 60 sekundi, s podnaslovom i prenosi se izvorno ili putem Vimea.
Koristite i LinkedIn Live jer s njim raste i doseg, gledatelji, angažman, korisnici. Ankete koristite mudro jer uznemiruju mnoge ljude, ali dobivaju 4 do 5 puta više dosega od obične tekstualne objave.
I zapamtite, nisu sve objave za LinekdIn - zaboravite na privatne selfije, fotografije s tuluma, recepte za kolače i slično, osim ako to nije direktno povezano s poslom kojim se bavite.
Kada pisati na LinkedInu
Iako je ono o čemu pišete najvažnije, nije zanemarivo ni vrijeme objave bez obzira što je LinkedIn 'stalno prisutan'.
Iako su radni dani u vremenu od 9 do 17 sati najbolji za angažman na ovoj mreži, utorak, četvrtak i subota su najzanimljiviji dani. Doduše, subota je posebno zanimljiva jer je tada 60 posto članova na mreži, a samo 20 posto ih nešto objavljuje. Najbolje vrijeme za objavu je jutro, između 8 i 10 sati po lokanom vremenu. Vaša objava je najaktivnija u prvih 24 sata od objave, a broj angažmana u prva dva sata od objave će pomoći algoritmu da odluči što dalje, stoga ove informacije nisu za baciti.
Koliko često pisati
Svakodnevno ili barem tri puta tjedno! No nemojte objavljivati više sadržaja u roku od 24 sata jer će LinkedIn podijeliti vaš doseg na sve te postove, čime si zapravo 'ubijete' svoj prvi post. Vaša baza pratitelja će se povećati ako tjedno imate bar dva vrijedna sadržaja.
Što se tiče pisanja na stranicama tvrtke, najbolji doseg/angažman za stranice tvrtke je u prosjeku 4 posta tjedno. Objavljivanje više od 8 postova tjedno, ili manje od jedno posta tjedno, smanjit će prosječni doseg za gotovo 30 posto.
Aktivirajte se u potpunosti
Nije stvar samo u vašim objavama. Slobodno dijelite objave, tekstove, linkove itd. koji su vama bili korisni, pišite statuse i postove vezane za vašu ekspertizu, ponekad podijelite fotografije s poslovnih događaja, konferencija i službenih putovanja, komunicirajte kroz komentare i na tuđim objavama, uključite se u razgovor... Sve to će vam pomoći u povezivanju s onima sličnima vama - bez obzira jesu li to oni koji vole istu temu kao vi ili oni kojima je potrebno vaše stručno znanje ili nešto treće.
I ne budite sebični, ostavite neku lijepu poruku ili preporuku vašim kolegama, suradnicima, partnerima, klijentima. To će pomoći i njima i vama.
Broj pratitelja i konekcija
Naravno, kao i kod svake društvene mreže danas, nije više bit u količini pratitelja već u njihovoj kvaliteti. Više pratitelja ćete doseći ako objavljujete kvalitetnu priču i održavate angažman u komentarima.
Ako vaša tvrtka ima stranicu na LinkedInu, potaknite kolege iz tvrtke da komentiraju objavu na stranicama umjesto dijeljenja i imat ćete 8 puta veći utjecaj nego interni angažman (ljudi povezani s istom stranicom tvrtke) koji inače rezultira do 25 posto manje dosega od ljudi izvan tvrtke.
Iako je uvijek najbolje iskreno se povezati s ljudima koje ste upoznali, za konekcije slobodno dodajte i one ljude koje ne poznajete sve dok se radi o sličnoj industriji i o klasičnom networkingu. Stoga, povezujte se i preporučujte druge – vratit će vam se.
Također, nemojte ni zanemariti da se nekome predstavite privatnom porukom nakon dodavanja (bez obzira je li ta vama osoba poslala zahtjev za povezivanjem ili vi njoj) te tako direktno pojasnite što radite i kako jedni drugima možete biti od koristi.
Kako ćete znati jeste li na pravom putu?
Ovo vrijedi kao i kod gotovo bilo koje društvene mreže - pratite reakcije vaših korisnika. Onda kada se drugi korisnici prepoznaju u vašem sadržaju, kada se vidi da ste ih motivirali, da ste im pružili nešto korisno - kroz edukaciju ili informaciju - znate da ste na dobrom putu.
Za kraj
Neovisno o tome radi li se o angažmanu na vašim osobnim stranicma, stranicama kompanije ili komentarima, nije loše proučiti spomenuti LinkedIn Annual Report.
No bez obzira na njega, budite svoji, dijelite svoje znanje i pružite drugima savjet, iskreno se povežite, koristite networking ne samo preko društvenih mreža nego i onaj uživo jer jedino tada ćete postići onaj pravi efekt. Budite prisutni, ustrajni, temeljiti, korisni na dnevnoj bazi jer jedino tako možete uspjeti. I zapamtite, pomažući drugima pomažete i sebi i svom uspjehu.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
- BEZ RAČUNA SE NE RAČUNA
Tko i kako može raditi bez izdavanja računa?
- ZAŠTITA POTROŠAČKIH PRAVA
Što kada je akcija prošla, cijena pogrešno istaknuta, sniženje neuračunato?
- KORAK PO KORAK
Pokrećem stambenu zadrugu – otkuda krenuti?