pisanje članka
Izvor: Freepik
TIPS&TRICKS

Društvene mreže, oglašavanje, web stranice - Kako stvoriti kvalitetan organski sadržaj?

Organski ili plaćeni sadržaj - pravo je pitanje za svakoga tko vodi neki posao. O odabiru može odlučivati nekoliko faktora, kao, na primjer, iskustvo, znanje, budžet. Mnoge tvrtke koje tek kreću s radom reći će da nemaju dovoljno novca za oglašavanje.

Drugi će pak smatrati da sve mogu sami jer mnogi tako vode svoje društvene mreže, stranice, pišu svoj vlastiti sadržaj i dobro im ide. Da, zvuči lako i jednostavno, ali nije. No, neiskustvo u poslu ih može navesti da misle kako je lako biti kreativan i publici zanimljiv.

A čak i ako ste kreativni i zanimljivi, trebate znati kako pisati i poznavati materiju o kojoj treba pisati. Odabrati relevantnu temu, pa i relevantnu publiku. Možda na početku nećete znati, ali i to možete naučiti.

Plaćeni sadržaj možda će donijeti više pogleda, više sljedbenika, brži uspjeh, bržu vidljivost. No, na kraju dana često može biti bezličan, nametljiv, mnogima neželjen, a uspjeh i vidljivost mogu biti samo "instant". Da ne govorimo - potrošeni su i novci.

Je li onda ipak bolji odabir organski sadržaj?

Što je organski sadržaj?

Najjednostavnije rečeno, organski sadržaj je onaj marketinški sadržaj koji je dostupan besplatno. Potencijalni korisnici ili oni koji ga već koriste do njega mogu doći "prirodnim putem", a da oglašivači ne plate da bi bio viđen. Svi znamo kako se danas "plaća" vidljivost i oglašavanje na društvenim mrežama te svaki "lajk" i "klik".

Kada platite, algoritam računa koja je odabrana publika kojoj će se plaćeni oglas prikazati i koju bi to što nudite moglo zanimati.

Organski sadržaj je sve suprotno tome. Na njega ćete nabasati dok pretražujete bespuća interneta, guglajući o nekoj sličnoj temi ili tražeći određenu uslugu ili proizvod.

Zanimljiv blog na internetskoj stranici tvrtke, recenzija korisnika o proizvodu, infografika na stranicama društvenih mreža nekog poduzeća, sve to ubrajamo u organski sadržaj. Domet takvog sadržaja se može i proširiti uz pomoć nekoliko mudrih poteza. Na primjer, neka tvrtka može poticati kupce da viđeni sadržaj podijele s drugima, što se obično i događa sljedbenicima na društvenim mrežama.

Sada kada znate razliku organskog i plaćenog teksta/sadržaja, možete odlučiti što je najbolje za vas i vaše poslovanje. Ako se pak odlučite krenuti putem ovog prvog, donosimo vam nekoliko savjeta kako ga dobro i kvalitetno napisati.

Koje sve kriterije treba zadovoljiti kvalitetan organski sadržaj?

1. Informativan

Organski sadržaj može imati različite svrhe, ali najvažnije je da osobi koja ga gleda ili čita pruži određenu informaciju. Ova vrsta sadržaja obično nastoji odgovoriti na uobičajena pitanja ili educirati kupce o određenoj temi. Na primjer, marketinški stručnjak u tvrtki za namještaj može napisati organski post na blogu o tome kako najbolje namjestiti malu dnevnu sobu.

Ova vrsta sadržaja će uvijek biti aktualna i uvijek odgovarati na isto pitanje, bez obzira na protok vremena. Ona daje kupcima informaciju, ali isto tako može pomoći trgovcima da dođu do potencijalnih kupaca predviđajući njihova pitanja i pružajući odgovore.

2. Pouzdan

Organski sadržaj na neki način predstavlja tvrtku koja bi trebala stajati iza točnosti informacija koje pruža. Stoga bi tekst trebao biti vjerodostojan, a njegov sadržaj pouzdan izvor informacija.

Naime, korisnik se pri čitanju oslanja se na stručnost tvrtke u određenom području koja nudi znanje trenutnim ili potencijalnim kupcima. Na primjer, teretana može imati odjeljak za pitanja i odgovore na svojoj web stranici gdje treneri odgovaraju na uobičajena pitanja o zdravoj prehrani i vježbanju.

Stvaranje vjerodostojnog organskog sadržaja može stvoriti odnos povjerenja između tvrtke i korisnika/potencijalnog kupca koji će se tada lakše odlučiti za njezine proizvode i usluge.

3. Zanimljiv

Danas kad se doslovno gušimo u sadržaju, jedna od osnovnih kvaliteta je biti drugačiji, zanimljiv i kreativan. Tako vlasnik restorana može na društvenim mrežama poticati klijente da objavljuju fotografije obroka u komentarima i slično. Ljudi vole gledati slike hrane i budu li im porcije izgledale dovoljno veliko i primamljivo, a taj sadržaj nešto što im se često pojavljuje, mogli bi postati budući klijenti.

Naime, zanimljiv sadržaj često privlači pozornost postojećih ili potencijalnih kupaca i potiče ih da nastave čitati ili pratiti tvrtku na društvenim mrežama. Također, pomaže trgovcima da stvore veze s kupcima i dosegnu širu publiku.

4. Orijentiran na klijenta

Organski sadržaj obično je usmjeren na kupca. Nastoji ga informirati ili zabaviti kako bi mu stvorio pozitivno iskustvo. Vrijednost ove vrste sadržaja je u tome što klijentima često nudi rješenje problema ili odgovore na njihova pitanja o nekoj temi.

Trgovci mogu proizvesti organski sadržaj usmjeren na kupca kako bi naveli razloge zbog kojih im proizvodi ili usluge tvrtke mogu koristiti. Dobar organski sadržaj može pomoći trgovcima da razviju odnose s novim ili postojećim kupcima pružanjem vrijednih, relevantnih informacija.

Čitajte i druge tekstove autorice Sanje Bubalo koja piše prvenstveno o biznisu i financijama, ali ima i korisne životne savjete.

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.

Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.