iznenađenje laptop mail
Izvor: mohamed Hassan, Pixabay
PRIJEKO POTREBNO

Kako 'povući' poslani mail?

Koliko puta nam se svima dogodilo da smo u važnim poslanim mailovima primijetili sulude pogreške, napisali ili priložili neke stvari koje nismo smjeli ili trebali, poslali e-mail krivoj osobi....Tu neugodnost, ako ste brzi, možete i spriječiti, bar na Gmailu!

Već smo stisnuli tu 'prokletu' tipku Pošalji, odnosno Send, i potom uvidjeli pogrešku, pale su nam rolete na oči... grrrr, što sad?! Naravno, napisani i poslani e-mail želimo odmah opozvati (recall). Koja sreća, i to možemo ali imamo vrlo malo vremena za otkazivanje njegovog slanja.

  • Prvi korak, kojeg gotovo nikad nismo ni svjesni, je da tijekom slanja u kutu zaslona piše Slanje (Sending), dok s desne strane se nalazi tipka Otkaži (Cancel).

Nakon što smo gotovo svi propustili tu priliku i poslali e-mail, Gmail nam daje priliku od nekoliko sekundi da stisnemo tipku Poništavanje (Undo) koja se nalazi u dnu lijevog kuta ekrana.

Pisat će vam: Poruka je poslana - Poništavanje (Undo) - Prikaži poruku (View message).

  • Kliknite tipku Poništavanje (Undo)
  • i uspjeli smo!!

A Gmail čak nudi i podešavanje postavki vremena u kojem možemo obrisati mail - 5, 10, 20 ili 30 sekundi. Naravno, bilo bi super da nam ponudi i nekoliko sati, ali za početak moramo biti zadovoljni da uopće postoji ova opcija.

Kako podesiti vrijeme opoziva e-maila:

  • otiđite u desni gornji kut ekrana na Postavke (Settings)
  • kliknite na Pregled svih postavki
  • pod Općenito (General) pronađite Poništi slanje (Undo Send)
  • vrijeme otkazivanja slanja namjestite na 30 sekundi
  • skrolajte do dna i stisnite Spremi promjene (Save changes)

Na gotovo isti način možete opozvati e-mail i na vašem tabletu i mobilnom uređaju.

Nažalost, Outlook ne nudi period odgode slanja i poništavanja e-maila kao Gmail. No i u Outoloku možete opozvati poruke nakon slanja, ali to funkcionira samo ako:

  • i vi i primatelj imate e-mail račun preko sustava Microsoft 365 ili Microsoft Exchange
  • i to u istoj tvrtki ili ustanovi te
  • ako primatelj još nije otvorio e-mail

što ovu funkciju čini prilično ograničenom. Ne smijemo se buniti, nije ni to toliko loše jer, recimo, ako smo zaboravili priložiti privitak, ne moramo poslati još jedan e-mail i puniti primatelju sandučić (Inbox) već možemo pokušati opozvati poruku i poslati zamjensku poruku s privitkom.

Da biste opozvali i zamijenili poruku u Outlooku:

  • na lijevoj strani Outlooka odaberite folder Poslane stavke (Sent Items)
  • dvoklikom otvorite poruku koju želite opozvati
    • ako imate klasični izbornik na ikoni Poruka (Message) odaberite Akcije (Action) > Opozovi ovu poruku (Recall This Message)
    • ako imate pojednostavnjeni izbornik, odaberite ikonu Poruka, a zatim dodatne naredbe - one tri točkice (...). Otiđite na Akcije i odaberite Opozovi ovu poruku
  • kliknite Izbrisati nepročitane kopije (Delete unread copies of this message), odaberite i kliknite U redu (OK)
    • ili kliknite Izbrisati nepročitane kopije i zamijenite ih novom porukom pa kliknite U redu
  • ako šaljete zamjensku poruku, sastavite je pa kliknite Pošalji

Uspješnost ili neuspješnost opoziva poruke ovisi o postavkama primatelja u programu Outlook, a više detalja pronađite ovdje.

Zaobilazno rješenje u Outlooku je da:

  • postavile pravilo (Rule) za izlaznu poštu koje odgađa isporuku poruka do dva sata nakon što stisnete Pošalji (Send)
  • e-mailovi će ostati u mapi Izlazna pošta

Naravno, to će odgoditi sve odlazne e-mailove, uključujući i one hitne. Ako koristite ovo rješenje predlažemo da redovito provjeravajte svoju Odlaznu poštu (Outbox) kako biste bili sigurni da tamo ništa nije zapelo.

Ipak, najbolje je rješenje e-mailove detaljno, barem dvaput, provjeriti prije slanja!