uspješni poslovni ljudi
Izvor: javi_indy/Freepik
SAVJETI USPJEŠNIH

A. Huffington: Sve odlike koje bi dobar rukovoditelj trebao imati

Arianna Huffington jedno je od najpoznatijih novinarskih i poduzetničkih imena u posljednjih 20 godina. Sad već legendarni portal, agregator vijesti s mnogobrojnih područja - HuffPost, pokrenula je 2005. godine, postavši njegova glavna urednica. Malo je reći da je portal bio uspješan u njezinim uzdama. Postao je, naime, prvo američko komercijalno poduzeće koje je osvojilo Pulitzerovu nagradu.

Nakon 11 uspješnih godina odlazi iz Huffington Posta da bi pokrenula startup za zdravlje i wellness Thrive Global i postala njegova izvršna direktorica. Cilj tog startupa je smanjiti stres i izgaranje koji su uzrokovani učestalom izloženošću medijima i tehnologiji.

Slobodno možemo zaključiti da je iza nje bogato poslovno, ali još i važnije, životno iskustvo.

Do kakvih je spoznaja i zaključaka došla na rukovodećim pozicijama, podijelila je sa svima koji obavljaju taj isti posao i svakodnevno se bore s takozvanim burnoutom te ostalim vrstama pritisaka.

Zastoj produktivnosti nije slabost

U poslovnom svijetu stalno se s nekim natječemo. S drugim tvrtkama koje su nam konkurencija, s kolegama, na kraju krajeva, kada nam nitko drugi ne preostaje, počinjemo se natjecati s vremenom. Stišće nas neka nevidljiva, nemilosrdna ruka i osjećaj da moramo biti brzi, produktivni i uvijek u naponu snage. Uvijek ispred ostalih, uvijek budniji od svih drugih. A to jednostavno nije moguće. Nikome.

- Stoljećima smo vjerovali da je zastoj u proizvodnji problem, neka greška koja se dogodila. To nas nekako vraća u doba prve industrijske revolucije kada smo počeli poštovati strojeve, koji nisu griješili kao ljudi, nisu se umarali kao ljudi. Tako smo kasnije počeli štovati i softvere - komentirala je Huffington.

No, dodaje, za ljudski operativni sustav, koji nije stroj, greške su normalne i očekivane. Zastoj produktivnosti je uobičajen, a ne problem kojeg bi se trebalo stidjeti. Zastoj produktivnosti svojstven je svim živim bićima.

Kao odlike dobrog rukovoditelja nabraja inovativnost, kreativnost, poslovnu dalekovidnost te sposobnost upravljanja u turbulentnim vodama. No, objašnjava, sve su to osobine koje se prve istroše kada se ne brinete o sebi i ne uzimate predah.

- Brinuti se o sebi i svojim zaposlenicima nije nešto lijepo ili poželjno. To je jednostavno poslovni imperativ - istaknula je.

Čuvajte se nakupljenog stresa

Zašto ljudi nasjedaju na kolektivnu zabludu da je za uspjeh potrebna budnost od 0 do 24 i to po mogućnosti svih sedam dana u tjednu, pita se Huffington.

Briga o sebi, čak i ona najosnovnija, počinje se prikazivati kao luksuz, slobodno vrijeme kao opijum za slabiće.

- Stres u poslu je neizbježan, ali kumulativni stres, onaj koji se nakuplja i nakuplja te taloži dulje vremena u nama je opasan i njega treba izbjeći, što zaista nije teško uz malo truda - objasnila je Huffington.

Mnoge su strategije za smanjenje stresa koji si najčešće sami prouzročimo vjerujući u svoju nezamjenjivost ili stvarajući nepotrebni pritisak samima sebi. Odaberite onu koja vama odgovara, uzmite predah, dišite, razbistrite glavu, prošećite... Stres će tu biti i sutra i čekati vas, samo nemojte dozvoliti da se nagomila.

Podijelite zadatke

Jedna od najboljih karakteristika dobrog vođe je znati podijeliti zadatke - kome, kada, što od koga očekivati...

Ova iskusna poduzetnica ističe kako to za većinu rukovoditelja to znači prihvaćanje činjenice da sve neće biti obavljeno onako 100 posto kao što vi mislite da to radite, što je u redu jer sad imate prostora sagledati širu sliku. Kako uopće biti rukovoditelj ako ne znate što od koga možete očekivati - tko je brz, tko pouzdan, tko kreativan, a tko zabušant.

Usto, napominje, morate smoći snage odvojiti se od telefona. To nije samo telefon, ističe, to je malo nuklearno oružje, spremište svih problema i projekata.

Ipak, 72 posto ljudi, pokazuje statistika, uredno spava sa svojim telefonima na noćnom ormariću da se niti tijekom noći možda ne bi odvojili od mailova i važnih poziva koji ih čekaju.

Redefinirajte uspjeh

Što je uspjeh? Na to je pitanje, ustvari, teško odgovoriti jer svakome je uspjeh nešto drugo. Penjanje na karijernoj ljestvici, bolji položaj, bolja titula, veća plaća, veće beneficije... Sve su to neke od stavki uspjeha koje bi većina ljudi ipak istaknula.

No čemu sve to, pita se ova novinarska mogulica, ako vas sve to ne ispunjava. Toliko banalno, a tako teško pitanje. Vrijedi li novac i ugled mijenjati za nešto što vam donosi radost? Imate li snage u svojoj glavi redefinirati uspjeh?

- Osobno volim fazu inovativnosti i novih početaka. Nije lako ostaviti uspješnu tvrtku i uhodan posao kako biste krenuli u nepoznato. Novo, ma koliko iskustva imali, nikad nema garanciju. Ali vjerujem da, ako je to ono što će vas ispuniti, vrijedi pokušati - savjetovala je Huffington.

Čitajte i druge tekstove autorice Sanje Bubalo koja piše prvenstveno o biznisu i financijama, ali ima i korisne životne savjete.

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.

Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.