virtualni asistent
Izvor: DCStudio/Freepic
TRAŽENA PROFESIJA

7 savjeta kako postati virtualni asistent

Možda ste u zadnje vrijeme čuli za pojam virtualnog asistenta. Samo ime govori da se radi o online tajnicama ili tajnicima budućnosti i, moglo bi se reći, brzorastućem trendovskom zaposlenju u Hrvatskoj. Potkraj 2021. godine bilo ih je dvjestotinjak, a njihov broj raste doslovno iz dana u dan.

Tko su virtualni asistenti?

Uglavnom su to stručnjaci i profesionalci specifičnih znanja i vještina zbog kojih će ih netko i angažirati. Virtualni asistent može biti doslovno bilo tko, samo je bitno kakvu paletu vještina ima i jesu li one dovoljno dobre da se istakne među konkurencijom i zadovolji sve stroge kriterije poslodavca.

Kada kažemo stručnjaci mislimo na ljude koji su se uglavnom ostvarili u svojim profesijama, marketingu, ekonomiji, financijama, administraciji, novinarstvu i slično te su se odlučili osamostaliti i svoje usluge ponuditi drugima na tržištu.

Specifičnost ovog posla je ta što virtualni asistent i njegov poslodavac ne moraju uopće biti u istom gradu, iako bi zbog praktičnosti nekih poslova bilo zgodno da dijele državu.

Iako malo što može zamijeniti onaj kontakt oči u oči, kada se nekoga upozna i jednostavno 'osjeti', nije rijedak slučaj da netko zaposli virtualnog asistenta na neviđeno. Odnosno, kroz telefonski razgovor, putem zoom intervjua i slično.

U ovom poslu, čini se da usmena predaja igra veliku ulogu, pa je preporuka doslovno vrijedna zlata. Ne čudi, stoga, činjenica da se virtualni asistenti predstavljaju kroz razne poslovne i poduzetničke grupe na društvenim mrežama, jer samo online vidljivost i stalna aktivnost mogu postići da se posao 'zahukta'.

Neki virtualni asistenti specijalizirani su samo za specifična područja te svojim klijentima nude usluge vođenja financija te računovodstva, dok drugi pokrivaju i šira područja te uz vođenje društvenih mreža nude i pisanje marketinških tekstova, SEO analizu, odgovaranje na poslovni mail, zakazivanje sastanaka... Treći pak uza sve nude radionice i tečajeve za buduće virtualne asistente te tako dolaze do još dijela prihoda.

Sve to rade iz udobnosti svoga doma, a radno vrijeme si uglavnom kreiraju sami, osim ako, naravno, ne postoje neki rokovi.

Dakle, osim što mu poslodavac ne mora osigurati radno mjesto i delegira mu obaveze i zadatke, angažiranje virtualnih asistenata ima još jednu veliku prednost. Ta je da ih ne morate zaposliti i razmišljati kako ćete si nekog takvog uopće i priuštiti. Naime, za svoje usluge oni izdaju račune, a vi ih 'uzmete' na određeno vrijeme, koliko su vam potrebni za asistenciju u poslovanju ili izvršenju nekog projekta.

Iskustvo iz 'prve ruke'

Razgovarali smo s jednom virtualnom asistenticom, Martinom Žgombom iz tvrtke Alpha&Omega koja je s nama podijelila razmišljanja o ovom zanimanju.

- Smatram da svaki kvalitetni virtualni asistent treba posjedovati organizacijske vještine, biti snalažljiv i prilagodljiv, proaktivan, spreman na stalno usavršavanje, usmjeren na cilj, ali također da si zna postaviti granice - poručila je Žgomba.

Dodaje kako su potencijalni klijenti svuda oko nas te ih svatko treba potražiti u svom offline okruženju.

- Treba krenuti pričati s bivšim kolegama, klijentima, prijateljima, poznanicima, upoznati ih s novim poslom koji radite. Potom krenuti online putem web stranice, bloga, newslettera, društvenih mreža... Mogućnosti su neograničene. Preporuka je ono čemu svi teže i s vremenom dobri virtualni asistenti većinu klijenata (ako ne i sve) dobivaju baš putem preporuka - istaknula je.

Svima koji, pak, razmišljaju o ovom koraku, samozapošljavanju i slobodi od zaposlenja u instituciji, Martina savjetuje:

  1. Napravite dobar poslovni i prodajni plan prije nego što započnete s poslovanjem, to će vam pomoći da jasno definirate svoje ciljeve, viziju, strategiju, idealnog klijenta i sve ostale bitne faktore poslovanja.
  2. Zapišite svoje vještine i znanja: prije nego što se odlučite na određenu uslugu, bitno je da razmislite o svojim vještinama, znanjima i iskustvu.
  3. Stvorite mrežu kontakata koja će vam pomoći u promoviranju vašeg poslovanja. To može uključivati obitelj, prijatelje, poznanike i druge poslovne kontakte.
  4. Budite spremni na rizik: samozapošljavanje je povezano s rizikom, stoga morate biti spremni na neizvjesnost i promjene koje će vam se pojaviti na putu. Bitno je da razmišljate dugoročno i budete spremni uložiti vrijeme i trud u svoj posao.
  5. Budite fleksibilni: kao samozaposleni, bit ćete odgovorni za sve aspekte poslovanja, uključujući financije, marketing, prodaju, upravljanje odnosima s klijentima i sl. Stoga je bitno da budete fleksibilni i prilagodljivi u svakoj situaciji.
  6. Učite i razvijajte se: važno je da uvijek budete u procesu učenja i razvoja svojih vještina kako biste razvijali i svoje poslovanje.
  7. Budite uporni i motivirani: samozapošljavanje može biti izazovno, stoga budite uporni i motivirani s fokusom na svojim ciljevima kako biste ostvarili uspjeh u poslovanju.

Čitajte i druge tekstove autorice Sanje Bubalo koja piše prvenstveno o biznisu i financijama, ali ima i korisne životne savjete.

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora i/ili autorovih sugovornika koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst, u prvome odlomku prenesenog teksta. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.

Ako želite još zanimljivih poslovnih i životnih savjeta, prijavite se na naš dvomjesečni newsletter.