- Kako sve što vam treba smjestiti u mali prostor? 5 kreativnih rješenja za maksimalnu funkcionalnost
- Kako pokrenuti biznis uz minimalan kapital?
- Od grebanja do ljubavi: Realna slika života s mačkom u četiri zida
- Vrtlarenje u stanu: Kako uzgajati začine i povrće na balkonu
- Kako motivirati tinejdžere za školu i izvanškolske aktivnosti?
- Kako se nositi s postporođajnom depresijom?
- 7 koraka do organiziranog doma i života bez stresa
- 26 trikova kako očistiti mrlje na odjeći, tepisima, namještaju, glačalu...
- Kako u obitelji održavati zdrav odnos prema tehnologiji?
- Kako se nositi s emocionalnim stresom u obiteljskom životu?

Svi smo čuli za Amazon, čak i oni koji nikada "s njega" nisu ništa naručili. Najveća je to svjetska internetska trgovina koja je na početku svog postojanja zamišljena za prodaju knjiga.
Očekivano ili ne, Amazon se pretvorio u internetsko poslovno poduzeće koje je u velikoj mjeri usmjereno na pružanje usluga e-trgovine, računalstva u oblaku, digitalnog streaminga i umjetne inteligencije.
Znate li da je ovo uspješno poduzeće pokrenuto ni manje ni više nego u garaži, davne 1994. godine, od ruke Jeffa Bezosa?
Kao što smo rekli, Bezosova izvorna ideja bila je online prodaja knjiga. No putem je naučio nekoliko stvari koje su mu pomogle da vrlo uspješno navigira poslovnim vodama i doplovi do vrha.
Slijedi svoje snove
Koliko puta smo svi čuli ovu mantru? Možda toliko da su neki spremni reći kako je to najveća glupost i nerijetko put u propast. No Bezos vjeruje upravo u to.
- Morate imati strast prema onome što radite. Ako nemate, a natječete se protiv onih koji su strastveni, to će dovesti do toga da oni grade bolje proizvode i nude bolje usluge. Mora vam biti stalo. To je ključ uspješnog poduzetništva - istaknuo je.
Također, istaknuo je još jednu važnu misao, a to je da poduzetnik ne smije biti motiviran novcem, već vizijom.
- Uvijek budite misionar, nikad plaćenik. Plaćenici samo pokušavaju zaraditi novac, dok misionarima to nekako lakše polazi za rukom - dodao je Bezos
Prihvatite rizik i neuspjeh
Što ako riskiram i sve izgubim? Ovaj strah je nešto posve normalno i muči mnoge poduzetnike jer svi se boje naći na dnu. No uspješni pokretač Amazona kaže da je upravo to bit svakog biznisa. Spremnost na rizik i gubitak.
- Ako smislite neku poslovnu ideju i ona nema rizika, to samo znači da to netko već radi. Dakle, morate imati nešto što možda neće uspjeti i morate prihvatiti da je vaše poslovanje na mnogo načina eksperiment i da bi moglo propasti - rekao je Bezos, ističući kako je to u redu.
Sam Bezos je poznat po hrabrim potezima. Jedan od njih je usluga Amazon Prime. Skeptici su sumnjali da će kupci plaćati 79 USD godišnje za uslugu koja je dostupna od 2005. No od travnja 2018. usluga je imala 100 milijuna pretplatnika širom svijeta.
Neki drugi projekti poput Amazon restaurants ili Amazonovih pop-up kioska su propali, no Bezosa to nije pokolebao. Smatra da su veliki neuspjesi žrtva koju treba podnijeti da bi se doživio mali uspjeh.
Predomislite se
Koliko je teško odstupiti djelomično ili potpuno od onoga što ste zamislili na početku i što je bilo vaša vizija i san? Mnogima je to nedopustivo i upravo ih to koči na putu do uspjeha.
Kroz razgovor s nekim od najvećih svjetskih umova, Bezos je došao da zaključka da najviše uspijevaju ljudi koji su skloni slušati i - predomisliti se.
- Primijetio sam da su ljudi koji uspijevaju skloni promijeniti svoje mišljenje čak i bez dobivanja novih podataka. Imaju iste informacije koje su imali na početku, ali probude se i stalno ponovno analiziraju stvari, dođu do novog zaključka i onda se predomisle - utvrdio je Bezos.
Nadalje, otkrio je da ljudi koji pobjeđuju imaju divnu odliku da naporno rade kako bi otkrili koja uvjerenja ili pristranosti imaju te aktivno traže dokaze koji će ih pobiti.
Zaposlite znatiželjne istraživače
Što vam je bitno kod vašeg budućeg zaposlenika, osobe o kojoj znate nešto samo putem papira koji držite u rukama? Oni koji si mogu po pokretanju posla dopustiti da zaposle nekoga, nerijetko će istaknuti kako žele vrhunskog stručnjaka na svom području.
Bezos se ne ograničava na stručnjake jer smatra da to samo po sebi nije dovoljno za uspjeh.
- Vrlo rano sam shvatio da želim zaposliti ljude koji su graditelji. Želim da za Amazon rade znatiželjni istraživači, oni koji vole smišljati i izmišljati. Čak i ako su stručnjaci, volim ljude koji imaju "svjež mozak" početnika - otkrio je Bezos.
Smatra da graditelji imaju jednu veliku kvalitetu, a to je skromnost u razmišljanju. Oni se nadaju se doći do boljeg rezultata kroz učestalo ponavljanje nekog procesa. Taj proces je: izmisli - pokreni, ponovno izmisli - ponovno pokreni, kreni ispočetka - isperi sve do sad - ponovno kreni.
- Takvi ljudi znaju da je put do uspjeha sve, samo ne ravan - istaknuo je Bezos.
Čitajte i druge tekstove autorice Sanje Bubalo koja piše prvenstveno o biznisu i financijama, ali ima i korisne životne savjete.
*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.
- DOBRO JE ZNATI
Kako napraviti mjesta na Gmailu, bez plaćanja
- PRIRODNIJE METODE
Kako se riješiti mrava u stanu i vrtu?
- BANKOVNI RAČUNI
Što je osnovni račun i hoće li ga se isplatiti otvoriti?