poslovni ručak
Izvor: Alexas_Fotos/Pixabay
Ivana Radić
POSLOVNI BONTON

10 ključnih pravila organizacije i ponašanja na poslovnom ručku

Vjerojatno ste bili u situaciji da morate ići na poslovni ručak, a možda ste baš vi taj ručak morali organizirati. Moguće je da ste tada imali brojne nedoumice što i kako napraviti, stoga pogledajte koja su pravila poslovnog bontona u ovakvim prigodama.

Domaćin (domaćica) i odabir restorana

Ako ste vi domaćin poslovnog ručka tada odabirete mjesto, a poziv na ručak morate poslati minimalno tjedan dana unaprijed. Naravno, na dan sastanka, odnosno poslovnog ručka, trebate na lokaciju doći prije svih. U slučaju da je organizator ručka žena, ona preuzima jednaku ulogu kao muškarac domaćin.

Kod odabira restorana najsigurnije je odabrati onaj srednjeg cjenovnog razreda, posebno ako se nalazite s nekim koga ne poznajete. Obratite pozornost da u restoranu ima dovoljno mjesta između stolova kako biste mogli voditi privatan razgovor.

Domaćin se treba raspitati ima li netko od gostiju posebne prehrambene navike, možda je netko na dijeti ili je vegetarijanac ili pak ima poseban režim prehrane.

Ako ste se s gostima dogovorili da ćete se naći u restoranu (a ne ispred ili na nekoj drugoj lokaciji), onda ih ne čekate za stolom, nego u baru ili blizu vrata. Domaćin na samom početku treba konobaru dati do znanja da je stol rezerviran te preuzima izbor vina i, na kraju, plaća račun. Prilikom ulaska, muškarac (domaćin) treba gostu, pogotovo ako se radi o dami, pridržati vrata, a potom se ulazi u predvorje restorana. Ako nema predvorja, treba pričekati da domaćin zamoli konobara da vas sve odvede do stola. 

Ako vas konobar neće odvesti do stola onda to radi domaćin, a ako imate konobara onda za njim idu gosti pa onda domaćin ili domaćica.

Pravila ponašanja

1. Slučajni susreti

Ako za susjednim stolom primijetite poznanike, samo im kimnite glavom i kratko pozdravite. Nemojte prekidati njihov ručak i nemojte ostaviti svog gosta da vas čeka.

2. Torbica i sako

Ako ne postoji neko posebno mjesto za torbicu, stavite je ispod stolca ili na naslon. Što se sakoa tiče, zadržite ga, a ako je jako vruće skinite ga i pošaljite ili odnesite u garderobu.

3. Stvari na stolu

Izrazito je nepristojno stavljati mobitel, ključeve i novčanik na stol jer je to izraz nepoštovanja prema gostu. Pretpostavimo da na ručak idete s nekim s kime želite razgovarati i odvojiti vrijeme za tu osobu. Mobitelima i ostalim stvarima mjesto je u torbici, u sakou, u pretincu u automobilu. 

4. Komunikacija

Zadatak domaćina je da se svi gosti osjećaju ugodno. Domaćin treba ponuditi svoje goste jelom i pićem, smjestiti ih za stol, usredotočiti se na njih, treba vladati situacijom, ali nikako biti u centru pažnje. Domaćin ili domaćica razgovara sa svima, vlada vještinom komuniciranja i brine se da se svaki gost osjeća ugodno. U slučaju da se svi gosti ne poznaju, domaćin ih mora predstaviti jedne drugima i upoznati.

S obzirom na to da se radi o poslovnom ručku domaćin nikako neće krenuti s pričom oko posla, to će prepustiti gostima ili će tu temu otvoriti nakon deserta.

5. Raspored sjedenja

Glavni gost sjedi domaćinu s desne strane, a drugi po važnosti s njegove lijeve strane. Žene sjede naizmjenično. Ako je jedna gošća žena ona sjedi domaćinu s lijeve strane. Ako su na poslovnom ručku samo 2 osobe sjedit će jedna nasuprot druge.

6. Kašnjenje

Ako netko kasni na ručak, i to je najavljeno domaćinu, pri dolasku te osobe koja će se pridružiti ručku, domaćin treba ustati i pozdraviti te predstaviti osobu koja je došla naknadno.

7. Jelo i piće

Domaćin treba ponuditi aperitiv, obavijestiti goste o broju sljedova, odabrati vino (ako to nije učinjeno unaprijed), a znak za početak jela daje tako da kaže - dobar tek. 

8. Plaćanje računa

Domaćin, odnosno osoba koja je zvala na ručak treba platiti račun. Pri tome nikako ne smije prigovarati na iznos niti uopće spominjati o kojem se iznosu radi. Također, nije pristojno račun plaćati za stolom, nego se domaćin treba ustati i platiti račun kod konobara.

Također, može se dogoditi da gost poželi platiti ručak ako je žena organizator, odnosno domaćica. U tom slučaju treba objasniti da ste vi zvale na ručak, ali nemojte se prepirati ako gost inzistira. Recite da ćete vi platiti sljedeći put.

9. Kraj

Kada je sve gotovo, domaćin treba zahvaliti gostima na dolasku, te se dogovoriti s njima o povratku i eventualno organizirati taksi ili neki drugi prijevoz, ako je to potrebno.

10. Zahvala

I na kraju, jedini zadatak gostiju je zahvaliti domaćinu na pozivu i, nadamo se, ugodnom ručku.

Ako vas zanima više sličnih tema pratite #ljudski resursi i #marketing&pr&prodaja

*U tekstu su izneseni osobni stavovi i savjeti autora koji se ne mogu ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Savjeti.hr-a. Savjeti.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na Savjeti.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.