Kada slušati svoj instinkt, a kada slušati svoj tim
Izvor: Sophieja23/Pixabay
Lea Kosović
SURADNJOM DO USPJEHA

Kada slušati svoj instinkt, a kada slušati svoj tim

Teško je znati kada si u pravu, a kada ne. Nekad misliš da te osjećaj ne vara, a nekad se prevariš. Mislim da nema pravog odgovora na ovo pitanje jer je proces donošenja odluka individualan.

Iz nekog mog iskustva, smatram da uvijek treba pitati tim za mišljenje. To mi se do sada uvijek pokazalo kao najbolja opcija, jer na kraju i njihovo mišljenje utječe na moju finalnu odluku. Zapravo, mogla bih ovu temu podijeliti na dva dijela: onda kada treba slušati tim i onda kada treba slušati instinkt.

KADA TREBA SLUŠATI TIM

Nikad nisam bila ljubitelj manipulacije i onog 'slušaj svoj tim, ali na kraju ih navedi na ono što ti zapravo želiš - ali neka oni misle da je to njihova ideja'. Takav način komunikacije za mene ne dolazi u obzir.

Kreativa

Kada je riječ o organizaciji eventa, brainstormanju i vizualnim kreacijama - tu najviše cijenim maštu svog tima! Tu ih uvijek pitam za savjet, za mišljenje, za 'out of the box' ideje - i na kraju krajeva - uglavnom je tim taj koji donese konačnu odluku. O ukusima se ne raspravlja - tako kažu. I u pravu su, ali kada imate dvije ili tri opcije, radije pitajte svoj tim i presudite s većinom (iako za vas možda to nije bila prva opcija). Zašto? Ima nekoliko razloga. Prvi je da ste možda baš vi ti koji 'nemate ukusa', drugi je da će se oni osjećati bolje raditi s odlukom koja je donesena zajednički, treće je, pak, da će se oni osjećati ponosno što su bili dio te odluke i četvrto je da vi vidite samo jednu perspektivu te ideje dok oni vide to iz različitih kutova. Nekad ste vi kao 'glavni' za neki projekt toliko u tome da više ne vidite širinu - tada vam treba vaš tim koji će vam dati tu potrebnu širinu.

KADA TREBA SLUŠATI INSTINKT

Cijena usluga i financijska isplativost

S druge strane, ima tema u kojima vaš tim možda nema previše iskustva jer nisu nikad bili 's one strane' - odnosno, nisu nikad bili poduzetnici (a to je dosta bitan faktor kod nekih strateških odluka). I baš zato što im nedostaje to iskustvo s druge strane, nekad odluku treba donijeti na temelju vlastitog instinkta i iskustva do sada.

Recimo, sastavljanje cijene za klijente u okviru event managementa je ogroman posao i iziskuje puno iskustva i odrađenih evenata. Također, u dio cijene koju postavite za klijente trebate uračunati i neke troškove za tvrtku (ljudi, tekućih troškova firme, doprinosi, porezi….) - vaš tim taj dio ne vidi i iz tog razloga ovu odluku ipak većinom donesite sami. Event managament je projektni posao i na taj način ga treba i naplatiti. Ne možete jednim eventom računati da ćete moći pokriti cijelu plaću svakog člana tima jer se podrazumijeva da ćete uz taj jedan event imati i još neki koji će donositi zaradu. Barem mi to tako ne naplaćujemo.

Imidž tvrtke

Diskutabilno, ali način na koji predstavljate tvrtku treba dolaziti iz načina na koji vi želite poslovati i iz načina na koji se vi želite predstaviti. Ako je netko došao iz svijeta korporacije u vaš tim i naviknuo se komunicirati s 'poštovani', ne znači da ga trebate slušati. To možete uvažiti kao koristan savjet, ali ne znači da to trebate i primjeniti. Pogotovo ako je komunikacija vaše tvrtke opuštenija.

Potencijalne suradnje

Nekad ne možete voditi cijeli tim sa sobom na sastanak s potencijalnim klijentom. Zato je tu vaš instinkt ključan! Jeste li uspostavili 'klik' s potencijalnim klijentom ili ne? Nama je to jako bitan faktor! Ako klik na prvu nije dobar, najvjerojatnije nećemo ući u suradnju. ma koliko god event zvučao privlačno. Odnosi s ljudima su najbitniji. Klijenti trebaju odgovarati vašoj komunikaciji i vašem timu. Ako se dogodi taj 'klik' s obje strane, tada imate zagarantirani uspjeh eventa i dobru i kvalitetnu suradnju! A nakon takve suradnje slijede preporuke.

Na kraju krajeva - savjet je da uvijek pitate tim za mišljenje! Nikad nije na odmet čuti što drugi kažu i kako oni vide tu situaciju.

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.

Ako vas zanima nešto više o ovoj temi pratite #marketing&pr&prodaja i #ljudski resursi.